Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 5:15 pm 

Geregistreerd: zo 24 mei 2009 5:12 pm
Berichten: 3
Naar aanleiding van deze berichten:

http://www.eerlijkebankwijzer.nl/wat-ku ... /overzicht
http://www.bankgeheimen.be/
zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews[tt_ news]=2091&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=26b7782655 (plaatst u http:// er zelf even er voor omdat deze link te lang is!)

Leest u bovenstaande websites rustig door.

Banken gaan geld investeren in slechte zaken zoals oorlogsdoeleinden, clusterbommmen kinderarbeid etc. Dit zijn zaken waar je niet achter kunt staan. Vind u dat u, dat uw geld hier neer kunt zetten? Of vind u dat u beter kunt kiezen voor een bank die het geld ethisch belegd? In Nederland is het verboden om iemand te helpen aan een wapen met het oog dat diegene iemand wil vermoorden. Is dit eigenlijk niet hetzelfde?

Nu is er ook een christelijke maatschappij die goede doelen ondersteund te weten Gabriël Financiële Bescherming. Deze maatschappij heb ik op de hoogte gebracht wat zij hier van vinden:

Stichting Gabriel ziet het niet als haar taak om na te gaan en te beoordelen hoe banken met hun geld omgaan.

Wat vind u hiervan? En met name dat banken met uw geld in slechte doeleinden investeren? Wist u hiervan?


Laatst bijgewerkt door ikbenben op wo 27 mei 2009 5:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 10:11 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Wat ik daarvan vind?

Ik vind het ronduit schandalig als bijvoorbeeld een natuurbeheerorganisatie spaargelden parkeert bij banken die zich bezig houden met het bevorderen van de automobielindustrie. Liefdadigheidsinstellingen die gelden parkeren bij banken die investeren in wapenhandel.

DIt kan allemaal niet, maar zo werkt de maatschappij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 3:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Die websites (met propaganda) zijn al eerder besproken in andere topics. Ook is dit een belachelijk slechte topicstart vol met spelfouten en onduidelijk leesbare tekst. Oftewel slotje...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 9:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
ikbenben schreef:
Banken gaan geld investeren in slechte zaken zoals oorlogsdoeleinden, clusterbommmen kinderarbeid etc. Dit zijn zaken waar je niet achter kunt staan.
-knip-
Nu is er ook een christelijke maatschappij die goede doelen ondersteund te weten Gabriël Financiële Bescherming.
-knip-
Wat vind u hiervan? En met name dat banken met uw geld in slechte doeleinden investeren? Wist u hiervan?


Dat banken daarin investeren vind ik inderdaad geen goede zaak.
Maar ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens met ontwikkelingshulp, of de grote bonussen bij staatsbedrijven.
Het probleem is, dat er (op 1 of 2 na) geen banken zijn die dat niet doen.
Als je mij een andere, gegarandeerde, manier van sparen kunt bieden, met jaarlijke rentes van 4-6% dan hoor ik dat graag.

Dat Gabriël is gewoon een financieel adviesbureau die niets beter doen, immers die bieden dezelfde producten, en laten zich er ook nog eens voor betalen.

Of we dat wisten ? Jazeker. Als je dit forum wat nauwkeuriger door leest, zul je zien dat we dit inderdaad besproken hebben.

Spaarders zijn niet moeilijk te doorgronden.
Als je zou willen dat iedereen "groen" gaat sparen, bied dan gewoon een top rente aan, dan stapt iedereen over.
Als er morgen een groene bank opstaat die 6% geeft, dan sta ik om 9 uur voor de deur om een rekening te openen, en om 12 uur staat al m'n 'losse' geld daar.

Simple as that.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 6:59 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ Karel Spaargraag

Helemaal mee eens en mooi gesproken !!! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 5:49 pm 

Geregistreerd: zo 24 mei 2009 5:12 pm
Berichten: 3
Dat er taalfouten in zitten zo best kunnen ik ben dyslectisch. Vind je dat belangrijker dan het gegeven dat er geld geïnvesteerd wordt in oorlogsdoeleinden? Als ik het over de taal wil hebben dan had ik wel een bericht gezet op een taal forum.


Laatst bijgewerkt door ikbenben op wo 27 mei 2009 5:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 11:06 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik heb dit onderwerp even verschoond van off-topic berichten.
Als je iets aan een mod duidelijk wilt maken, staat er onderaan een bericht altijd de klikknop, het rode uitroepteken.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 9:15 pm 

Geregistreerd: zo 24 mei 2009 5:12 pm
Berichten: 3
ChristenUnie heeft moeite met huisbankier RBS
donderdag 28 mei 2009 10:16 De ChristenUnie heeft grote moeite met de Royal Bank of Scotland (RBS) als huisbankier van de Nederlandse staat. Volgens fractievoorzitter Slob doet de bank zaken met milieu-onvriendelijke bedrijven, wapenhandelaren en dubieuze regimes. Als de Nederlandse overheid duurzaamheid belangrijk vindt en bedrijven vraagt maatschappelijk verantwoord te ondernemen, dan moeten we dat ook vragen van instanties die voor de overheid gaan werken, vindt Slob.
Hij zal de kwestie vandaag aan de orde stellen tijdens het Verantwoordingsdebat.
Zie ook: http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news ... r-RBS.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO