Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 5:03 pm 

Geregistreerd: di 08 sep 2009 11:06 am
Berichten: 5
Hallo allemaal,

Ik kwam bij toeval terecht op dit forum. Ik was namelijk wat informatie aan het zoeken over overstappen bij banken. Ik zal de situatie eerst even kort uitleggen:

Ik ben een student (22) en ik heb voor mijn weten altijd 2 bankrekeningen gehad. Bij de Postbank (nu ING) en de ABN. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik 'vroeger' nooit erg geïnteresseerd was in geld. Nu ik student ben wel, en wil ik gewoon mijn bankzaken goed regelen. :D
Op dit moment gebruik ik de betaalrekening van de ABN AMRO altijd voor alles en nog wat. Hier heb ik ook 2 spaarrekeningen lopen. Een Internet JaarSpaarrekening voor het geld dat ik spaar van mijn salaris. En een Internet KwartaalSpaarrekening waar het geld opstaat wat ik nu gebruik voor mijn studie.

Bij de ABN Amro heb ik het goed voor elkaar.
Het probleem zit hem in het volgende:

Ik heb ook een betaalrekening bij de ING. En het enige wat daar op gebeurd is dat ik daar mijn Studiefinanciering (StuFi) op ontvang. Ik had daar 2 spaarrekeningen. Maar ik kwam er onlangs achter dat ik daar maar 1% (de beruchte plusrekening) en een 1,5% rente op kreeg. Nu heb ik daar dus mijn geld vanaf gehaald. En overgezet naar de ABN spaarrekening.

Nu is mijn vraag:

Aangezien ik de ING rekening nauwelijks gebruik. Is het dan niet slim om deze gewoon op te heffen. En de StuFi te laten storten op de ABN Amro rekening? Want daar heb ik tenslotte ook de studie-spaarrekening. En de ABN Amro geeft hogere rentes dan de ING.
Of is het handig om een betaalrekening te hebben bij 2 banken?

(En die 'Rentepunten' bij de ING vind ik zo kansloos. Moet ik mijn geld uitgeven om er iets mee te kunnen. Dat is geen sparen.)