Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 3:58 am 

Geregistreerd: za 21 jun 2008 3:27 am
Berichten: 1
Laatst heb ik een rekening geopend bij de AT bank. Wat mij nu opvalt is dat je geen eigen rekeningnummer krijgt. Je krijgt wel een klant- of rekeningnummer dat je gebruikt als omschrijving bij het doen van stortingen, maar het echte rekeningnummer / de begunstigde is de bank zelf.

Nu vraag ik mij af of dit wel veilig is. Is het DNB garantiestelsel wel van toepassing als je niet echt een eigen rekening hebt / deze niet op je eigen naam staat? Kun je nog wel aanspraak maken op je geld als je dit vrijwillig hebt overgeboekt naar een rekening die niet op je eigen naam staat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 8:33 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
JvdBerg80 schreef:
Laatst heb ik een rekening geopend bij de AT bank. Wat mij nu opvalt is dat je geen eigen rekeningnummer krijgt. Je krijgt wel een klant- of rekeningnummer dat je gebruikt als omschrijving bij het doen van stortingen, maar het echte rekeningnummer / de begunstigde is de bank zelf.

Nu vraag ik mij af of dit wel veilig is. Is het DNB garantiestelsel wel van toepassing als je niet echt een eigen rekening hebt / deze niet op je eigen naam staat? Kun je nog wel aanspraak maken op je geld als je dit vrijwillig hebt overgeboekt naar een rekening die niet op je eigen naam staat?


Ikzelf was hier ook niet zo blij mee. Ik snap ook bij god niet waarom ze geen reguliere 9 of 10 cijferige bankrekeningnummers uitgeven. Ze zijn dat voorlopig ook niet van plan, aldus de helpdesk.

Volgens mij staat dit volledig los van het DNB garantiestelsel. Wat maakt het nu uit of je een intern bankrekeningnummer hebt of een bankrekeningnummer die direct benaderbaar is via Equens? Ik maak wel regelmatig een uitdraai en stop die in mijn administratie. Je krijgt immers geen bankafschriften en ik wil wel wat bewijsmateriaal hebben. Maar mijn inziens heeft het totaal geen invloed op het DNB garantiestelsel. Ze staan onder toezicht van De Nederlandse Bank en dat is voldoende. Hoe een bank administratief zijn zaken wegschrift is aan hun, lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 9:10 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
rogervdh schreef:
JvdBerg80 schreef:
... Nu vraag ik mij af of dit wel veilig is. ...
... Ik snap ook bij god niet waarom ze geen reguliere 9 of 10 cijferige bankrekeningnummers uitgeven. ...
Het zal wel goedkoper zijn. Daarnaast is het niet noodzakelijk nadelig voor ons, wanneer je bij een storting een fout maakt in de omschrijving (je klantnummer dus) wordt het volgens mij niet gestort op de foute rekening, want ze controleren aan de hand van de tegenrekening. Bij een regulier 9/10 cijferig nummer moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt. De postbank, bijvoorbeeld, controleert namelijk niet of de gegevens kloppen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO