Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 5:51 pm 

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 10:14 am
Berichten: 1
Heb vandaag met gefrontste wenkbrauwen het stukje in de FT over Fortis gelezen.
Vind vooral de stelligheid waarmee Fortis beweert dat, in hun bewoording, een volledige meltdown op de financiële markt van de VS zal plaatsvinden, best wel apart.

Bron :
http://www.dft.nl/bedrijven/fortis/4339 ... tis__.html

Kan of zal dit op termijn gevolgen hebben voor het banksparen en dan wel het banksparen bij buitenlands banken die in NL een filiaal hebben ?

Ik heb zelf geen glazen bol dus ben wel benieuwd naar jullie mening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 7:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Dat is zeker apart te noemen.
Het komt op mij over als een wat onbeholpen poging om het extra aantrekken van 8 miljard aan financiering te rechtvaardigen.
Een meltdown gebeurt niet zomaar, in het recente verleden hebben de Amerikaanse autoriteiten het omvallen van Bear Stearns ook weten te voorkomen,
iets wat ze zullen herhalen bij andere instellingen die in de problemen zouden kunnen komen.

Echter als het wel waar is, dan denk ik dat banksparen slechts één van de vele thema's zal zijn om je zorgen over te maken.

Een belangrijker thema zal zijn: waar koop ik voldoende conservenblikken en handwapens om de komende apocalyps te doorstaan? :? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 8:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
pong38 schreef:
Ik heb zelf geen glazen bol dus ben wel benieuwd naar jullie mening.
Die hebben wij ook niet.....! Een mening zou gebaseerd zijn op drijfzand en het aannemen van hypotheses, dus ik waag me er niet aan om allerlei doemscenario's uit de kast te halen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 8:27 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
obligataire schreef:
Een meltdown gebeurt niet zomaar, in het recente verleden hebben de Amerikaanse autoriteiten het omvallen van Bear Stearns ook weten te voorkomen, iets wat ze zullen herhalen bij andere instellingen die in de problemen zouden kunnen komen.
Juridisch heb je gelijk, BS ging (net) niet failliet, maar praktisch gezien is er naar mijn mening nauwelijks verschil met wat ze nu overkwam, overname voor echt een schijntje. De feitelijke consequenties voor personeel en portefeuille (saneringen) zullen vergelijkbaar zijn met een faillissement; ik zie het als een door de FED georkestreerde doorstart.
Misschien zullen ze het inderdaad zonodig weer zo proberen, maar dan moeten er wel voldoende kapitaalkrachtige 'anderen' in beeld zijn, desnoods in Azie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO