Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 8:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 2:40 pm 

Geregistreerd: do 07 apr 2011 12:03 pm
Berichten: 9
Hi,

ik ben een NL'er die al (officieel) sinds 2006 niet meer in Nederland woont maar in Azie.

Ik heb nog steeds:

* In totaal 3 verschillende Nederlandse Bank Rekening
* Post Adres in Nederland
* BSN (Sofi Nummer toch ?)
* Indien noodzakelijk een NL GSM Nummer
* Een email adres (ook wel 2)
* Internet toegang (Niet zo snel maar ach het werkt)

Nu heb ik de vraag waarom wordt het mij / ons (zullen wel meerdere mensen last van hebben) zo lastig gemaakt / onmogelijk gemaakt om een nieuwe (extra) rekening te openen?

Ik wil alleen maar een extra rekening openen om meer rente te ontvangen. Zal de bank heus niet vragen voor een Lening / Hypotheek / Credit Card omdat ik die dingen toch niet nodig heb / of zal krijgen. Plus zelfs als je een Pin pas krijgt, dan kun je niet eens rood staan door de voorwaarden.

Waar zijn in hemelsnaam die banken bang voor ?????? Ik wil alleen maar geld parkeren.
(Het geld wat ik wil inleggen komt trouwens van een andere NL Bank af en niet van 1 of andere obscure bank.
(Of je moet NL Banken obscuur noemen ;))

Dank
Mike

PS: En als iemand het vraagt waarom niet in mijn woonland, ik hou liever het grootste gedeelte van mijn geld in Euro's (op een "Oerdegelijke NL Bank") dan in Singapore Dollar of Cambodiaanse Riel of Thaise Baht of Malay Ringit.

PSPS: Zal me niets verbazen als deze vraag al 'tig' keer gesteld is


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 2:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Bij welke spaar-banken heb je het geprobeerd?

Ik neem aan dat je nog steeds een Nederlands paspoort hebt?
Een NL (postadres) ik denk niet dat internet-spaarbanken je adres bij de Burgelijke stand zullen gaan controleren (als ze dat al mogen)
Je hebt Nederlandse email-adressen.

Je hebt een tegenrekening bij een Nederlandse bank.
Je zegt 3 Nederlandse 'betaal'-rekeningen te hebben .. ?
Of 3 NL spaarrekeningen? Voor een internet-spaarrekening heb je een NL tegenrekening/betaalrekening nodig.

Ik zie niet in waarom het je niet zou lukken om bijvoorbeeld een internet-spaarrekening bij Moneyou, NIBC of een van de andere grote spelers te openen.

Ze veriferen immers je ID met je TEGENREKENING en dat is een Nederlandse Betaalrekening toch?
Ze vragen wel naar een kopie van je Paspoort. Indien je familie in Nederland hebt kun je in verweggistan je Paspoort inscannen en per email opsturen; je familie in Nederland (ook je postadres?) kan je kopie dan uitprinten en opsturen.
Eigenlijk zie ik het probleem niet zo. Dus waar exact ligt het probleem dat jij geen Nederlandse internet-spaarrekening zou kunnen openen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 3:57 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Niet weten hoe iets moet en het niet aan een collega durven vragen komt veel voor bij banken. Stug doorvragen!

Het is de vraag hoe lang de euro nog bestaat. Wellicht kan je beter ook iets in een andere valuta stoppen. Dollar misschien?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 4:03 pm 

Geregistreerd: do 07 apr 2011 12:03 pm
Berichten: 9
UrbanSolitude schreef:
Bij welke spaar-banken heb je het geprobeerd?


Bij Leaseplan, MoneYou en NIBC

UrbanSolitude schreef:
Ik neem aan dat je nog steeds een Nederlands paspoort hebt?


Ja heb ik nog steeds, maar wel uitgegeven door de Ambassade in Bangkok, plus er staat GEEN NL Woon plaats in en ook GEEN Persoons Nummer.

UrbanSolitude schreef:
Een NL (postadres) ik denk niet dat internet-spaarbanken je adres bij de Burgelijke stand zullen gaan controleren (als ze dat al mogen)
Je hebt Nederlandse email-adressen.

Je hebt een tegenrekening bij een Nederlandse bank.
Je zegt 3 Nederlandse 'betaal'-rekeningen te hebben .. ?
Of 3 NL spaarrekeningen? Voor een internet-spaarrekening heb je een NL tegenrekening/betaalrekening nodig.


Heb betaal rekeningen en spaar rekeningen compleet met passen en internet toegang van Rabo, ING, ABN.

UrbanSolitude schreef:
Ik neem aan dat je nog steeds een Nederlands paspoort hebt?
Ik zie niet in waarom het je niet zou lukken om bijvoorbeeld een internet-spaarrekening bij Moneyou, NIBC of een van de andere grote spelers te openen.

Ze veriferen immers je ID met je TEGENREKENING en dat is een Nederlandse Betaalrekening toch?
Ze vragen wel naar een kopie van je Paspoort. Indien je familie in Nederland hebt kun je in verweggistan je Paspoort inscannen en per email opsturen; je familie in Nederland (ook je postadres?) kan je kopie dan uitprinten en opsturen.
Eigenlijk zie ik het probleem niet zo. Dus waar exact ligt het probleem dat jij geen Nederlandse internet-spaarrekening zou kunnen openen?


Ik ben bang dat dat niet zal lukken vanwege mijn paspoort, want in (is het geval bij alle niet Nederlandse Ingezetene) mijn paspoort ontbreken een aantal zaken, zoals geen NL Woonplaats, en ook het Persoons Nummer is Blanco.
Ook met een kopie van mijn Rijbewijs zal het niet lukken, want daar staat ook een 'Buitenland' op als woonplaats.

Maar toch bedankt voor de tips.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 4:05 pm 

Geregistreerd: do 07 apr 2011 12:03 pm
Berichten: 9
DagobertDuck schreef:
Niet weten hoe iets moet en het niet aan een collega durven vragen komt veel voor bij banken. Stug doorvragen!

Het is de vraag hoe lang de euro nog bestaat. Wellicht kan je beter ook iets in een andere valuta stoppen. Dollar misschien?


Ik heb bij een Cambodiaanse Bank (Acleda) al een Dollar Rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 5:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
iammike schreef:

Ik ben bang dat dat niet zal lukken vanwege mijn paspoort, want in (is het geval bij alle niet Nederlandse Ingezetene) mijn paspoort ontbreken een aantal zaken, zoals geen NL Woonplaats, en ook het Persoons Nummer is Blanco.
Ook met een kopie van mijn Rijbewijs zal het niet lukken, want daar staat ook een 'Buitenland' op als woonplaats.



Jammer.

Ik wil wel voor je gaan bellen bijvoorbeeld met Moneyou!
Want die zijn van de ABN, je zou denken dat er met een reeds bestaande ABN rekening een Moneyou account zou moeten kunnen worden aangemaakt?

Net geprobeerd .... nee ... volgens hun voorwaarden moet je woonachtig zijn in Nederland.
Callcenter ...en als je dan vraagt of ze het even aan een ander kan vragen telt ze waarschijnlijk even tot 10 voordat ze je weer te woord staat met hetzelfde antwoord (kort ze heeft dus NIETS aan een ander cq hogergeplaatst persoon gevraagd)


Kun je je betaalrekeningen dan eigenlijk nog wel aanhouden?
Internetspaarrekeningen van de ABNAMRO ... nou die rentes zijn niet echt geweldig te noemen.

Indien je al aan internetbankieren doet, dan kun je toch via je internetbankieren bij je bestaande betaalrekening een internetspaarrekening openen? (oeps ik zie dat je die dus al hebt)
Tja, maar niet met die mooie (betere) rentes als Nibc, Moneyou etc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 2:01 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Deze banken accepteren het openen van nieuwe rekeningen door Nederlanders die in het buitenland wonen:

ASN, Triodos, ATB, Anadolu, Allianz, Credit Europe, TEB, Loyalis

:)

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 4:46 am 

Geregistreerd: do 07 apr 2011 12:03 pm
Berichten: 9
krentenweger schreef:
Deze banken accepteren het openen van nieuwe rekeningen door Nederlanders die in het buitenland wonen:

ASN, Triodos, ATB, Anadolu, Allianz, Credit Europe, TEB, Loyalis

:)


Dank voor deze informatie.


Maar weet iemand wat de reden is, waarom banken geen Nederlanders die in het buitenland wonen accepteren ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 2:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Citaat:
Maar weet iemand wat de reden is, waarom banken geen Nederlanders die in het buitenland wonen accepteren ?


Je moet je lijfelijk aan de balie komen identificeren ... dat kan niet als je in het buitenland zit.
Als je dus voor een paar dagen in NL bent dan kan het wel.

Maar op afstand dus niet.
(was de uitleg per telefoon)


Moneyou en anderen hebben alleen spaarrekeningen via het internet, en dus geen mogelijkheid voor een lijfelijke Identificatie en beginnen er dus niet aan (voor hun eigen gemak natuurlijk)


# Anadolu
Als dit waar is dat Anadolu ook spaarders accepteert die buiten de EU wonen zou dat heel mooi voor je zijn.
Die geven immers vergeleken met de rest ook een aardige rente. Dat is het proberen waard zou ik zo zeggen.
mocht het je op afstand niet lukken stuur mij dan even een pb... en dan ga ik wel even voor je aan de telefoon hangen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 3:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Geachte **************,

Het is mogelijk om een spaarrekening te openen als die woonachtig is in het buitenland. Wij hebben wel een Nederlandse betaalrekening als tegenrekening nodig , een geldig legitimatie, een geldig Burger Service Nummer.

Het Burger Service Nummer wordt wel op de papieren van de belasting vermeld dus in dit geval daar ook een kopie van.


Hopende u voldoende van dienst geweest te kunnen zijn, verblijven wij.


Met vriendelijke groet,


Anadolubank Nederland N.V.

Afdeling Particulieren


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO