Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 2:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 4:19 pm 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
Weet iemand wat het verschil is tussen Internet deposito's bij ATB en een depositorekening? De rentevergoedingen zijn bij Internet deposito's (12 en 24 mnd) 0,85% hoger dan bij een depositorekening.

Vallen de Internet deposito's bij ATB soms niet onder de garantieregeling? Ik zie nl. bij de informatie over een depositorekening http://www.atbank.nl/nl/particulieren/atbdepositorekening.html dat deze vallen onder het depositogarantiestelsel, maar bij de informatie voor Internet deposito's http://www.atbank.nl/nl/particulieren/atbinternetdepositos.html staat niets!!! :?[url]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 4:54 pm 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
Puppey schreef:
Vallen de Internet deposito's bij ATB soms niet onder de garantieregeling?

Hier staat het er wel bij en het staat ook vermeld in de voorwaarden voor internet sparen (link staat op deze pagina).

http://www.atbsparen.nl/index.cfm/site/ ... /index.cfm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 5:18 pm 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
OK .. bedankt! Dat had ik niet gezien, maar dan vind ik het wel verwarrend dat het de ene keer wel vermeld wordt en de andere keer niet.

Blijft echter nog wel de vraag waardoor het grote verschil in rentevergoeding (0,85%) wordt verklaard..??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: AT Bank
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 7:20 pm 
AT Bank begon in juli 2007 met internetsparen. De oude (papieren) vorm van sparen bleef gehandhaafd. Vandaar de 2 deposito's, alle spaarproducten vallen onder het Depositogarantiestelsel. Internet sparen geeft een hogere rente.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 10:15 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Puppey schreef:
Blijft echter nog wel de vraag waardoor het grote verschil in rentevergoeding (0,85%) wordt verklaard..??

Hetzelfde verschil van 0,85% zie je ook tussen de AT spaarrekening en de AT internetspaarrekening. Een deel van het verschil zit in de directe kosten, zoals het versturen van afschriften, het met menskracht uitvoeren van de overboekingsopdrachten, etc. Zoals op dit forum al meer gesuggereerd komt het mogelijk ook doordat ATB het circuit rond de internetspaarrekeningen elders (buitenland?) administreert, wat bespaart op kantoorkosten en wellicht minder bankmedewerkers vraagt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 maart 2008 11:21 am 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
Ik had wel verwacht dat de internetvariant voor ATB goedkoper zou zijn, maar had nooit verwacht dat dit zo'n groot verschil zou opleveren. Ik ben in ieder geval weer gerust gesteld dat (ook) de internetspaarrekening en -deposito's gewoon onder de garantieregeling vallen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO