Blikoortje schreef:
Dat de transactie van M..You pas de 20ste bij RABO zichtbaar werd, zegt mij wél zóveel dat ik toch eens opheldering zou vragen bij M..You in plaats van zo ongenuanceerd tekeer te gaan op RABO.
De transactie van MoneYou is netjes op 17-04 bijgeschreven (zoals boekdatum als valutadatum), deze opdracht heb ik ook de dag ervoor opgegeven.
Het eerste verzoek tot overboeking is rond 8 uur gedaan via internetbankieren, die is vervolgens uitgesteld en als ik dan de helpfunctie raadpleeg lees ik dat deze na half 9 elk half uur opnieuw wordt aangeboden.
Aangezien MoneYou ook in de loop van de ochtend bijboekt (dit heb ik altijd ervaren bij eerdere overboekingen), lijkt me dat de Rabo hierin in gebreke blijft. Op basis van onderstaande vraag en antwoord verbaasd het me dat het niet afgeboekt is op 17-04.
Q&A Rabo Internetbankieren schreef:
Uitgesteld: de uitvoerdatum is bereikt, maar de opdracht kan niet worden uitgevoerd, bijvoorbeeld vanwege een ontoereikend saldo. De opdracht wordt dan uitgesteld. Een uitgestelde betaling wordt twee werkdagen (wanneer de opdracht is verzonden na 12.00 uur zijn dat drie werkdagen) tussen 08.15 en 14.15 uur elk halfuur opnieuw aangeboden ter verwerking. Daarna nog een keer omstreeks 16.00 en 18.30 uur. Voor zakelijke rekeningen kan uw bank ook buiten deze tijdstippen opdrachten goedkeuren om verwerkt te worden. Indien de opdracht na deze periode niet is verwerkt, krijgt deze de status 'afgekeurd'.