Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 11:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 5:26 pm 

Blijft voor mij de vraag waarom de kleinere (lees interessantere banken qua rente) geen geld van B.V.'s accepteren. Zowel particulieren als kleine B.V's zijn gedekt via het depositogarantiestelsel. Ik kan mij alleen voorstellen dat er een ander prijskaartje aanhangt voor deze 'verzekering' door de DNB als het om B.V.'s gaat. Ik heb dat echter nergens kunnen vinden.

Wie heeft hier meer informatie over. Het zou anders toch voor die banken worst moeten zijn wie hen het spaargeld toevertrouwt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 2:28 pm 

Het geld in mijn BV staat op zakelijke rekeningen bij:

DHB Bank
Credit europe
Robeco
Bizner

Yapi Credi valt op een fatsoenlijke manier geen rekening te openen dus die heb ik niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 2:25 am 
Dubbeltje

Nog even voor mijn duidelijkheid: geldt het DGS voor een Stamrecht BV naast dat van een natuurlijk persoon, i.e. kan ik zowel via mezelf gebruik maken van het DGS bij een bank (op dit moment 100K) als via mijn Stamrecht BV (nog een keer 100K), ofwel in totaal dus 200K?

En zo ja, geldt dit dan ook wanneer ik op naam van mezelf een spaarrekening heb geopend die ik in mijn Stamrecht BV plaats (dit in het geval een bank slechts particulieren accepteert)?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]