Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 2:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 1:31 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hallo,

Bij bedrijf waar ik werk hebben ze als bezuinigingen plannen het afschaffen van de spaarloon regeling, volgens mij collega zouden ze daar per persoon € 22 mee besparen en er werken meer dan 4000 mensen bij het bedrijf waar ik werk.

Omdat het een WSW bedrijf is krijg ik al niet veel loon en daarom doe ik ook mee met spaarloon regeling om dan niet iets meer uit mijn loon op de termijn te halen en ik spaar ja zelf toch al hard, dus dat bedrag van € 51,08 is wel welkom voor de termijn omdat op een spaarloon te sparen.

En eigenlijk vindt ik dat je dan je medewerkers straft, terwijl zij echt niet dat verlies van 11 Miljoen veroorzaak hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 2:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Niet te geloven zoiets. :?
Ik snap dat een organisatie moet bezuinigen na een verliesjaar.
Maar dit levert relatief weinig op in het grote totaal en het raakt het personeel hard in de portemonnee.
(Harder dan het bedrag aan bezuiniging....).

Ik vraag me wel even af hoe men aan 22 euro komt.
Het spaarloon bedraagt maximaal EUR 613 per jaar en de werkgever betaalt daar 25% heffing over.
Méér kosten zijn er eigenlijk niet.

Een organisatie kan op vrijwillige basis de regeling aan het personeel aanbieden.
Dit is niet verplicht. Het is wel zo dat een regeling aan tenminste 3/4 van het personeel moet openstaan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 2:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall