Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 3:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 8:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
AMSTERDAM - Boven de grote rivieren, waar de bevolking in meerderheid protestant was, spaarde men vroeger meer dan in het overwegend katholieke Zuiden.

...

http://www.telegraaf.nl/overgeld/expert ... id___.html

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 9:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Grappig ......


Wat de jeugd betreft ... die groeien nu op met hogere kosten dan de generatie daarvoor.
Neem alleen maar wat ze uitgeven aan hun mobieltje ;)

Het wel of niet SPAREN is denk ik wel aangeleerd gedrag.
De huidige 'mens' (een flink aantal uitgezonderd) leent liever .... ook gebaseerd op aangeleerd gedrag denk ik = reclames Leen van Lenen etc etc etc ... want iedereen moet toch een Carport hebben??? :P

En het kon een tijd niet op ... leningen op de overwaarde van je huis voor een vakantie en/of een nieuwe auto ... een nieuwe keuken of badkamer etc etc etc

Kopen op de lat bij Neckerman ... wehkamp etc het kan allemaal ....
De verleidingen waren groot ...

:roll:


Kortom ik denk niet dat het iets heeft te maken met een culturele geaardheid maar meer met de media ... en de huidige tijdsgeest ... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 11:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Sommige jongeren van 14/15 schijnen echt al redelijk veel schulden te hebben. bedragen van 1500-2000 euro zijn geen uitzondering meer. Grotendeels te wijten aan (onverantwoord) GSM belgedrag. Uiteindelijk zijn het de ouders die er weer voor op kunnen draaien:-(

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 11:17 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
DeVries schreef:
Kortom ik denk niet dat het iets heeft te maken met een culturele geaardheid maar meer met de media ... en de huidige tijdsgeest ... :wink:


Het heeft ook te maken de culturele invloed uit de Verenigde Staten. Nederlanders nemen hiervan meer over dan men beseft (of toe wil geven). Wat je beschrijft is precies het basisprobleem van de kredietcrises nl. dat nagenoeg iedereen (of in ieder geval een grote meerderheid) in de VS gewoon op te grote voet leeft en daardoor een (te) grote schuldenlast heeft opgebouwd. Doe daar nog twee dure oorlogen in Irak en Afghanistan bij, hypotheken aan mensen die dat nooit kunnen betalen en je hebt de situatie waar we nu inzitten. Het stimuleren van consumeren om de economie in de VS op gang te brengen is dan eigenlijk een vreemde oplossing want waar moet de consumenten in de VS dat in hemels van gaan betalen. Iedereen zou eigenlijk in de VS moet gaan bezuinigen om z'n bestedingen/uitgaven weer op orde te krijgen. Maar ja, daarmee stimuleer de economie op korte termijn weer niet mee.

Maar goed, ik wijk nu teveel af.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO