Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 8:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 10:49 am
Berichten: 88
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. heeft besloten om met ingang van 8 oktober 2012 de rentevergoeding op haar Internet Deposito’s aan te passen: 6 maanden 2.60% (was 2.75%), 9 maanden 2.65% (was 2.80%), 1 jaar 2.75% (was 2.90%), 2 jaar 2.95% (was 3.10%), 3 jaar 3.15% (was 3.30%), 4 jaar 3.35% (was 3.50%), 5 jaar 3.50% (was 3.60%). De rentevergoeding voor de ATB Internet Spaarrekening zal ongewijzigd blijven (2,50%). Onze Internet Spaarklanten zullen in de loop van de week ook nog een e-mailbericht over de renteverlaging ontvangen. Met vriendelijke groet, Amsterdam Trade Bank N.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 11:37 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Oeps, ... ben net bezig wat elders vrijgekomen deposito's te schuiven naar ATB....
Was even schrikken tot ik de ingangsdatum zag.
Moet nog tijdig lukken!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 3:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
En alle banken blijven de rentes maar verlagen. Dit allemaal dankzij de ECB die bewust de rente laag houd en zo probeert de euro te redden.
Houd u er rekening mee dat in de toekomst de rente behoorlijk, mogelijk explosief zal stijgen als de euro mislukt? Kijk heel goed uit met het vast zetten van geld voor een lange termijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 4:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Hoe lang wordt het al niet geroepen om uit te kijken met vastzetten van je geld, omdat de rente gaat stijgen.
Als ik al die tijd niets had vastgezet, dan was mijn gemiddelde rendement heel wat lager geweest nu.

Ik blijf gewoon rustig vast zetten en zal echt niet balen als de rente explosief gaat stijgen.
Dan kan ik mijn vrijvallende deposito's voor een hogere rente vast zetten, wat alleen maar positief is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 4:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
@Lurker:

Ik wil je niet bang maken, maar Griekenland er was veel ophef toen Griekenland een aantal keren bij de ECB aanklopte voor geld. We staan nu aan de vooravond dat Spanje bij de ECB gaat aankloppen voor geld. En reken erop dat dit vele malen heftiger zal zijn dan ten tijde van Griekenland.
Het probleem van de euro is dat men teveel schulden maakt, echter men wil dit oplossen door nog meer schulden te maken (wat geen oplossing is).
Vroeg of laat heeft de gehele wereldeconomie hier last van en mogelijk krijgen we rentes van boven de 10% weer terug. Dat is een ramp als je net voor 20 jaar bij bijvoorbeeld de Rabobank voor 4% had vastgezet. Dan baal je als een stekker.

Ik hoop niet dat wij zulke rare situaties krijgen, maar alle seinen staan momenteel op rood en worden alsmaar roder...

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 7:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
En hoeveel jaar wordt er al geroepen dat de rente gaat stijgen?

Je maakt mij ook niet bang, want voor 4% zet ik het ook geen 20 jaar vast.
Maar ik maak mijn keuzes steeds weloverwogen en dan heb je soms pech, maar ik zal er geen spijt van hebben.
Op dat moment vond ik het namelijk de beste keuze.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 7:49 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Piggy schreef:
...Houd u er rekening mee dat in de toekomst de rente behoorlijk, mogelijk explosief zal stijgen als de euro mislukt?

Hoop doet leven, althans voor de spaarders.

De Euro is al lang mislukt. Probleem is dat de politiek het maar deels toegeeft en er ook geen punt achter gaat zetten. Voorlopig ettert het nog lekker door.
Zo nu en dan wordt er wat pus uit geknepen om het idee te wekken dat er wat gedaan wordt en wellicht ook tijdelijk de pijn (druk) wat te verzachten, maar that's it.
En er worden wat placebo's uitgedeeld aan zieke (lees verziekte) landen en banken en daar gaan we weer.

Ik vrees dat dit nog heeeel lang door kan etteren.... Heel anders maar een indicatie van de rente is Japan. Al meer dan 20 jaar op ±0. Ik heb geen flauw idee maar het zou zo maar kunnen dat we daar over 5 jaar ook (nog) zitten..... Had ik het dan nu maar 10 jaar vastgezet i.p.v. 2 of 3....

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 8:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
@piet_pecunia:

In Japan is de rente inderdaad al jaren laag. Echter vergeet niet dat de schulden die Japan heeft binnenlandse schulden zijn. Bij de EU zijn dit zowel binnenlandse als buitenlandse. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dat het niet zo erg is als je hoge binnenlandse schulden hebt.
Ik las van de week ook dat de VS op Griekenland gaat lijken als ze zo doorgaan met hun beleid.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 12:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 27 apr 2009 2:57 pm
Berichten: 50
Na vandaag worden de rente tarieven bij ATB weer aangepast dus laatste kans om een deposito af te sluiten.
Wilde eerst een deposito van 1 jaar afsluiten maar zie er toch van af.
2,9 % is toch wel erg weinig voor 1 jaar vast, toch?!?!?!
Per 10.000 euro scheelt dat maar 40 euro aan rente per jaar ten opzichte van de vrij opneembare rekening bij ATB!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 7:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Richard.71 schreef:
2,9 % is toch wel erg weinig voor 1 jaar vast, toch?!?!?!

2,9% vind ik ook bar weinig. Er is een mogelijk alternatief, je kan voor 2,7% een spaarrekening openen bij de SNS bank: Maxisparen.
Minimaal 50 euro en ik dacht maximaal 500 euro per maand mag je hier naar toe overboeken. Het geld kan je elk moment opnemen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 1:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
............ maar het schijnt dat het niet zo erg is als je hoge binnenlandse schulden hebt.
......

Als veel staatspapier in binnenlandse handen is vermindert dat de kans dat er (heftig) mee gespeculeerd wordt. Het zijn met name buitenlandse banken en hedgefunds die dit doen omdat deze er maling aan hebben wat ze ermee aanrichten.
'Goede huisvaders' houden hun staatsobligaties vast voor het vaste inkomen daarop.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 2:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Is dat de "Japanse methode" of de methode WC-eend?
Wij van WC-eend vinden WC-eend goed en beter dan iedere concurrent van WC-eend en willen daarom alleen WC-eend omdat we bij de WC-eend familie willen horen.

Theoretisch klopt het dat, als iedereen bij voorkeur eigen staatsleningen koopt en de rente 0% is en iedereen bescheiden leeft en formidabel veel spaart en alleen maar droomt van geld uitgeven en het niet doet, de staatsschuld fors kan oplopen . Maar als men dan een keer wat anders wil... POEF


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 2:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Die rente is niet altijd nul geweest en zal ook niet altijd nul blijven.
Staatsobligaties passen prima in een portefeuille bijvoorbeeld van een vermogende particulier of pensioen B.V.
Op de huidige koersen had ik ze persoonlijk allang verkocht, maar dat heeft met de buitengewone omstandigheden te maken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 2:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ja 1500, ik weet het, dit forum gaat niet over beleggen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO