Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 2:41 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
johandevri schreef:
PRECIES!!!!!!!!!!!

Dus maw mensen die altijd gespaard hebben en gewerkt worden de dupe. Mensen die de kantjes eraf lopen komen in de bijstand en krijgen vaak allerlei kortingen en/of subsidies!!!
Te gek voor woorden.....

Johan

DagobertDuck schreef:

Tijd voor een extra forum deel ?:
- heeft sparen voor later nog nut ?
- hoe kik ik af van mijn nutteloze spaarverslaving ?

Ik geloof dat sparen altijd nuttig zal zijn en blijven ondanks voornoemende bezwaren.

Uiteindelijk zal er wel wat moeten gebeuren aan situaties waarin spaarders hun spaargeld moeten aanspreken voor zaken
waar andere, die niet gespaard hebben,gewoon kunnen krijgen.

Zoals bijvoorbeeld eigen bijdragen in de zorg,bejaardenhuizen,bijstand,en dergelijke.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Laatst bijgewerkt door OTTA 294 op za 07 feb 2009 10:05 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 2:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ik denk NIET dat als je een normaal inkomen hebt sparen voor later nog nut heeft in NL. Over een xx aantal jaren zullen faciliteiten die nu (nog) als normaal beschouwd worden slechts weggelegd zijn voor het zeer welgestelde deel der bevolking. (zorg,goed onderwijs....)

Dat is ook een van de redenen dat ik binnenkort ga emigreren naar een land waar je met hard werken en sparen WEL nog iets kunt bereiken. En niet zoals hier uitgezogen wordt als een tetra pakje appelsap door de overheid.


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 3:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
IJsland? :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 3:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Zelf sparen voor later heeft alleen nut wanneer je dit doet volgens door de overheid vastgestelde methoden, denk aan spaarloon, levensloopregeling etc. Gelukkig veranderd de overheid deze regels wel elke 2 jaar zodat je er uiteindelijk nog niks aan hebt en toch veel belasting betaald. :evil:
Zelf sparen via een spaarrekening is nutteloos. Ten eerste mag je blij zijn als je genoeg rente krijgt om de combinatie van inflatie en 1,2% belasting te kunnen betalen, en als er iets gebeurd moet je alsnog eerst je pensioen opmaken. Dan kun je beter je geld over de balk smijten en tijdig het handje ophouden bij de andere 16 miljoen belastingbetalers.

In mijn ogen zou de staat veel meer geld in kas kunnen houden door mensen te eren die zelf voor hun pensioen ed zorgen. Overal moet belasting over betaald worden, maar omdat deze mensen aan het eind van de run dus minder geld hebben, moet er ook weer meer belastinggeld naar deze mensen. Lood om oud ijzer dus. Houdt alleen ambtenaren aan het werk. Die werkloos maken levert wel geld op, te weten 30% van hun laatst verdiende loon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 3:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Johan schreef:
Dat is ook een van de redenen dat ik binnenkort ga emigreren naar een land waar je met hard werken en sparen WEL nog iets kunt bereiken.

Dan kun je ons mooi op de hoogte houden omtrent deze zaken aldaar!(Belgie of Luxemburg was het toch?) :|

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 3:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
@johandevr
Ik geloof dat je naar Belgie ging verhuizen. Gezien hun staatsschuld en soort pensioen systeem zou het me niet verbazen dat ook de Belgische overheid er niet aan ontkomt om de belastingen drastisch te verhogen. 'Ook zij zitten met dubbele vergrijzing net als Nederland.

Of ga je als grensbewoner net als zovelen verhuizen naar Duitsland (waar je al eens woonde) of Belgie en in Nederland blijven werken en belastingplichtig (vanwege de hypotheekaftrek) en zijn de lagere huizenprijzen de reden van je verhuizing?

Het afgeven op Nederland en het hoge "stamtafel" woordenkeus gaan me steeds meer irriteren.

Hopelijk ben je dan ook mans genoeg niet alleen te verhuizen naar Belgie, maar er ook te gaan werken en belasting te betalen en geen gebruik meer te maken van de door jouw zo verfoeide Nederlandse staat en hypotheekaftrek voordeel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 4:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
helemaal eens met Harry!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 7:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
OTTA 294 schreef:
Johan schreef:
Dat is ook een van de redenen dat ik binnenkort ga emigreren naar een land waar je met hard werken en sparen WEL nog iets kunt bereiken.

Dan kun je ons mooi op de hoogte houden omtrent deze zaken aldaar!(Belgie of Luxemburg was het toch?) :|



NEEN. Ik ga naar Paraguay.

Laat de vooroordelen maar komen...I'm ready;-)

Johan


Laatst bijgewerkt door johandevri op za 07 feb 2009 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 7:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
obligataire schreef:
IJsland? :wink:


Alsjeblieft NIET zeg!!! Als ik depressief wil worden kan ik dat ook hier in NL gaan doen;-) Buitendat ben ik niet zo'n vis eter.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 7:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
florijn schreef:
helemaal eens met Harry!


gefeliciteerd met deze eerste posting!!!

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 8:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Harry schreef:
hoge "stamtafel" woordenkeus


Vind ik ook... Voor mij mag het allemaal wel wat minder, ook wat betreft de "signature" onder de berichtjes.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 9:29 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Om het wat serieuzer te maken wil ik zeggen dat er wel ontwikkelingen zijn die me niet prettig zitten. De overheid is plotseling paniekvoetbal aan het spelen. Als er vandaag een bericht uitgaat dat ALLES overwogen wordt en men bereid is de pensioenleeftijd te verhogen, de hypotheekaftrek ter discussie staat en sociale voorzieningen ook aan geschaafd kan worden dan klinkt dat erg ad-hoc.

De kans dat je ooit een tijd op een uitkering aangewezen zult zijn neemt dan toe en als je dan geacht wordt om eerst je spaargeld en je huis op te eten voor je wat krijgt dan wordt sparen minder aantrekkelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO