Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 4:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Check, doe ik even. Zie bank-f65/waar-obligaties-regelen-eigen-bank-binck-alex-t7536.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 5:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Elsinga, wellicht dat je bron uit 2011 al weer achterhaald is :(

http://www.iex.nl/Column/96968/Ook-gij-Noorwegen.aspx

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 apr 2013 10:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Bummer... Zweedse Kronen dan maar? Of toch maar iets anders? Braziliaanse valuta? Toch Chinese Rimbibi's of zo?

<weet het niet meer.... :(>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 5:16 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
elsinga schreef:
Bummer... Zweedse Kronen dan maar? Of toch maar iets anders? Braziliaanse valuta? Toch Chinese Rimbibi's of zo?

<weet het niet meer.... :(>
Misschien is de Bitcoin iets voor je.
Zie hierover een ander topic: Voor het eerst bitcoin-wisseldienst met bankstatus

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 11:11 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Had die draad gelezen, maar geloof niet zo in bubbels. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013 8:26 am 

Geregistreerd: do 23 mei 2013 8:12 am
Berichten: 2
Beste Forumleden,
Als Nederlander die woonachtig is in Noorwegen kreeg ik regelmatig de vraag van vrienden en fanmilie of ze in Noorwegen konden gaan sparen, maar dan wel met minder dan de 1.000.000 kr (cirka 130.000 euro). Inmiddels is mijn bank Sør bank (de 5e bank van Noorwegen) akkoord met spaarders vanuit Nederland met mindere bedragen. De bank wil dan in elk geval een gewaarmerkte kopie van je paspoort, een gewone kopie van je rijbewijs en naw gegevens. Je krijgt gewoon rente (tussen de 1,5 en 3,2 % momenteel, afhankelijk van je tegoed) en je spaargeld valt onder het Noorse garantiestelsel (2.000.000 kr). Je kan internetbankieren krijgen voor 50 kr per jaar (ongeveer 7 euro).
Indien je meer wilt weten, stuur dan een mailtje naar mij via xxxxxxxx@gmail.com.
Vr groet,
Wieger

Mod edit: Emailadres verwijderd omdat daaruit enigszins bleek dat het geen vriendendienst betreft (....consulting), maar zeer waarschijnlijk commercieel is.
Bedankt voor de info, maar commercie is niet toegestaan in dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 12:04 pm 

Geregistreerd: zo 29 dec 2013 11:33 am
Berichten: 2
Beste deelnemers,

Kan iemand mij vertellen of de banken in Suriname ook een garantiestelsel hebben. Je kunt daar een rekening openen in dollars, euro's of de lokale valuta Surinaamse dollars. Hoe veilig is dit en wat zijn naast de devaluatie nog andere risico's in dit land


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 2:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Met een president die alleen in het buitenland welkom is om zijn celstraf uit te zitten, kun je je afvragen of Suriname een goed adres is om spaargeld onder te brengen :)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 5:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Op zich toch een interessante vraag.
Ik ben er nog niet doorheen maar er staat genoeg te lezen.

Toezicht instellingen Caribisch Nederland ('BES') ....... Uitgebreide informatie over de staatkundige hervormingen is te vinden op de website Caribisch Nederland.

Citaat:
Voor Caribisch Nederland (CN) kan men drie soorten toezicht op grond van de Wet financiële markten BES (Wfm BES) onderscheiden: prudentieel toezicht (solvabiliteit x liquiditeit), integriteittoezicht en gedragstoezicht. De drie toezichtautoriteiten zijn De Nederlandsche Bank (DNB), de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de Centrale Bank van Curaçao en Sint Maarten (CBCS).

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 6:04 pm 

Geregistreerd: zo 29 dec 2013 11:33 am
Berichten: 2
Het gaat mij om de stabiliteit van de banken Er is denk ik een staatsbank Verder zijn er meen ik Landbouwcoöperaties en internationale en of Caraïbische banken Bouterse is beperkt in zijn bewegingen, er kleeft bloed aan zijn handen en weet ik al niet meer Ik ga er vanuit dat hij niet aan de te goeden kan van banken als RBTT, GODO en andere niet Staatsgebonden banken zoals de Centrale Bank en DSB.

Ik hoop dan ook dat iemand serieus inhoudelijk hierop wil en kan reageren zodat ik er iets aan heb en verder kan Ik heb geen financiele kennis en wil heel graag een gemotiveerd deskundig antwoord


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 10:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Op de site van de Centrale Bank van Suriname vind ik op het eerste gezicht niets over een garantieregeling.
http://www.cbvs.sr/about-cbvs/tasks

Als ik kijk naar de valutagrafiek dan krijg ik de indruk dat de Surinaamse Dollar is gekoppeld aan de US Dollar.
http://fxtop.com/en/historical-exchange ... 3&btnOK=Go!
Ik zie wel een hele grote devaluatie in de grafiek. Dat kon wel eens niet de laatste devaluatie zijn. Soms is zo'n koppeling gewoonweg niet houdbaar en heeft een munt op de zwarte markt een veel lagere waarde.

Nogmaals ik zou het niemand aanraden om geld onder te brengen in een land en in een currency, waarvan de hoogste politieke macht in een kwalijk daglicht staat.
Ik denk dat er genoeg alternatieven zijn zoals bijvoorbeeld Paypal, of een Nederlandse of Amerikaanse bank die een lokaal filiaal heeft in Suriname.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 9:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Volgens de nieuwe wet Toezicht Bankwezen, welke in November 2011 door DNA is goedgekeurd, heeft de Centrale Bank van Suriname de plicht om binnen vijf jaar een deposito garantiestelsel in te stellen. Dit moet in consultatie met verzekeringsmaatschappijen of hun vertegenwoordigers gedaan worden.

http://www.cbvs.sr/nl/toezicht/431-voor ... tiestelsel

Ergens in 2016 een DGS, dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2017 1:11 pm 

Geregistreerd: za 02 aug 2008 12:43 am
Berichten: 24
Een vriend van mij wil een ton in het buitenland stallen in een land dat geen data uitwisselt met de Nederlandse belastingdienst, hij geeft het zelf wel netjes op. Welke landen zijn dat?
#ASKINGFORAFRIEND


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2017 8:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Een dubieuze vraag, waarom wil de vriend nu juist weten welke landen de gegevens niet richting de belastingdienst doorgeven in Nederland.

In Europa is dit uitgesloten, bijna alle landen delen info, Zwitserland officieel vanaf 1 januari 2018.

Je moet het buiten Europa zoeken en ook niet in Noord-Amerika, volgens mij is Dubai in de De Verenigde Arabische Emiraten (VAE ) nog niet zover om de gegevens door te geven van je spaar en banksaldo, maar dat kan zo maar eens ook veranderen in de toekomst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2017 8:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
ijslander schreef:
Een vriend van mij wil een ton in het buitenland stallen in een land dat geen data uitwisselt met de Nederlandse belastingdienst, hij geeft het zelf wel netjes op. Welke landen zijn dat?
#ASKINGFORAFRIEND


Ik heb zo'n vermoeden dat je dadelijk zelf het antwoord gaat geven. :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO