Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 12:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2012 11:04 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Als je een spaarrekening of deposito ergens hebt geopend is het fijn als je toch via internet het verloop kunt volgen. Gratis natuurlijk. Als een pas en/of identifier verplicht is moet je meestal betalen voor een betaalrekening (daarom heet dat zo :D ). Als je al een betaalrekening elders hebt ga je niet een nieuwe betaalrekening openen alleen voor het inloggen. Als je ook in kunt loggen met gebruikersnaam en wachtwoord kan het wel gratis worden uitgevoerd.
Voor zover ik kan nagaan kun je alleen bij de volgende banken, die een internet omgeving hebben, niet gratis inloggen omdat daarvoor dus wel een betaalrekening cq pasje verplicht is:
ABN, Rabo en Frieslandbank. Klopt dit lijstje?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2012 11:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Gratis internetbankieren is wel mogelijk, b.v. via gratis rekeningen op naam van kinderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012 12:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
A. Moet je hebben en B. is maar tijdelijk tot een bepaalde leeftijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 9:56 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
@BillGates

Een betaalrekening hebben we tegenwoordig allemaal wel. Zeker als je werk of een uitkering hebt, die worden immers alleen nog naar je bankrekening overgemaakt en het loonzakje met cashgeld is voor zover ik weet verleden tijd!
(is dit eigenlijk wettelijk geregeld .. ik bedoel dat dit niet meer zou mogen loonzakje met cashgeld)

Er zijn genoeg internetspaarrekeningen en internetbanken waarbij je ´gratis´ een spaarrekening of deposito hebt kunnen staan. De tegenrekening kan en mag natuurlijk bij een andere bank zijn ... en voor de meeste betaalrekeningen betaald je tegenwoordig.

ASN betaalrekening daar betaal je meen ik 1,25 per maand voor maar als je positief saldo hebt krijg je weer rente over dat geld zodat beide vaak tegen elkaar zijn weg te strepen en de betaalrekening je feitelijk niets kost.

Spaarrekeningen - deposito´s zijn te openen bij diverse internetbanken ... en kosten geen geld.
Ze zijn gemakkelijk online in te zien hetgeen ook gratis is.

Dus wat is eigenlijk je ´probleem´ ?
O ... sorry ik zie het al je wilt je lijstje aanvullen .....

ASN is dus ook niet geheel gratis ... ook hier heb je een identifier nodig om te kunnen inloggen.
Citaat:
Lage kosten: slechts € 1,- per maand voor de ASN Bankrekening, inclusief ASN Wereldpas en Digipas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 9:59 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Deposito´s / spaarrekening

Moneyou .. gratis in te zien en overboekingen te maken
Anadolubank .... gratis in te zien en overboekingen te maken
NIBC ... gratis in te zien en overboekingen te maken

En zo zijn er nog meer ... waar je gewoon via internet je rekeningen kunt bekijken, deposito´s kunt openen etc.

Zonder identifiers en pasjes ... en zonder dat je te maken krijgt met maandelijkse kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 1:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
BillGates schreef:
Voor zover ik kan nagaan kun je alleen bij de volgende banken, die een internet omgeving hebben, niet gratis inloggen omdat daarvoor dus wel een betaalrekening cq pasje verplicht is:ABN, Rabo en Frieslandbank. Klopt dit lijstje?

LEZEN !!! Ik vroeg om de banken waar je NIET gratis je spaarrekening kan volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 11:23 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Volgens mij kun je ING hier aan toevoegen.

Ik meen in dit forum wel eens gelezen te hebben dat bestaande oud postbank klanten nog gratis (zonder pas) hun ING rekeningen kunnen beheren.
Ik als oud ING klant, heb deze mogelijkheid, nooit kunnen vinden.
Nieuwe klanten die bij ING willen sparen, moeten eerst een betaalrekening aanvragen. Ik lees op ING site;

Om te kunnen sparen bij de ING heeft u een Betaalrekening van de ING nodig. Heeft u nog geen Betaalrekening? Dan kunt u deze eenvoudig aanvragen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 12:32 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
[quote="Intrest"]Volgens mij kun je ING hier aan toevoegen.

Klopt, ik heb diverse betaalrekeningen bij Postbank en ING die gewoon zijn opgenomen in Mijn ING.nl zonder dat ik daarvoor een kwartaal-bijdrage betaal. Bij deze rekeningen heb je geen pas. Je kan dus ook niet storten of opnemen, maar prima voor internetbankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 9:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
ING hoort m.i. niet in dit rijtje thuis. Je kunt namelijk bij ING niet eens een spaarrekening openen zonder dat je er een betaalrekening hebt.
Mijn oorspronkelijke vraag ging over banken waar je wél een spaarrekening kunt openen, maar waar je via internet geen gratis inzage in het verloop (stortingen, opnames, rente, afschriften) e.d. kunt inzien.
Bij ABN, Rabo en FB kun je wel een spaarrekening openen als je verder geen klant bent, maar ben je voor de inzage volledig van papier afhankelijk. Bij ING kun je niet eens een rekening openen als buitenstaander en bij alle andere banken, bij mijn weten, heb je wel gratis inzage in je spaarrekeningen via internet....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 10:08 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
[quote="BillGates"]
Mijn oorspronkelijke vraag ging over banken waar je wél een spaarrekening kunt openen, maar waar je via internet geen gratis inzage in het verloop (stortingen, opnames, rente, afschriften) e.d. kunt inzien.
quote]

Vraag is dus waar je geen internetbankieren hebt om je spaarekeningen te volgen. De vraag was misschein wat kriptisch geformuleerd.
Dan kun je het rijtje nog toevoegen: TEB Bank en Yapi Kredi.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 10:18 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
svanke schreef:
Vraag is dus waar je geen internetbankieren hebt om je spaarekeningen te volgen.


Nee, de vraag is waar je moet betalen om via internet je spaarrekening te kunnen volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 10:49 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 jun 2011 7:14 pm
Berichten: 65
De kop van de inzending vermeldt "Internetbankieren zonder betalen".
Inhoudelijk wordt verder gevraagd: "banken waar je NIET gratis je spaarrekening kan volgen".
Inderdaad: lijkt mij enigszins verwarrend. Maar goed Bill Gates geeft al aan dat het allemaal niet zo duidelijk is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO