Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overstapservice
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 11:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik ben ben van bank gewisseld net als een paar jaar geleden toen de Posbank ING werd. Prima geregeld en zeer tevreden over de mogelijkheden bij dan de ING.

Dit keer is het toch in niet zo gegaan als ik verwachtte en ik heb wel de overstapservice aangevraagd en die is al in werking. Helaas was de overstapservice geen lang bestaan gegund en ik heb de rekening opgezegd waar de overstapservice voor zou gaan gelden.

De reden dat ik mijn rekening opgezegd heb is de volgende. Bij die bepaalde rekening hoort een bankpas waar je dan een vergoeding betaald maar naast die rekening met betaalpas heeft die bank ook een rekening maar dan zonder een betaalpas. Ik heb dus verzocht om mijn rekening om te zetten in de rekening zonder betaalpas want die heb ik niet meer nodig. Helaas was dit niet mogelijk.

Ik heb toen zelf mijn incasso's, belastingdienst, werkgever en tegenrekeningen via het internet en enkele formulieren geïnformeerd en nu is alles overgezet. Het is een paar uurtjes werk en het viel erg mee.

Wordt toch tijd dat iedereen voor de betaalrekening een persoonlijk nummer krijgt dan is de overstap service ook overbodig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 1:24 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
marcelm schreef:
Wordt toch tijd dat iedereen voor de betaalrekening een persoonlijk nummer krijgt dan is de overstap service ook overbodig.

Waar een wil is, is een weg.
Toen de overheid in 2009 overstapte van de RABO naar RBS als huisbankier hebben ze toch ook niet alle rekeningnummers hoeven veranderen? :roll:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... ctions.xml

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 2:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het is al eens eerder besproken en ook toen is iets dergelijks gezegd over een persoonlijk nummer.
Het is o.a. ook afhankelijk van het aantal ingestelde automatische overschrijvingen/incasso's e.d.
Dus er kan weinig tijd mee gemoeid zijn, voor anderen is het weer veel omslachtiger.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat de overstapservice al flink verbeterd is in de loop der tijd.
Een centraal geregelde service op dit gebied werkt uiteraard wel het beste, maar het kan inderdaad nog flink verbeterd worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 9:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Vandaag mijn laatste rekeningafschriften bekeken bij mijn nieuwe bank en het schijnt dat de overstapservice toch geactiveerd is terwijl mijn oude rekening beëindigd is. Ik kan zo toch nog gebruik maken van de overstapservice zonder kosten.

Wel leuk om te zien wie de grootste minkukel is die niet op de elektronische noch op de schriftelijke wijze van wijzigen van mijn rekeningnummer heeft doorgevoerd en dat is de BELASTINGDIENST wat een stelletje..........

Alle andere geldvragers hebben de wijziging netjes en tijdig doorgevoerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 1:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dat het vaak goed gaat, dat is natuurlijk mooi.
Dat de belastingdienst niet altijd zo snel is, dat is bekend.
Ambtelijke molens draaien meestal langzaam.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 4:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Vandaag ploffen er twee brieven van de belastingdienst op de mat met het verzoek dat ik schriftelijk nog een keer wijziging die ik doorgegeven heb om die te bevestigen.

Kan ik mij best voorstellen dat zij DigiD niet vertrouwen als je als burger die service benut en ook niet de schriftelijke wijziging met handtekening. Er wordt fraude gepleegd toeslagen dus een bevestiging vragen aan de burger dat de doorgegeven wijziging ook daadwerkelijk van diezelfde burger komt is een goede zaak. Alleen jammer dat er zoveel tijd overheen gaat.

Vandaag toch maar met het handje de wegenbelasting voldaan want die was niet afgevangen door de overstapservice. Een foto is zo gemaakt en dan krijg ik een boete met extra extra administratiekosten en daar heb ik echt geen zin in. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 5:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Zo weer bijna een maand verder en ik ontvang regelmatig brieven van de belastingdienst en de post bezorger steekt al zijn duim op als hij het pad op komt lopen want ik heb alweer een blauwe brief.

Ik zit nu op zo'n zeven brieven van de belastingdienst alleen omdat ik mijn rekeningnummer veranderd heb en 5 retour brieven aan hun en twee telefoongesprekken. Het gaat vooral verkeerd met de motorrijtuigenbelasting en zij kunnen zien dat ik ander rekeningnummer heb bij de toeslagen maar dan is nog wel een formulier nodig en een bevestigingsbrief dat ik inderdaad diegene ben die het formulier heeft ingevuld.

Ik begrijp nu even niet meer de overstapservice want de belastingdienst kon begin januari geen automatische incasso doen maar PayPal een paar dagen geleden ineens wel???????????

De ASN bank zou contact opnemen en schijnbaar is dat niet gelukt en ik kreeg nu het overstapservice formulier maar toegezonden terwijl na een paar dagen na aanmelding zelf al een overstapservice formulier had gezonden. Dat was meer dan twee maanden geleden.

Ik ga maar eens een cent overmaken op mijn oude opgeheven rekening om te kijken of de overstapservice nu actief is of niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Overstapservice
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 6:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
marcelm schreef:
Een foto is zo gemaakt en dan krijg ik een boete met extra extra administratiekosten

Foto's maken was vroeger.
Sinds de houderschapbelasting van toepassing is hebben ze geen bewijs meer nodig.
Als er geen bijzondere regel/ontheffing voor bijv. een auto of motor van toepassing is, spuugt hun computer automatisch naheffingen + boetes uit voor MRB, onverzekerd zijn en het niet voldoen aan de APK uit.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO