Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 4:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 1:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Nu meen ik ooit op het forum gelezen te hebben dat per rekening om middernacht het saldo wordt bepaald tbv pintransacties de volgende dag: dus als je 's morgens een groot bedrag op je rekening krijgt kan je dat niet 's middags uitgeven (tenminste niet via pinnen in de winkel).

Ook weet ik dat in het weekend alle stekkers overal uitliggen (hoezo 24-uurs economie) maar valt vrijdagavond ook al in het weekend? En zondagavond?

Ik dacht handig te zijn en gisteravond (voor tienen) geld van spaar- naar betaalrekening geboekt (Triodos, en die valuteren niet heb ik al ervaren, dus net als Postbank kan je 's avonds nog geld heen en weer zetten). Echter net in de winkel werd de transactie geweigerd... blijkbaar wordt vrijdagavond geen saldocheck gedaan?

Gelukkig werd daar een creditcard geaccepteerd dus nu heb ik uiteindelijk weer 30 dagen op de pof :mrgreen:

Maar: weet iemand hoe dit nu precies zit? Had ik vrijdag voor 18.00 uur geld moeten overzetten, of wordt er vrijdag evengoed geen saldo meer bepaald? (Lijkt me niet handig gezien de drukke zaterdag winkeldag?).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 2:17 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Nooit geweten dat dat de avond ervoor bepaald werd.
Wij hadden bij de Rabo een telespaarrekening en we hebben wel eens op een zaterdag een grote aankoop gedaan. Dan belde we even naar de bank en het spaargeld werd meteen op je betaalrekening overgeschreven en we konden ook meteen met pin betalen. Dus daar werd toen geen saldocheck gedaan de avond tevoren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 3:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Jet schreef:
Nooit geweten dat dat de avond ervoor bepaald werd.
Wij hadden bij de Rabo een telespaarrekening en we hebben wel eens op een zaterdag een grote aankoop gedaan. Dan belde we even naar de bank en het spaargeld werd meteen op je betaalrekening overgeschreven en we konden ook meteen met pin betalen. Dus daar werd toen geen saldocheck gedaan de avond tevoren.


Je kon op zaterdag naar de Rabo bellen? Die ook nog in actie kwamen op zaterdag? Nooit geweten dat ze zo klantvriendelijk waren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 4:48 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Ja, met een telespaarrekening had je een speciaal telefoonnummer en kon je geld overmaken. Naar andere rekeningen, mits je daar eerder naartoe overgemaakt had 300 euro, maar naar je eigen betaalrekening net zoveel als je wilde en het werd direct op je betaalrekening bijgeschreven. Dat werkte perfect. Helaas werd de rente wel erg slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 8:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik ga maandagochtend wel eens even met Triodos bellen, ze moeten me maar even uitleggen hoe dit nu zit.
Bovendien, bedacht ik me achteraf, had ik evengoed moeten kunnen pinnen: hoewel ik nooit rood sta en dat ook niet wil, zit wel de mogelijkheid ingebouwd tot krediet. Dus ik vermoed dat er iets echt niet klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 9:39 pm 

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:04 pm
Berichten: 14
Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar ik kan me heel duidelijk herinneren ergens gelezen te hebben dat bij Triodos voor weekendtransacties het saldo van vrijdag 17:00 wordt aangehouden.

Het volgende staat bij de veelgestelde vragen:
Citaat:
Als ik geld overmaak van mijn Triodos Internet Spaarrekening naar mijn Triodos Internet Betaalrekening, kan ik daar dan direct over beschikken?


Wanneer u van uw Triodos Internet Spaarrekening geld overmaakt naar uw Triodos Internet Betaalrekening, dan staat het geld vrijwel direct op uw Triodos Internet Betaalrekening. U kunt direct al geld overmaken naar derden.

Pinnen of geld opnemen gaat vaak niet direct na overmaking; vijf keer per dag wordt een update van uw saldo doorgegeven aan de geld- en betaalautomaten. In het weekend wordt die informatie niet doorgegeven; de laatste informatie dateert dan van vrijdagmiddag 17.00 uur. Zo kan het gebeuren dat een geld- of betaalautomaat niet ‘op de hoogte’ is van uw actuele saldo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2009 11:28 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Aha, dank sagares, dat is verhelderend.
Nu hoef ik maandag alleen nog maar te gaan zeuren over kredietkwestie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO