Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 8:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 5:19 pm 
Ik heb op dit moment een gewone een spaarrekening bij ATBank en wilde, vanwege de hoge rente, een internetspaarrekening openen.

Dit is mij tot nu toe niet gelukt omdat ik door bank van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Ik alle nodige formulieren al twee keer ingevuld en opgestuurd, compleet met een kopie van mijn paspoort. Een medewerker heeft vervolgens mijn voicemail ingesproken, dat ik de aanvraag via de website kon doen en niet schriftelijk.
Via de website de aanvraag gedaan. Krijg ik vervolgens weer een e-mail met een referentienummer met het verzoek om de bijgaande formulieren met een kopie van een legitimatie op te sturen...

Via de telefoon (customer service) kreeg ik het advies om het op e-mail te zetten en op te sturen naar info@atbank.nl. Geen reactie gekregen. De e-mail vervolgens ook nog maar doorgestuurd naar ander e-mailadressen die op hun website staan. Geen reactie.

Zijn er meer bestaande rekeninghouders die problemen ondervinden om een internetspaarrekening openen bij ATBank?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 9:02 pm 
Ben geen bestaande klant, maar heb op 21 juli het formulier opgestuurd en ondertussen 2 e-mails naar beide e-mailadressen verzonden. Tot op heden echter geen enkele reactie. Als het zo moet hoeft het voor mij niet meer.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 11:50 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Het heeft bij mij de eerste keer z`on 2 weken geduurd eer ik antwoord kreeg .De laatste keer vrijdag gestuurd maandagochtend al antwoord .
Ik stuur al mij mail naar sparen@atbsparen.nl

Met nadruk dat het dan geen atbank.nl is ,maar atbsparen.nl .
Of dat wat uit maakt .
Dat blijft een ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 9:01 am 

Geregistreerd: wo 13 jun 2007 7:54 pm
Berichten: 27
Ik ben altijd goed en rdelijk snel door de ATbank geholpen en heb geen klachten. Al is het wel apart dat je ook alleen van je tegenrekening geld mag storten en niet vanaf een andere rekening. Opnemen dat lijkt me voor de hand liggen maar storten...

Verder herken ik ook de vermelding "Spoedopname" die elders in dit forum is vermeld maar hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht dus hier hoef je ook niet wakker van te liggen.

boekeloo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 10:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
boekeloo schreef:
Al is het wel apart dat je ook alleen van je tegenrekening geld mag storten en niet vanaf een andere rekening.

Beetje OffTopic maar ok:
Ik heb het niet gechecked maar dat is volgens mij alleen maar de eerste keer. Dit is in het kader van de Wet Identificatie Dienstverlening (WID) een verplichting en gebeurt bij meerdere banken (misschien wel alle banken waar je een rekening kunt openen zonder dat je je gezicht hoeft laten te zien)
Het idee er achter is natuurlijk dat er niet op iemand anders naam een rekening geopend wordt.
OnTopic:
Verder heb ik nooit klachten gehad over de communicatie met de ATBank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2008 11:32 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Ik heb het niet gechecked maar dat is volgens mij alleen maar de eerste keer


Is niet alleen de eerste keer .Ik heb mijn internet-spaarrekening Argenta als tegenrekening .
Maar bij de Postbank heb ik ook nog steeds een betaalrekening .
Als ik daarvan iets stort wordt het geweigerd .Iets wat bij geen andere bank gebeurd .Heb al gezegd dat ik dit belachelijk vind maar dan krijg je natuurlijk van die standaard antwoorden .


En het blijft vreemd dat ze Spoedopname vermelden terwijl dat helemaal niet zo is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 1:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Citaat:
En het blijft vreemd dat ze Spoedopname vermelden terwijl dat helemaal niet zo is.


Bericht nadat je ingelogd bent op de site:

Kosten overboeking naar tegenrekening
Inhoud: Geachte client, Wanneer u een overboeking doet naar uw tegenrekening kan het momenteel voorkomen dat uw bank hiervoor kosten in rekening brengt, met als omschrijving: "overboeking buitenland of spoedopdracht" . Deze kosten zijn aan u doorberekend op initiatief van uw bank en niet door Amsterdam Trade Bank, ondanks vastgestelde EU richtlijnen dat geen kosten in rekening mogen worden gebracht m.b.t. binnenlands- en buitenlands betalingsverkeer . Wij hebben inmiddels contact gezocht met desbetreffende banken om deze kosten terug te boeken en er is ons toegezegd dat terugbetaling van kosten zal plaastvinden. Indien deze kosten niet binnen 2 maanden zijn gecorrigeerd door uw bank, dan verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen via info@atbank.nl. Met vriendelijke groet, Amsterdam Trade Bank N.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 3:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Blijkbaar worden onze centjes elders in de wereld ondergebracht.
Van een echt zelfstandig opererende Nederlandse bank is dus geen sprake.

Maar goed zolang het maar gegarandeerd is, zien ze maar wat ze ermee doen 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO