Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 5:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 5:02 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
WitteDuif schreef:
Dankjewel Rabo, door jullie stomme banksysteem is het geld te laat bijgeschreven bij AT en loop ik de mooie aanbieding MIS!!!


Binnen 4 dagen zou u een verzoek kunnen richten aan de directie van AT Bank om alsnog voor de oude rentepercentages in aanmerking te komen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 5:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Bedankt voor je tip Erik,

Op zich ligt de fout bij de Rabo, die zou de opdracht eerder moeten hebben uitgevoerd omdat deze op tijd is aangeleverd. Het is wel heel vervelend omdat je volgens de regels handelt dat zo'n boeking dan toch langer wordt vastgehouden bij de 'opdrachtbank'. :cry:

Ik ga morgenvroeg meteen bellen met AT, als dit niks oplevert probeer ik het via de Rabo maar daar heb ik zeer weinig (eigenlijk geen) vertrouwen in!

Wish me luck!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 8:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
WitteDuif schreef:
Ik ga morgenvroeg meteen bellen met AT, als dit niks oplevert probeer ik het via de Rabo maar daar heb ik zeer weinig (eigenlijk geen) vertrouwen in!

Wish me luck!



Heb wel eens meegemaakt dat een (internet-) overboeking 3 dagen onderweg was. Daarom kies ik soms voor een spoedoverboeking, daar kan je meer op vertrouwen.

De directie van AT Bank beslist of je nog in aanmerking kan komen voor het oude tarief. Volgens mijn informatie moet zo'n verzoek gericht aan de directie van AT Bank dan binnen 4 dagen na rentewijziging worden gedaan. Succes!

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 8:45 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
WitteDuif schreef:
Stelletje klungels bij de Rabo....... Dankjewel Rabo, door jullie stomme banksysteem is het geld te laat bijgeschreven bij AT en loop ik de mooie aanbieding MIS!!!
Dit gaat me toch iets te gemakkelijk... Je kunt van RABO vinden wat je wilt, maar hun internetbetalingsverkeer is goed. Ik wil daarmee niet zeggen dat er niets fout zou kunnen gaan, maar voorlopig lees ik niet wanneer de overboekingsopdracht aan M.You is gegeven en wanneer ze feitelijk is uitgevoerd. Hun valutadatum zegt daarover onvoldoende. Uiteraard voert RABO geen opdracht uit zolang het saldo niet toereikend is. Dat de transactie van M..You pas de 20ste bij RABO zichtbaar werd, zegt mij wél zóveel dat ik toch eens opheldering zou vragen bij M..You in plaats van zo ongenuanceerd tekeer te gaan op RABO.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 9:03 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Blikoortje schreef:
Dat de transactie van M..You pas de 20ste bij RABO zichtbaar werd, zegt mij wél zóveel dat ik toch eens opheldering zou vragen bij M..You in plaats van zo ongenuanceerd tekeer te gaan op RABO.


De transactie van MoneYou is netjes op 17-04 bijgeschreven (zoals boekdatum als valutadatum), deze opdracht heb ik ook de dag ervoor opgegeven.
Het eerste verzoek tot overboeking is rond 8 uur gedaan via internetbankieren, die is vervolgens uitgesteld en als ik dan de helpfunctie raadpleeg lees ik dat deze na half 9 elk half uur opnieuw wordt aangeboden.

Aangezien MoneYou ook in de loop van de ochtend bijboekt (dit heb ik altijd ervaren bij eerdere overboekingen), lijkt me dat de Rabo hierin in gebreke blijft. Op basis van onderstaande vraag en antwoord verbaasd het me dat het niet afgeboekt is op 17-04.

Q&A Rabo Internetbankieren schreef:
Uitgesteld: de uitvoerdatum is bereikt, maar de opdracht kan niet worden uitgevoerd, bijvoorbeeld vanwege een ontoereikend saldo. De opdracht wordt dan uitgesteld. Een uitgestelde betaling wordt twee werkdagen (wanneer de opdracht is verzonden na 12.00 uur zijn dat drie werkdagen) tussen 08.15 en 14.15 uur elk halfuur opnieuw aangeboden ter verwerking. Daarna nog een keer omstreeks 16.00 en 18.30 uur. Voor zakelijke rekeningen kan uw bank ook buiten deze tijdstippen opdrachten goedkeuren om verwerkt te worden. Indien de opdracht na deze periode niet is verwerkt, krijgt deze de status 'afgekeurd'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 8:51 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
"WitteDuif" schreef; Stelletje klungels bij de Rabo. Op 17-04 valutair van MoneYou naar Rabo.
Rabo geeft aan dat als opdracht is uitgesteld tussen 0830u en 1200u opdracht elk half uur opnieuw wordt aangeboden. Aangezien ik het op tijd heb aangeleverd lijkt het me logisch dat de bank het vrijdag nog valutair afboekt.
Dankjewel Rabo, door jullie stomme banksysteem is het geld te laat bijgeschreven bij AT en loop ik de mooie aanbieding MIS

Binnenlands betalingsverkeer RABOBANK bron; http://www.rabobank.nl/images/binnenlan ... 919506.pdf
Tijdslijnen en valutering
Betaalopdrachten die vóór 13.00 uur bij de Rabobank zijn aangeleverd worden nog dezelfde dag doorgeleid en verevend bij De Nederlandsche Bank. Uw betaling wordt direct geboekt met valutadag vandaag.
Betaalopdrachten die ná 13.00 uur worden aangeleverd, worden de volgende werkdag door de Rabobank doorgeleid en verevend. Deze betaalopdrachten worden direct geboekt met valutadatum van de volgende werkdag.


Zal moneyou het wel na 13.00 uur hebben overgeboekt naar de Rabo.
Moneyou is niet altijd even vlot met overboeken heb ik ook wel eens bemerkt.
Rabo is m.i. met overboeken altijd snel en correct.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 1:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@Intrest,

ff een mailtje sturen naat ATB en je krijgt alsnog de percentages van voor 20/4.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 1:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Het verhaal dat als een opdracht is uitgesteld tussen 0830u en 1200u de opdracht elk half uur opnieuw wordt aangeboden klopt niet.

Tijdslijnen en valutering
Betaalopdrachten die vóór 13.00 uur bij de Rabobank zijn aangeleverd worden nog dezelfde dag doorgeleid en verevend bij De Nederlandsche Bank. Uw betaling wordt direct geboekt met valutadag vandaag.
Betaalopdrachten die ná 13.00 uur worden aangeleverd, worden de volgende werkdag door de Rabobank doorgeleid en verevend. Deze betaalopdrachten worden direct geboekt met valutadatum van de volgende werkdag.

Dat verhaal heb ik ook anders meegemaakt. Wel afgeboekt met valutadatum vandaag maar niet ontvangen bij andere bank. Ik dacht dat niet de "De Nederlandse Bank" maar "Interpay" het interbancair betalingsverkeer deed.

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar ATBank mbt deposito. Nog geen reactie ontvangen.
Geld is 17e afgeboekt bij Rabo maar niet bij ATBank bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 7:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Icesave today,I save schreef:
@Intrest,

ff een mailtje sturen naat ATB en je krijgt alsnog de percentages van voor 20/4.


Het verzoek is inmiddels onderweg, ben benieuwd of ATB in een dergelijke situatie daadwerkelijk op coulance gronden zal handelen.

In mijn situatie blijft het natuurlijk onduidelijk hoe laat MYou het bedrag daadwerkelijk heeft doorgeboekt op 17.04.09, het 'lijkt' me dat een dergelijke opdracht toch door de ontvangstbank (Rabo) redelijkerwijs dezelfde dag kan worden opgepakt om vervolgens als opdrachtbank op te treden.

Wellicht was het nog verstandiger geweest om de opdracht bijv. pas om 12u of 1230u aan te maken binnen het internetbankieren, zodat deze ook toen zichtbaar geweest zou zijn.
Maar o.b.v. de gegevens die ik raadpleeg op de helppagina zou dit niet uit hoeven te maken.

Zou ik eenzelfde situatie in de toekomst weer tegenkomen, dan kan ik beter die ene werkdag (midden in de week) extra rekenen...Helaas was daar in deze situatie niet direct gelegenheid voor :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 9:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Ik heb ook de Rabobank als betaalrekening en tussenrekening tussen mijn andere spaarbanken.

Ik heb al enkele keren op dezelfde doordeweekse dag grotere bedragen van de ene naar de andere spaarbank op dezelfde dag bij de Rabo binnengekregen en weer door kunnen zetten naar de andere spaarbank zonder valutering zoals de Rabo voorwaarden ook aangeven.

Echter ook is het mij al enkele keren op vrijdag overkomen dat ik een telebankieren betaling vanaf de Rabo rekening op vrijdag morgen inzet op datum van inzetten en deze pas op de volgende werkdag (dus maandag afgeschreven werd). Laast nog op donderdag voor Pasen (vrijdag waren de banken dicht) werd een bedrag pas op dinsdag na pasen afgeboekt. Ook al kent Rabo normaal geen valuta dagen, schijnbaar net voor een weekend wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 10:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
DagobertDuck schreef:
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar ATBank mbt deposito. Nog geen reactie ontvangen.
Geld is 17e afgeboekt bij Rabo maar niet bij ATBank bijgeschreven.

Ook de ATbank heeft zijn eigen regels
Uit voorwaarden AT; Artikel 4 Gebruik van de rekening punt j;
Overboekingopdrachten ontvangen door de Bank voor 14.00 uur Nederlandse tijd worden dezelfde dag uitgevoerd mits deze dag een werkdag is voor het bankbedrijf in Nederland. Overboekingopdrachten ontvangen na 14.00 uur Nederlandse tijd worden de volgende werkdag uitgevoerd.
bron; http://www.atbsparen.nl/downloads/voorw ... Sparen.pdf

Op de zelfde dag kan wel eens lukken, maar het is niet altijd zeker. Met een weekend er tussen kost het weer wat dagen extra.
Overboeken van de ene naar de andere bank kun je toch het beste op dinsdag of woensdag doen, liefst vroeg in de ochtend.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 9:15 am 

Geregistreerd: di 21 apr 2009 9:01 am
Berichten: 1
Als je het snel en zeker wilt regelen gebruik je gewoon een spoedoverboeking.
Dan is het binnen een paar uur bijgeschreven bij de AT bank.
Het kost mij bij de ABN maar 4,50 en bij 40.000 verdien je er zelfs aan
omdat het zeker dezelfde dag over is.
In ieder geval hoef je je verder nergens druk om te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 10:19 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Intrest schreef:
Overboeken van de ene naar de andere bank kun je toch het beste op dinsdag of woensdag doen, liefst vroeg in de ochtend.


Het is mij wel eens opgevallen dat bij de AT bank op vrijdag-na-middag bij overboeken naar de betaalrekening de valutadatum al op maandag staat. Volgens mij krijg je dus gewoon over het weekend je rente?

Citaat:
Als je het snel en zeker wilt regelen gebruik je gewoon een spoedoverboeking.
Dan is het binnen een paar uur bijgeschreven bij de AT bank.
Het kost mij bij de ABN maar 4,50 en bij 40.000 verdien je er zelfs aan
omdat het zeker dezelfde dag over is.

Ik snap sowieso niet waarom je bij de andere banken (flink) moet betalen om snel je geld van de ene naar de andere bank te krijgen, terwijl je bij de ATB kosteloos (doordeweeks soms al binnen een paar minuten) het geld al op de andere rekening hebt staan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 11:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
@koral:

inzake de rente over het weekend als het vrijdag wordt geboekt met valutadatum ná het weekend.
de rente wordt opgebouwd o.b.v. de valutadatum dus alsnog rente-opbouw in het weekend lijkt me onjuist.

atbank is i.d.d. snel met terugboeken van spaartegoeden naar de tegenrekening,
w.b. een spoedoverboeking kan dit bij latere verwerking op een werkdag bij grote bedragen wel degelijk uitkomst bieden als je het geld eenzelfde dag valutair geboekt willen hebben t.g.v. de ontvangstbank.

@interest:

hier wordt verwezen naar de voorwaarden AT art.4 sub.j,: dit betreft m.i. puur de regels wat betreft het fungeren van AT als opdrachtbank.
Met 'ontvangen opdracht' wordt hier bedoeld een nieuwe opdracht t.l.v. ATBank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Snel !!!
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2009 1:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Geachte heer, mevrouw,

Wij bieden u de mogelijkheid om ook na de renteverlaging te profiteren van de ‘oude’ tarieven.

U sluit zodra het geld is bijgeschreven op de ATB Internet Spaarrekening via ATB Connect een nieuw deposito af tegen het nieuwe tarief.

Wij zullen dit intern monitoren (tot 27 april) en wijzigen naar het ‘oude’ percentage. U ontvangt dan ook een nieuwe bevestiging

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Supervisor Call-team

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO