Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deposito
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 8:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Hierbij willen wij u graag informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft de volgende renteverhoging door te voeren met ingang van maandag 15 oktober 2007:

ATB Internet Spaardeposito NL:

1 jaar vast 4,85%* (nieuw!)
2 jaar vast 5,00%* (was 4,65%)

* Minimum inleg € 5.000,-. Het ATB Internet Spaardeposito is gekoppeld aan de ATB Internetspaarrekening.
Om het ATB Internet Spaardeposito te kunnen afsluiten dient de ATB Internetspaarrekening te zijn geactiveerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 nov 2007 9:30 pm 

Geregistreerd: za 10 nov 2007 2:03 pm
Berichten: 2
In de voorwaarden kan ik echter niks vinden over het einde van de looptijd.
Bij sommige banken wordt de depositie dan automatisch verlengt tegen het dan geldende rente tarief.

Enig idee of ik hierzelf achteraan moet tegen het einde van de looptijd of dat ze het bedrag + rente overboeken naar de 'normale' spaarrekening?
Ik hoop eigenlijk het laatste, want dit is maar bij weinig banken zo (Credit Europe, YKB verlengen automatisch) en dat vind ik onhandig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Afloop deposito
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2007 9:34 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Volgens mij krijg je aan het einde van de looptijd een bericht dat je deposito afloopt en dat je een mailtje moet sturen als je wilt dat het geld vrij moet komen. Doe je dat niet wordt het automatisch verlengd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007 1:36 pm 

Geregistreerd: za 17 nov 2007 1:28 pm
Berichten: 48
De voorwaarden vond ik ook niet duidelijk, daarom heb ik een mailtje gestuurd en kreeg binnen enkele uren het volgende antwoord:

"Aan het eind van de looptijd van een ATB internetdeposito, wordt deze inclusief rente geboekt op de ATB Internetspaarrekening en wordt niet automatisch verlengd."

Je moet dus eerst een internetspaarrekening openen (en van daaruit kun je via internet ook het deposito openen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 2:18 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
InternetSpaarder schreef:
.....
"Aan het eind van de looptijd van een ATB internetdeposito, wordt deze inclusief rente geboekt op de ATB Internetspaarrekening en wordt niet automatisch verlengd."

......


Deze zin bevat een addertje en wel ""Aan het eindvan de looptijd van een ATB internetdeposito , wordt deze inclusief rente geboekt ".

Maw: een 2-jarig deposito met een rente van 5 % wordt aan het eind van de rit uitbetaald. Teruggerekend komt dit neer op circa 4.85 % op jaarbasis :shock: .

Mvg Krent


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 6:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Welkom op het forum 'Krent'.
Op de hoofdpagina van Spaarinformatie.nl staan dit soort addertjes onder het Info knopje achter de rekening of deposito. Maar ik vond deze ook erg vies.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO