Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 12:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 11:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
De vrij opneembare rente zal naar verwachting nog wat stijgen. Dat zal dan ook wel gelden voor deposito's tot een jaar of drie.
En deposito's van vijf of tien jaar? Mogen we daar nog een redelijke/wezenlijke verhoging van verwachten?

M.a.w. nu inleggen op 5-10 jaar vast, of nog even wachten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 1:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Is je glazen bol bij het afstoffen kapot gevallen?
In de mijne moeten hoognodig nieuwe batterijen. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 2:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Aangezien de ECB vastberaden is om de inflatie weer richting 2% te brengen, durf ik wel langdurig vast te zetten voor 3% en dan ben je altijd winnaar op lange termijn. Wel heb ik het gevoel dat het per definitie langer gaat duren dan "experts" verwachten, vanwege graaiflatie en de loon-prijs-spiraal. De langjarige rente is echter nauwelijks gestegen de laatste maanden en ik verwacht niet dat dat zomaar richting 4% gaat, ondanks de opwaartste druk van kortlopende rentes. Mijn glazen bol is helaas ook mistig, dus neem ik het zekere voor het onzekere, alles wat vrijkomt weer lang vastzetten.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 2:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
@henrid Hartelijk dank voor je bijdrage. Helaas is Bausparkasse Mainz met 10 jaar vast gezakt van 4,1 naar 3,75. Was t.o.v. de rest ook wel hoog te noemen. CKV 5 jaar 3,5% is een alternatief. In zijn algemeenheid levert lang vast idd meer op. Bij 5 jaar vast zie ik de meeste concurrentie.

Vandaag kwam 1 deposito los, had ik om verzocht binnen 14 dagen na opening. Inwilligen van het verzoek heeft nog 1 maand geduurd, loop 6 weken rente mis. Maar, als ik nu vast zet 1 jaar heb ik 0,6 procentpunt meer rente, wat in de resterende 46 weken i.i.g. meer oplevert dan het vorige percentage.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 3:35 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
stuiver schreef:
... Vandaag kwam 1 deposito los, had ik om verzocht binnen 14 dagen na opening. Inwilligen van het verzoek heeft nog 1 maand geduurd, loop 6 weken rente mis. Maar, als ik nu vast zet 1 jaar heb ik 0,6 procentpunt meer rente, wat in de resterende 46 weken i.i.g. meer oplevert dan het vorige percentage.
Bij welke bank speelde dit ?
Dank je wel voor onderstaande antwoord !


Laatst bijgewerkt door appeltje op do 18 mei 2023 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2023 5:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
@appeltje. Younited 2.95%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2023 7:36 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 158
Zoals we allemaal weten zijn dit soort dingen allemaal, en altijd, cyclisch, alhoewel we aan de andere kant bij lage rente ook altijd allemaal roepen “dit gaat nooit meer omhoog”, of bijvoorbeeld bij hoge huizenprijzen “die gaan nooit meer omlaag”.
Maar goed, we hebben een paar jaren achter de rug van extreem lage rente, mijns inziens vooral omdat “we” een paar landen bij de euro gefrommeld hadden die daar niets te zoeken hadden (hebben?), en die dus op de been gehouden moesten worden door het door hen te lenen gratis te maken. Dat hebben we nu dus gehad, met de voorspelbare inflatie tot gevolg. Momenteel zitten we dus weer met een enigszins normale rente. Maar, een week geleden las ik in de krant dat de Duitse economie lichtjes aan het krimpen is, en afgelopen week las ik in de krant dat de onze ook wat ingezakt is. Ook schreef men in de krant dat er helemaal niets aan de hand was, volgens mij altijd de beste indicator dat het lichtjes de verkeerde kant op begint te gaan, Je kunt dus verwachten dat in de komende tijd (nu nog niet) de rente weer wat zal gaan zakken, al zullen ze denk ik niet meer de fout maken om het geld weer gratis te maken, of negatieve spaarrente te gaan verzinnen. Dat beviel in eerste instantie namelijk goed, maar nu blijkt dat zelfs negatieve rente achteraf een hoge prijs heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO