Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 sep 2011 1:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
ErikVries schreef:
Mooie rente (2,9%) voor een direct opvraagbare spaarrekening. Echter een overboeking in de ochtend naar de tegenrekening hoort nog dezelfde dag op de tegenrekening te worden bijgeschreven. Dat is bij Delta Loyd met één tot twee dagen dus niet het geval.

Geld dit ook voor de Ohra varianten?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 12:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Hadjememaar schreef:
ErikVries schreef:
Wie het geld langer kan missen doet er misschien verstandiger aan de spaarcentjes tegen 4,5% weg te zetten bij ABN Amro, NIBC of Westland Utrecht.


Misschien, waarom ?
Wie het geld 10 jaar kan missen (dat is de duur waarbij ABN Amro, NIBC en Westland Utrecht 4,5% bieden) doet er dan nog verstandiger aan om juist wel naar Delta Lloyd te gaan. Die biedt bij die looptijd immers 4,6%.


@Hadjememaar
Het was mij even helemaal ontgaan dat Delta Lloyd bij een looptijd van 10 jaar zelfs 4,6% spaarrente biedt. Je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor de tip.

Uitgaande het spaargeld voor de looptijd van 10 jaar te kunnen missen twijfel ik of het nu het juiste moment is om in te stappen tegen 4,6% rente?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 1:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Kijk maar naar de linker grafiek onderaan deze pagina:
http://www.homefinance.nl/algemeen/info ... trente.asp

De trend is duidelijk dunkt me, 4,6% gegarandeerd is een mooi rendement. Beter dan aandelen, die geven alleen maar verlies.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 2:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik had al een deposito vastgelegd voor 4,5% en onlangs is Westland Utrecht bank ook gestegen naar 4,5% (10 jaar). En nu deze aankondiging van 4,6% wat me toch enige hoop geeft dat banken niet allemaal die dalende trend gaan volgen. Op dit moment zie ik alleen nog maar deposito's tot 5 jaar op de site, maar morgen zullen we het zien. Ik vind het helemaal niet zo erg als banken maar kortstondig aan de top staan, maar ik wacht wel even tot 1 oktober om te kijken of ik iets met die 2,9% ga doen. Ik krijg in ieder geval weer een beetje het gevoel terug dat (sommige) banken nog steeds om geld verlegen zitten. :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2011 2:56 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
ErikVries schreef:
Uitgaande het spaargeld voor de looptijd van 10 jaar te kunnen missen twijfel ik of het nu het juiste moment is om in te stappen tegen 4,6% rente?

Ik deel die twijfel, niet alleen nu. 4,5% of 4,6% is gewoonweg laag, maar niemand kan garanderen dat er binnen redelijke termijn een beter percentage bij een vergelijkbare looptijd geboden zal worden. Maar ik was er ook niet over begonnen.

@ Billy:
Vergelijkingen met beleggingen in aandelen gaan per definitie mank. Wie spaart loopt geen kans op verlies.
Beleggen in aandelen geeft echt niet alleen maar verlies; Als je inzage zou hebben in mijn boeken zou je wel anders piepen.
Voor wie de verliezen weet te ontlopen is er geen betere keuze dan beleggen. Wie beweringen gelooft als zou beleggen voor de lange termijn zijn, leeft in een soort prehistorie. Als het gaat over beleggen, kan een ieder de raad van "adviseurs" het best in de wind slaan. Het gaat die jojo's hooguit om het eigen gewin.
Daarom moet ook niemand zich iets aantrekken van wat ik hieromtrent beweer. Ook ik ben zo'n jojo die met beleggen slechts zijn eigen gewin nastreeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 12:17 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Bij Delta Lloyd gevraagd of het mogelijk is om een rekening te openen als je in het buitenland woont.

Het antwoord was dit:

" In uw e-mail informeert u naar het openen van een spaarrekening voor mensen die in het buitenland wonen. Dit is in principe wel mogelijk, alleen moet de aanvraag online worden ingevuld en op het formulier kan geen buitenlands adres worden ingevuld. U kunt dus alleen een aanvraag doen als u een Nederlands adres invult. "

Wat een logica :twisted:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:17 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
Toen de rente net was verhoogd heb ik deze rekening voor het eerst proberen te openen. Nadat ik na twee weken nog geen reactie van hen had gehad toch maar eens gebeld. Wat bleek, mijn aanvraagformulier was niet aangekomen. Natuurlijk... Daarna opnieuw een aanvraag opgestuurd. Vandaag kreeg ik deze terug met de mededeling dat ze ook een kopie van de achterkant van mijn ID-kaart moeten hebben! Dat is belachelijk want er staat niks op, ten tweede hebben ze het niet vermeld op hun aanvraagformulier. Van hoeft het niet meer bij de Delta Lloyd..

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Probeer OHRA eens. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 6:17 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Bleh krijg ik een brief waar ik welkom word geheten en waar ze even aankondigen dat ze met een automatische incasso € 1 willen afboeken van mijn tegenrekening.

Ik vraag me af of ik daar ergens toestemming voor gegeven heb en daarnaast heb ik een saldo van 0,00 op mijn tegenrekening want ik boek altijd alles wat ik niet nodig heb naar de spaarrekening van LPB en liefste blijf ik daar ook als ze voor het 4e kwartaal de opslag zo verhogen dat ze ook rond de 2.90% zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 7:08 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
YipMan schreef:
Ik vraag me af of ik daar ergens toestemming voor gegeven heb en daarnaast heb ik een saldo van 0,00 op mijn tegenrekening.


Als je je dat afvraagt, vraag ik me af of jij wel leest voordat je op akkoord drukt.
Je hebt daar toestemming voor gegeven.
En als je tegenrekening op 0,00 staat ga je ofwel het "rood" in of wordt de rekening bij Delta Lloyd niet geactiveerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 7:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nee natuurlijk ga ik niet de voorwaarden lezen ( Aangezien een spaarproduct gratis is en die voorwaarden te lang zijn om te lezen, uiteraard lees ik wel voorwaarden bij bijvoorbeeld de gratis betaal rekening en credit card van de DKB. ), en er zit tussen deze hele aanvraag toch een redelijke tijd dus ik misschien ben ik al vergeten dat ergens bij de aanvraag dat stond.

Ik kan niet rood staan :D Ohja dan word ie niet geactiveerd, ik heb ze toch al een kleuren kopie van mijn paspoort gestuurd, die 1 euro maak ik wel over als ik besluit mijn spaargeld echt over te zetten naar hun.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 9:35 am 

Geregistreerd: za 15 mei 2010 10:26 am
Berichten: 9
Gisteren E-bankieren geactiveerd en € 10 overgemaakt van de tegenrekening op de Renterekening.
Wat schetst mijn verbazing dat vanmorgen het saldo € 0,00 is terwijl er onder Bij- en afschrijvingen € 10,00 BIJ staat met status: uitgevoerd.

(Van aanvraag tot activeren duurde 7 werkdagen.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 9:45 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
rwmourik schreef:
Wat schetst mijn verbazing dat vanmorgen het saldo € 0,00 is terwijl er onder Bij- en afschrijvingen € 10,00 BIJ staat met status: uitgevoerd.


Had ik verleden week ook, maar toen stond daar onderaan nog een voetnoot bij met een tekst, zoiets als, "alle verwerkte transacties kunnen nog niet geheel zichtbaar zijn. Onze excuses hiervoor. Wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen"

Paar uur later was het saldo wel korrekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 4:41 pm 

Geregistreerd: za 15 mei 2010 10:26 am
Berichten: 9
Kreeg vanmorgen de welkomstbrief met daarin de mededeling van de automatische incasso van de antiwitwaseuro.
Heb daar niets van kunnen waarnemen, maar het saldo is nu € 10.
Bij het terugboeken naar de tegenrekening kan je geen mededeling opgeven, ben benieuwd of dat door dlb wordt gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 9:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik heb m'n testeuro terug ontvangen die ik had overgemaakt, dus m'n spaarrekening zal wel opgeheven zijn, ook al kon ik er wel op inloggen. Nou ja met zoveel concurrentie ga ik ook geen moeite meer doen om opnieuw te openen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO