Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 10:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 7:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
In de email van CEB wordt gevraagd het formulier te zenden naar
Postbus 12036
1100 AA Amsterdam

Op het formulier zelf staat:
Antwoordnummer 255
1100 VB Amsterdam

Uiteraard sturen de meesten het formulier dan naar het (gratis) antwoordnummer.
Zou het nog verschil uitmaken? Dat ze die van het antwoordnummer weggooien of minder prioriteit geven of zo en alleen die via de postbus respecteren? Waarom die verschillende instructies?

Ik heb ooit eens inderdaad van een bank (weet niet meer welke, is paar jaar geleden) te horen gekregen dat de post via het antwoordnummer altijd wat langer "onderweg" is...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 8:40 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
henrid schreef:
Ik vind het ook een zeer vervelende voorwaarde die maar één doel heeft, en die is niet in ons belang. Maar ik heb ooit gewoon een heel zootje van die deposito's aangevraagd, en op een gegeven moment alle contracten in één brief genoemd, om één bevestiging terug te krijgen, en tot nu toe vallen ze allemaal netjes vrij.


Wel aardig omschreven. Heb het ook zo geregeld en om bevestiging gevraagd en gekregen.

Ik ga er vanuit dat Credit Europe hier meeleest en de klantonvriendelijke verlengingsclausule op een klantvriendelijke manier aanpast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 9:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Dat ze meelezen geloof ik ook wel, maar geloof niet dat ze dit aanpassen. Dit beleid voeren ze al jaren en ze weten zelf ook wel dat dit niet klantvriendelijk is. Zelfs op de site kun je niet zien welke deposito opnieuw vastgezet wordt en welke er vrijvalt. En dat is echt niet omdat ze dat "vergeten" zijn hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 11:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ach waar gaat dit nog over ? CE was een leuk alternatief, maar daar is al lang geen sprake meer van, jammer maar helaas !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 12:08 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vraag mij af of het nog iemand is gelukt om 's morgens vroeg op de dag van vrijval, nog voor begin kantoortijden, alles weg te boeken naar de tegenrekening, ook als je géén verzoek tot niet verlengen hebt gedaan. Ik heb zo het idee dat vrijgevallen deposito's automatisch naar de toprekening worden geboekt, maar in de loop van de dag, handmatig (na globale controle binnengekomen verzoeken) worden verlengd. Dan is het een kwestie wie er sneller is: de bank of de klant :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 10:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb deposito's die in 2012 pas aflopen. Bij het afsluiten daarvan heb ik gevraagd om terugstorting op de einddatum. Dit staat bevestigd in de brief. Maar daaronder staat dan ook weer de bewuste zinsnede, dat zij automatisch verlengen met dezelfde periode, etc. :evil:
Met al mijn deposito's die ik tot nu toe bij CEB heb afgesloten, heb ik een maand voor de einddatum toch maar een apart briefje naar het antwoordnummer gestuurd, dat ze niet verlengd moesten worden met het verzoek om een bevestiging. Die kwam na ongeveer 10 dagen. Deposito's zijn daarna teruggestort op mijn rekening en niet automatisch verlengd. Ik ervaar het ook als erg klantonvriendelijk, maar ik vertrouw er niet op, dat ze het aanpassen. Dus over een jaar gaat er weer een apart opzegbriefje de deur uit.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 jan 2011 11:03 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Kniertje schreef:
... dan moet je weer bellen á 10 ct. pm.

Bij viewtopic.php?f=8&t=3864 is te zien dat je ook een 020 nummer kunt bellen.

Verder moet ik zeggen dat ik anders dan de meeste commentaren hier totaal geen problemen hieromtrent heb gehad. Heb altijd direct na openen een telefoontje gedaan met de mededeling van niet verlengen en daarna nooit meer na omgekeken. Is altijd goed gegaan. Ik ben benieuwd of mijn positieve ervaringen in mei 2012 voortgezet worden. De tijd zal het leren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 6:07 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Vandaag een mail gekregen:

Citaat:
Geachte heer "Appeltje",

Wij willen u eraan herinneren dat uw termijndeposito met een looptijd van 2 jaar afloopt op 07.02.2011.

Indien u ons geen instructie geeft, wordt uw deposito automatisch verlengd met dezelfde looptijd tegen de dan geldende rente. Indien u ons al een instructie heeft gegeven (u heeft bijvoorbeeld doorgegeven dat u geen verlenging wenst), dan hoeft u niets te doen, tenzij u besluit uw instructie te wijzigen.

Wij willen u erop attenderen dat het mogelijk is om uw termijndeposito op de einddatum te verlengen met een andere looptijd. U heeft nu nog meer opties, want sinds kort biedt Credit Europe Bank een termijndeposito aan met een looptijd van 18 maanden en een top rente van 2,60% p.j.*
Niet goed gelezen, dus toch even gebeld terwijl ik al eerder aangegeven had dat ik geen automatische verlenging wilde (met ontvangen bevestiging). Was inderdaad bekend. Medewerkster had er wel begrip voor dat ik belde. Gewoon netjes van deze bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 8:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Ik had de afgelopen jaren een tiental deposito,s bij Credit Europe met verschillende looptijden. Ik heb destijds 1 keer een mail gestuurd om alle depo,s niet te verlengen , en tot nu toe is dit keurig door hun geregeld.Het geld werd iedere keer netjes naar de spaarrekening overgeboekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 9:55 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
BillGates schreef:
Ik vraag mij af of het nog iemand is gelukt om 's morgens vroeg op de dag van vrijval, nog voor begin kantoortijden, alles weg te boeken naar de tegenrekening, ook als je géén verzoek tot niet verlengen hebt gedaan. Ik heb zo het idee dat vrijgevallen deposito's automatisch naar de toprekening worden geboekt, maar in de loop van de dag, handmatig (na globale controle binnengekomen verzoeken) worden verlengd. Dan is het een kwestie wie er sneller is: de bank of de klant :D
Vandaag (vervaldag) om 08.45 (dus voor kantoortijd) stond het depositogeld op de toprekening, dus meteen maar doorgeboekt naar mijn tegenrekening. Maar ik had wel aangegeven dat ik niet wilde verlengen.

Update: om 18:10 zie ik het bedrag op de tegenrekening (ing/postbank) staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 4:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Bij mij staat de volgende tekst in de termijndeposito brief:
Citaat:
Op de einddatum wordt op het ingelegde bedrag en de rente op de volgende rekening bijgeschreven: 123456789

Indien wij van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen, zullen wij opdezelfde dag van uw storting uw termijndeposito verlengen met dezelfde looptijd en tegen de op dat ogenblik geldende rentevoorwaarden.
Wanneer u hiermee niet akkoord gaat, verzoeken wij u binnen 10 dagen na de ingangdatum contact met ons op te nemen en het contractnummer 123456789 te vermelden.


Twee tegenstrijdige zinnen en tot nu toe is het altijd nog netjes geboekt naar de rekening en niet automatisch verlengt.

Dat waren nog eens rentepercentages in die tijd en is nog even wachten voor mij voordat ik mijn inleg terug krijg maar dat is niet erg tegen zulke interesten. :D

ps. de citeerde tekst is exact overgenomen en het rekeningnummer en het contractnummer zijn vervangen door goed te onthouden nummers. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2011 10:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Bij mij is die ook weer verlengd .Wel eventjes voor 14 dagen reageren .
Je kan ook niks per mail kan doen .Duurt 2 dagen eer dat ze eens keer antwoorden maar waar is dat formulier dan wel voor ?

Als het op mijn top-interest (die naam mogen ze ook wel eens gaan veranderen )staat gaat alles eraf en gelukkig zijn er banken die meer geven .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 8:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Wat ik eigenlijk wel erg vreemd vond: de automatische verlenging (tweejaar deposito) was gelijk ook inclusief de opgebouwde rente van het tweede jaar.

Maar goed, de zelf aangegeven wijzigingen zijn vlot en correct doorgevoerd binnen een paar werkdagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2011 12:02 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
Hier ook automatisch verlengd hoewel telefonisch eerder is aangegeven dat dit niet gewenst was. Mailtje gestuurd en het was opgelost


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2011 10:41 am 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 12:19 am
Berichten: 32
De afgelopen week viel bij mij ook een deposito vrij ,heb s,morgens om 07:30 direct alles weg gesluist naar mijn tegen rekeninger valt dan niets meer te verlengen door de CE bank,je moet er wel bijtijds voor uit je bed! :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO