Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 7:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:42 am 
Na de introductie van Icesave is veel onderzocht over de moederbank Landsbanki, minder bekend is over de moederbank van AT Bank,
welke bank is dit en uit welk land?


Laatst bijgewerkt door rente up op do 17 jul 2008 12:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:43 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Citaat:
Amsterdam Trade Bank N.V. (since 1994) is a fully owned subsidiary of Alfa Bank. It provides standard and tailor-made products in the field of Russia related trade and project finance, corporate banking, international money transfers. Through the extensive network of parent Alfa Bank, one of Russia's largest private banks, Amsterdam Trade Bank (ATB) has a profound knowledge of the Russian business environment.


zie ook http://www.alfabank.com/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:20 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
rente up schreef:
Na de introductie van Icesave is veel onderzocht over de moederbank Landsbanki, minder bekend is over de moederbank van AT Bank,
welke bank is dit en uit welk land?


Het voordeel van de Amsterdam Trade Bank is dat het een zelfstandige onderneming is en niet een merknaam van Alfabank. Je zult dus nooit een beroep hoeven te doen op het Russische deposito-garantiesteltsel.

Als je naar de cijfers kijkt van de Alfabank en het Alfa Group Consortium (moeder van moeder), dan zijn de financiële prestaties erg goed. Het Alfa Group Consortium heeft ook een flink belang in Vredestein:
http://www.alfagroup.org/127/19118/article.aspx

Ik heb wel begrepen dat het voor journalisten moeilijk is om bronnen te checken, want men heeft in Rusland niet echt een cultuur van vrije pers. In de internationale pers wordt wel (veel) geschreven over de moederondernemingen van Amsterdam Trade Bank, maar ik wijs je erop dat de informatie niet zelden een politiek gekleurd tintje heeft... en daardoor is het niet altijd even betrouwbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 12:28 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
Jukommerce schreef:

.......

Ik heb wel begrepen dat het voor journalisten moeilijk is om bronnen te checken, want men heeft in Rusland niet echt een cultuur van vrije pers. In de internationale pers wordt wel (veel) geschreven over de moederondernemingen van Amsterdam Trade Bank, maar ik wijs je erop dat de informatie niet zelden een politiek gekleurd tintje heeft... en daardoor is het niet altijd even betrouwbaar.


En jij bent wel correct :?
Geintje, zolang je onder de 20K / 40K zit, slaap ik lekker (voorlopig) :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: AT bank
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 12:24 am 
De AT bank is onderdeel van de Alfa bank. De Alfabank heeft een Standard & Poors rating van B, niet echt geweldig dus. In het jaarverslag van de AT bank staat echter te lezen dat de BIS ratio 21% (2007) is terwijl daar minimaal 8% voor vereist is. Een uitstekende score dus zeker als je die vergelijkt met de Rabo bank van 10%. Over de Tier 1-ratio vind ik geen info.[/quote]


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 12:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
S&P BB, Moody's Ba1.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: AT bank
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 1:20 pm 
S&P rating is B short term en BB long term, aldus de eigen publicatie van de Alfa bank. Maar wat ik eigenlijk gehoopt had was een verklaring over de tegenstelling lagere rating S&P en hoge rating BIS. Misschien dat iemand dat kan toelichten.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: AT bank
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 2:02 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
[quote="habsjaar"]Maar wat ik eigenlijk gehoopt had was een verklaring over de tegenstelling lagere rating S&P en hoge rating BIS. Misschien dat iemand dat kan toelichten.[/quote]

Een poosje terug had ik op SI een topic geopend over ratings. Deze is helaas verwijderd (verkeerde rubriek geplaatst?). Wel is me toen duidelijk geworden dat o.a. de AT bank een zelfstandige bank is (en dus geen bijkantoor. Statutaire zetel is Amsterdam).

Prestaties van de Alfabank zijn in mijn ogen dan ook niet relevant. Enige tijd geleden heb ik dan ook gevraagd wat de rating van de AT bank is. Als antwoord kreeg ik dat ze geen rating :!: hebben omdat ze niet actief zijn op de kapitaalmarkt.

Dit in combinatie met de goede BIS ratio geeft mij in ieder geval een veilig gevoel (naast de garantieregeling natuurlijk) :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: AT BANK
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 9:50 pm 
koral schreef:
Prestaties van de Alfabank zijn in mijn ogen dan ook niet relevant. Enige tijd geleden heb ik dan ook gevraagd wat de rating van de AT bank is. Als antwoord kreeg ik dat ze geen rating :!: hebben omdat ze niet actief zijn op de kapitaalmarkt.

Veel bijgeleerd! Bedankt voor de research! Jammer dat de topic over de ratings verwijderd is.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Aanval Georgie
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 5:48 pm 

Geregistreerd: za 09 aug 2008 5:43 pm
Berichten: 1
Nieuws van gisteren over russische aanval op Georgie--ook al speelt er van alles in die regio--zit mij niet lekker, en ik heb mijn ATB rekening dan ook direct opgezegd. Als rusland op deze manier in de wereld staat, krijgen ze niet mijn steun daarbij :(

En nee, ik heb geen rekening bij amerikaanse banken :wink: Maar een nieuwe koude oorlog, waar rusland blijkbaar tegen europa en amerika op doelt, hebt ik geen zin in. Dus opzeggen die rekeningen! Laat ze dan maar economisch omvallen daar, want het volk steunt als totaal met de verkiezingen daar dit beleid.

Alex Garcia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 10:34 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Beste Alex, hoewel ik het met je eens ben dat oorlogvoeren niet meer van deze tijd is (lees: zou behoren te zijn) betekent je standpunt in feite dat je ook alle turkse banken de deur uit moet doen, dat je de komende winter in de kou moet gaan zitten (russisch gas) en in de winkel weinig meer kunt kopen (made in China of een ander aziatisch land dat ergens mee in gevecht is) Autorijden kan ook niet meer (olie is immers verre van fris) kortom, met (bijna) elke 'economische handeling' steun je wel iets wat je ten diepste niet zint.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 11:38 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
@Blikoortje;

Is idd niet eenvoudig om heel consequent te blijven met dit soort standpunten.

Toch heb ik respect voor de keuze van Alex en vind ik het alleen maar getuigen van ruggegraat wanneer je niet gaat voor het geld, maar hierbij ook sociale en andere aspecten laat meewegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 1:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Je kan inderdaad niet alles ontlopen. Voor jezelf kan je dan selecteren waar je wél een keuze hebt, zoals inderdaad bij een bank.

En inderdaad, respect voor Alex.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 4:23 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Laten we vooropstellen dat de Russische staat geen aandeelhouder is van Alfabank / Amsterdam Trade Bank.

Ik ben het erg vaak oneens met Balkenende, maar dat is voor mijn geen reden om mijn bankrekeningen bij een Nederlandse bank op te zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 7:24 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Omdat we de politiek etc. (zoals hier aangehaald) buiten dit forum willen houden een slotje. Als we dit wel toe zouden laten dwalen we te ver af van het doel van dit forum.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO