Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 5:19 pm 

Geregistreerd: do 26 feb 2009 5:00 pm
Berichten: 1
Ik heb de volgende vraag,

Bij mij is lijfrente uitgekeerd in Australische Dollars, de maximale aanbieding om hierover rente te ontvangen bedraagt 2,25% per maand.
Deze rente zou ingaan morgen 27-2-2009 maar ik vind dit te weinig, ik zou het geld kunnen inwisselen in euro,s maar de koers is nu niet gusnstig om te wisselen in euro's

Wie kan mij een tip geven om toch hogere rente te krijgen op een australische dollar rekening die ik nu in nederland heb

graag een berichtje

met vriendelijke groeten

rob

rchvanharten@hotmail.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 5:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
De rente is inderdaad afhankelijk van de bewuste valuta.
Maar ook daar zullen ongetwijfeld verschillen bestaan tussen banken onderling dus wellicht is er een bank die een gunstigere AUS$ rekening kan aanbieden; dan hoef je niet te wisselen.

Maar als dat niet lukt , ligt het voor de hand denk ik om dit geld geleidelijk te consumeren en in plaats daarvan geleidelijk euro's op een rekening te plaatsen. Hopelijk kun je dan nog voor een deel profiteren van een aantrekkende koers van de aus$, maar ik sluit niet uit dat de aus$ nog verder wegzakt dus je blijft koersrisico lopen zolang de rekening nog saldo heeft.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 5:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Eerst even kijken of de rente op de volgende link voldoende hoger is en vervolgens de mogelijkheid bekijken of je de Aus $ naar de nieuw te openen Westpac rekening kan overmaken. http://www.westpac.com.au/internet/publ ... B+HomePage

Vanaf mijn vroegere 10 jarige Westpac deposito werd de rente elk jaar op m'n variabele Westpac account bijgeschreven. Hier thuis kreeg ik keurig een afschrift. Het voordeel was dat ik met mijn vakanties en familie bezoekjes daar (nu 6x) altijd zelf over m'n Aus $ kon beschikken. Hou wel rekening met de koersschommelingen en de jaarlijks ingehouden 10% bronbelasting (op 5% rente is dat dus 0,5%) Met box 3 kan je dat met je aangifte weer verrekenen. Al met al een heel gedoe, maar door het toen grotere rente verschil als nu flink wijzer van geworden. Nu is de rente eerder lager dan hoger op een Australie account. Eerst ff goed wat Aussie sites doornemen en anders toch maar omwisselen voor euries. Succes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 3:13 am 

Geregistreerd: ma 23 nov 2009 11:43 pm
Berichten: 33
AUD kan je het beste kwijt bij onze wat zuidelijkere buren, dexia!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2009 7:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Da's het volgende oude topic waar je op reageert.
Kijk in het vervolg even naar de datum, da's wel zo fijn.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO