Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 11:07 pm 

Geregistreerd: vr 16 apr 2010 10:56 pm
Berichten: 2
Afgelopen dinsdag (net na middernacht van maandag op dinsdag) heb ik een overboeking ingediend via internet bankieren. CE hanteert vervolgens dinsdag 13 april aan als boekdatum en maandag 12 april als valutadatum.
Pas op vrijdagmiddag 16 april staat het geld op mijn tegenrekening (postbank/ING).
Telefonisch geeft CE aan dat valuteren gewoon mag voor spaarrekeningen en dat het inderdaad wel 3 dagen kan duren voordat het geld op je rekening staat. In dit geval ben ik mijn geld dus gewoon 4 dagen "kwijt" (maandag 12 tot vrijdag 16). Hoe lang mag een bank je geld op die manier achterhouden ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 11:49 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
het stug doorgaan met valuteren en steeds trager overboeken van CEB heeft mij weerhouden om 7 jaarsdeposito bij hun af te sluiten.
Dit geeft mij geen goed gevoel bij deze bank.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 2:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
CE hanteert vervolgens dinsdag 13 april aan als boekdatum en maandag 12 april als valutadatum.

Dat is 1 valuta-dag. De rest is traag overboeken/bijschrijven van Credit Europe, en natuurlijk ING.
Vergeet die ook niet ! ING is niet één van de snelsten.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2010 12:51 am 

Geregistreerd: vr 16 apr 2010 10:56 pm
Berichten: 2
Inderdaad keurig 1 valutadag, maar vervolgens wel 4 dagen mijn geld vasthouden. En het ligt echt niet aan ING, ik heb 3 verschillende overboekingen gedaan van 3 verschillende banken naar ING en telkens is het geld dezelfde dag op mijn rekening, behalve bij CE. Overduidelijk dat CE het geld bewust meerdere dagen blokkeert. Mag dit zo maar, hoe lang mag een bank je geld blokkeren ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 8:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik heb een deposito lopen bij CEB met maandrente. Rentedatum is de 19e. Vanochtend stond de rente op de CEB rekening en overgeboekt naar RABO. Nu staat het op de Raborekening. Gaat een stuk sneller dan de ATB !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: do 29 apr 2010 8:05 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Op 19 april kreeg ik mijn jaarlijkse rente uitgekeerd van een deposito. 19 april is de boekdatum en de valutadatum. Het rentebedrag heb ik de 19e overgeboekt naar mijn tegenrekening. Boekdatum 19 april, maar rentedatum: 16 april. Op die datum had ik echter maar een paar eurocent op mijn spaarrekening staan! Dus, ook als je het bedrag (nog) niet op je spaarrekening hebt staan, wordt toch 1 werkdag "terug" gevaluteerd :roll: Ik ga er maar van uit, dat ze nu toch geen debetrente op mijn spaarrekening in rekening gaan brengen, zoals bij Garantibank een tijdje geleden...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: do 29 apr 2010 10:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Hoef je niet bang voor te zijn is mijn ervaring.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 10:57 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vanmorgen (vannacht) in alle vroegte om enkele minuten na 00.00 uur een bedrag van de spaarrekening (direct) weggeboekt.
De opdrachtdatum was dus al enige tijd 16-1-2012.
Wat schetst mijn verbazing:
In het transactieoverzicht staat boekdatum 15-1-2012 en valutadatum zelfs 13-1-2012.
De reeds berekende rente over 3 dagen (13-1 t/m 15-1) is weer verdwenen.

Normaal is CEB altijd hypercorrect met renteberekening. Bijvoorbeeld bij deposito's die in het weekend aflopen, maar hier begaan ze een ongekende misstap. Gelukkig is het een centenkwestie, maar dit hoort niet. punt uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 11:24 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Mond valt open van verbazing... :o

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2012 1:03 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Een paar jaar geleden toen ik een deposito bij hen afsloot midden in de nacht, heb ik ook geconstateerd dat die daarna 'officieel' op de dag ervoor geopend leek. Dat was toen geen probleem, omdat ik daarvan geen nadeel ondervond. Het lijkt erop dat CE boekingen 's nachts (tot welk tijdstip? soms/altijd?) op de voorgaande dag boekt. De verschuiving van 15 naar 13 is op zich 'logisch' omdat 14-15 in het weekend lagen.
Omdat CE nog valuteert, moet je nooit op maandag afboeken. Zelfs als je als boekdatum 16-1 had gekregen dan was de valutadatum nog steeds 13-1 geweest (=vorige werkdag)
Bekijk voor recente discussie over valutering en dagen die verloren gaan bij overboekingen ook het topic "Verkapte Valutering"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 5:15 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Valutering niet gestopt!!!

Ook ik heb de zelfde ervaring, dan die hier boven omschreven.
De rente die ik op mijn deposito ontvangen heb wordt op de betreffende datum op mijn gewone rekening gestort. Dit bedrag heb ik vervolgens nog die zelfde dag door gestort naar mijn tegenrekening. En wat schetst mijn verbazing.... met een valuta datum van 3 dagen daarvoor. Ra ra hoe kan dat. :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ga een klacht indienen bij de Kifid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 8:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
ger schreef:
Valutering niet gestopt!!!
Ik ga een klacht indienen bij de Kifid.
Valutering was een door instanties gedoogde diefstal van rente maar is volgens mij nu niet meer toegestaan. Ger, kan je ons op het forum op de hoogte houden van je klacht?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 11:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Ik heb hetzelfde met 3 dagen terug valuteren, maar ik vindt dit niet erg, heb dit in het verleden meerdere malen gehad.
Er is voor dat 3 dagen "rood staan "nog nooit iets gerekend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 12:13 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
ger schreef:
Ik ga een klacht indienen bij de Kifid.
Alsof je bij de President van de Hells Angels gaat klagen dat een van hun jongens door rood licht heeft gereden...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering gestopt
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 10:38 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Deze mail kreeg ik van Credit Europe Bank.

De Top Interest rekening is een spaarrekening met een vaste tegenrekening (geen betaling aan derden)
Het is daarom geen betaalrekening/betaaldienst en valt daarom niet onder de nieuwe wetgeving.
Wij willen u graag de volgende uitleg geven over onze valuteringregels die u ook kunt nalezen in de voorwaarden voor de Top-Interest rekening.
Voor ontvangst van een bedrag via een andere bankinstelling op uw Top-Interest rekening geldt als valutadatum de eerste werkdag nadat de bank het geld op de rekening heeft ontvangen.
Bij de overboeking van een bedrag van de Top-Interest rekening naar de vaste tegenrekening geldt als valutadatum de laatste werkdag voorafgaand aan de overboeking.
Bij spoedoverboekingen wordt geen valutadag in rekening gebracht. Overboekingen ten laste van de rekening naar een Credit Europe worden beschouwd als een "interne overboeking" en er wordt daardoor geen valutadag in rekening gebracht.

Al dus Credit Europe Bank :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO