Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deposito's, wat te doen?
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2012 9:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
wat een ellende allemaal, volgend jaar vallen er meerdere deposito's vrij.
Net zitten kijken voor 3, 5 en 7 jaar vastzetten, wat een ellende, je wordt zowat gedwongen om te gaan beleggen, of om misschien een huis te kopen.

Maar wat is wijsheid in jullie ogen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2012 10:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja dat probleem zitten we allemaal mee. Heel voorzichtig beleggen dan maar. Maar wat....
Veilig en toch minstens 4% en met geringe of geen kosten.
Ik heb wel suggesties maar geen garanties.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2012 10:34 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Mijn advies, aje nog geen eigen woning hebt, maar wel de middelen om deze te financieren, woning kopen.

De huren zullen alleen maar stijgen en met de laatste kabinets plannen extra als je qua inkomen in een woning zit met een lage huur.

Je hebt eigen geld, dus je hoeft geen top hypotheek te hebben, en zou er makkelijker aan moeten kunnen komen tegen aantrekkelijk tarief.

De huizenprijzen zijn al veel gezakt, zullen waarschijnlijk nog iets zakken, maar zullen op termijn weer gaan stijgen.

Mocht je dit willen doen, dan dit jaar nog proberen een hypotheek af te sluiten waarbij je met een (gedeeltelijke) aflossingvrije hypotheek optimaal gebruik blijft maken van de hypotheekaftrek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012 9:08 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Eventureel bij twijfel over kopen, proberen je huur woning te kopen als deze wordt aangeboden met de terugkoopgarantie regel. Wil je uiteindelijk toch een andere woning kopen zit je niet met een woning die je eerst weer moet zien te verkopen en eventueel verlies (of winst) deel je. Zo voorkom je in elk geval de idiote huurverhogingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012 4:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Harry schreef:
De huizenprijzen zijn al veel gezakt, zullen waarschijnlijk nog iets zakken, maar zullen op termijn weer gaan stijgen.


ABN-Amro verwacht dat de huizenprijzen in 2013 in de grootte van 7% omlaag zullen gaan. En of ze op termijn omhoog zullen gaan, is afwachten. De ontwikkeling zou ook minimaal kunnen zijn. Koffiedik kijken denk ik. Maar -7% lijkt mij een minder rendement als sparen inclusief inflatiecorrectie en VRH. Zowiezo nog minimaal een half jaar wachten en zeker niet instappen nu de daling op zijn sterkst is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2012 2:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
groentje schreef:
Eventureel bij twijfel over kopen, proberen je huur woning te kopen als deze wordt aangeboden met de terugkoopgarantie regel. ... Zo voorkom je in elk geval de idiote huurverhogingen.


Idiote huurverhogingen? Welke?

Ook Rabobank verwacht voor 2013 dat woningen 7% in waarde dalen (bericht van vandaag). Het aantal mensen dat wil gaan huren is in de afgelopen 2 jaar toegenomen van 490.000 naar 700.000.

Volgens mij kan je momenteel beter edelmetalen kopen dan een woning!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2012 3:24 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Goud hangt al tijden te jojo-en rond de 1300 euro. Ik sla me nog voor de kop dat ik niet gekocht heb rond de 700 euro, omdat ik de aankoopkosten te hoog vond... En nu koop ik niet omdat ik niet de indruk heb dat goud nog erg zal stijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2012 3:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
stuiver schreef:
Idiote huurverhogingen? Welke?

De huurverhogingen voor mensen die meer dan € 43.000 verdienen. Deze bedraagt 6,5% + de inflatie van 2,9% = momenteel 9,4%. Dus bijna 10% en dat per jaar!

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO