Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 3:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 7:58 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik heb onlangs telefonisch contact gezocht met CE ivm het niet kunnen storten. Wanneer je hun servicenummer belt moet je je klantnummer en pincode intikken voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Ik heb er verder niet zo bij stilgestaan maar is het eigenlijk niet vreemd om je pincode te moeten intikken ? Een klantnummer zou toch voldoende voor CE moeten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 8:22 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Wat als ik nou om een of andere reden achter jouw toegangsnummer was gekomen en eens besloot om CE te bellen voor het een en ander?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 9:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Als je gebruikersnaam en inlog hebt ingetoetst, ben je als het ware 'online'.
Je kan dan opdrachten geven aan de telefonist.
Zou je alleen maar de gebruikersnaam opgeven (of het banknummer uiteraard) dan kan je alleen maar informatie opvragen.

Zo heb ik het althans van hun begrepen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 9:47 pm 

Geregistreerd: ma 30 jun 2008 12:37 pm
Berichten: 13
Andere banken nemen volgens mij op, als er een opdracht wordt gegeven. Bij de Postbank bijvoorbeeld. "inloggen" is daar niet voor nodig.

Iets van "Ik ga nu het gesprek opnemen" opdracht wordt herhaald en "gaat U hiermee akkoord?"

Ik vind het zowiezo vervelend dat je bij jan en alleman je gegevens op moet geven ookal bel je alleen voor simpele informatie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 10:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Als je het dan hebt over veiligheid;

Een beveiligde internetverbinding zorgt ervoor dat gegevens niet zomaar onderschept kunnen worden.
Wanneer je telefonisch contact legt is dit een compleet ander verhaal.
Sterker nog, wanneer je gebruik maakt van voip, en dus je telefoonverkeer via internet laat verlopen, tik je je toegangscode en pincode in die relatief eenvoudig kunnen worden onderschept.

Enige punt is dat de hacker wel eerst moet weten dat je contact gaat opnemen met je bank.
En die kans is natuurlijk erg klein.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Stomtoevallig heb ik dit gisteren ook in een ander draadje op dit forum aangekaart.

Ik vind het ook heel vreemd dat je je pincode moet geven. Dit terwijl je meestel leest "Houd uw pincode geheim. De dittemedat bank medewerkers zullen *nooit* om uw pincode vragen". Dan moet je dat ook niet op je telefoon hoeven intoetsen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Moneymaker schreef:
Als je het dan hebt over veiligheid;

Een beveiligde internetverbinding zorgt ervoor dat gegevens niet zomaar onderschept kunnen worden.
Wanneer je telefonisch contact legt is dit een compleet ander verhaal.
Sterker nog, wanneer je gebruik maakt van voip, en dus je telefoonverkeer via internet laat verlopen, tik je je toegangscode en pincode in die relatief eenvoudig kunnen worden onderschept.

Enige punt is dat de hacker wel eerst moet weten dat je contact gaat opnemen met je bank.
En die kans is natuurlijk erg klein.....


Daarbij zou ik dan zelf na het telefoongesprek direct mijn pincode maar weer wijzigen (ervan uit gaand, dat je niet op de haverklap hoeft te bellen, want anders is het geen doen meer met al die codes... )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
SpaarXL schreef:

Ik vind het ook heel vreemd dat je je pincode moet geven. Dit terwijl je meestel leest "Houd uw pincode geheim. De dittemedat bank medewerkers zullen *nooit* om uw pincode vragen". Dan moet je dat ook niet op je telefoon hoeven intoetsen!

De medewerker ziet niet wat jij intoetst. Hij constateert alleen dat je 'in het systeem zit'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 12:00 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Mij is hetzelfde overkomen.
Onmiddelijk na het telefoongesprek heb ik mijn pincode gewijzigd en dus kan er geen misbruik meer van gemaakt worden.
Toch een vreemde zaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 12:58 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
obligataire schreef:
De medewerker ziet niet wat jij intoetst. Hij constateert alleen dat je 'in het systeem zit'.


Als ik (of jij) op de zaak inbel, wie zegt me dan dat er niet ergens een logsysteem actief is? Het is heel eenvoudig om zoiets op te zetten.

Zoiets moet je gewoon vanaf het begin uitsluiten, geen pincode's doorgeven, niet mondeling, niet schriftelijk, en ook niet door het intoetsen op je telefoon...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jul 2008 6:43 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
SpaarXL schreef:
Zoiets moet je gewoon vanaf het begin uitsluiten, geen pincode's doorgeven, niet mondeling, niet schriftelijk, en ook niet door het intoetsen op je telefoon...


Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ben niet zo bellerig naar banken toe, stuur het liefst een mailtje en hoop dan maar dat ze daar aandacht aan besteden. Maar ik wilde even snel wat oplossen met CE dus dan maar de telefoon. Ik heb eigenlijk geen idee hoe andere banken hier mee omgaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jul 2008 8:12 am 

Geregistreerd: di 24 jun 2008 9:35 am
Berichten: 20
Op zich allemaal waar wat betreft veiligheid. Maar het risico is bij de spaarrekening van CE bank niet zo groot, want zover ik weet kan ik alleen overboeken naar een vaste tegenrekening. Dus iemand die gaat rommelen schrijft hooguit wat over naar mijn betaalrekening, en niet naar die van hem/haarzelf. Een tegenrekening toevoegen loopt via een goed gecontroleerde procedure, niet online en niet telefonisch.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:19 am 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Boudt schreef:
Op zich allemaal waar wat betreft veiligheid. Maar het risico is bij de spaarrekening van CE bank niet zo groot, want zover ik weet kan ik alleen overboeken naar een vaste tegenrekening. Dus iemand die gaat rommelen schrijft hooguit wat over naar mijn betaalrekening, en niet naar die van hem/haarzelf. Een tegenrekening toevoegen loopt via een goed gecontroleerde procedure, niet online en niet telefonisch.


Een tegenrekening is alleen te wijzigen als men dit schriftelijk per post ondertekend indiend met de vermelding oude tegenrekening naar nieuwe rekening en op tennnamestelling van rekening houder, moet overeenstemmen. Dus hier ook een zekere zaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:27 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
"Houdt uw PIN code prive. Medewerkers van ... (vul maar in) zullen nooit naar uw pincode vragen, shriftelijk noch mondeling".

Aan dit soort zinnen zijn we zo langzamerhand gewend (of zo zou het moeten zijn). Nogmaals, als er dan telefonisch wordt gevraagd naar een pincode (op wat voor manier dan ook), is dat m.i. een stap terug.

Verder niks ernstigs of zo, maar het is gewoon niet nodig vind ik!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:34 am 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
SpaarXL schreef:
"Houdt uw PIN code prive. Medewerkers van ... (vul maar in) zullen nooit naar uw pincode vragen, shriftelijk noch mondeling".

Aan dit soort zinnen zijn we zo langzamerhand gewend (of zo zou het moeten zijn). Nogmaals, als er dan telefonisch wordt gevraagd naar een pincode (op wat voor manier dan ook), is dat m.i. een stap terug.

Verder niks ernstigs of zo, maar het is gewoon niet nodig vind ik!


er vraagt ook geen medewerker naar een pincode, je pin code geef je in en dat wordt geregistreert door een computer, net zoals online banking, maar als je dit niet wilt dan kan je alsnog zonder iets in te geven verbonden worden met een bankmedewerker, heb ik althans gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO