Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Daling korte rente?
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 1:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Trouwens:

Ik las ergens dat de korte rente waarschijnlijk de komende maanden omlaag zal gaan, in navolging van de Amerikaanse rente die recent 0.75% daalde.

Als dat zo is, zit je met een deposito (van welk merk dan ook) goed.

Wat dat betreft was de timing van het AD van 5 jaar geleden, ook uitstekend, want we hebben daarna zeer lage spaarrentes gehad.
Meer geluk dan wijsheid uiteraard :wink:


Bij een daling van de korte rente zullen spaarrekeningen met variabele rente, dat direct merken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 2:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
zie http://www.euribor.org/html/content/euribor_data.html
Hieruit blijkt dat de korte rente de laatste tijd vrij sterk gedaald is. Maar waar dit heengaat? Wie het weet mag het zeggen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 apr 2008 10:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Terugziend op de sindsdien verlopen maanden blijkt het allemaal nogal mee te vallen. De korte rente schommelde wel binnen een marge van zo'n 0,6 %, maar de opgedroogde geldmarkt (er is onvoldoende liquiditeit) zorgt er toch voor dat die rente weer naar rond de 4,75% is gestegen. Ik zie de variabele rentes op (internet)spaarrekeningen de eerstkomende maanden nog niet dalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 11:22 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
DSB heeft de rente verhoogd met 0.25% voor 1-3-6 maand, Nu 4.25% en het was 4%.
En de internetspaarrekening met 0.1 % naar 3.8%
Wie had het over een verlaging?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 11:36 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
ger schreef:
DSB heeft de rente verhoogd met 0.25% voor 1-3-6 maand, Nu 4.25% en het was 4%.
En de internetspaarrekening met 0.1 % naar 3.8%

Blijkbaar na het controle moment van spaarinformatie.nl gepubliceerd, want hier is het nog niet te zien.... :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 12:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Dat is er vandaag opgezet........toevallig keek ik dit weekend nog en toen was het nog 4%.........

Het is dat het zo'n heisa is om zo'n deposito geopend te krijgen, anders had ik het waarschijnlijk al opgeheven na die recente dalingen.
Wachten wordt toch nog beloond..... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 10:32 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Beter dat de DSB de rente weer heeft laten stijgen, ik heb zelf 3 depsito's lopen van 1 maand, jammer dat die van mij (met de meeste inleg) net op 12-04 weer verlengt is met 1 maand.

Ook internetsparen is beter dat het weer met 0,1 % is gestegen. Had idd ook verwacht dat het verder zou dalen na de stunten die de DSB had uitgehaald. Was al van plan de depsito's te stoppen en te kijken naar wat anders, nu blijf ik nog wel even zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 12:51 pm 
Ricky86 schreef:
ik heb zelf 3 depsito's lopen van 1 maand


Waarom van 1 maand, is dat alleen omdat je niet lang op de rente wilt wachten of hebben kortlopende deposito's nog meer voordelen?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 12:51 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Je ziet toch wel een brede stijging van de rente. Zelfs een grootbank als ABN heeft nu interessante deposito's van >4%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 1:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Willie schreef:
Ricky86 schreef:
ik heb zelf 3 depsito's lopen van 1 maand


Waarom van 1 maand, is dat alleen omdat je niet lang op de rente wilt wachten of hebben kortlopende deposito's nog meer voordelen?


Het is natuurlijk een groot voordeel dat elke maand de rente word gestort, dat is één van de redenen maar zeker niet de hoofreden.

Toen ik deze deposito's opende zat de rente op dat moment zo;n beetje aan de top wat er om dat moment te verkijgen was, ook was het handig dat ik al een dsb spaarrekening had zodat het geld daar direct vanaf gehaald kon worden om de deposito te storten.

Op dat moment had ik ik voordeel van 0,7 % tussen internetsparen en depsito, nu was de laatste maanden gehaald tot 4 % is het niet meer zo aantrekkelijk. + rente of rente, al leverd dat niet zo heel veel op

Ik heb gekozen voor een 1 maands deposito omdat ik niet wil dat het geld heel lang vast staat omdat ik niet exact weet wanneer ik over dit geld moet beschikken, 1 maand is nog te overzien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 8:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Ricky86 schreef:
Ik heb gekozen voor een 1 maands deposito omdat ik niet wil dat het geld heel lang vast staat omdat ik niet exact weet wanneer ik over dit geld moet beschikken, 1 maand is nog te overzien.

Maar waarom niet op een vrij opneembare spaarrekening die 4,55% rente geeft? Als je je geld nodig hebt kun je er over beschikken en het levert ook nog meer op ook.
Gaat de rente dalen kun je altijd nog snel een deposito openen. Dan wellicht niet meer tegen de hoogste rente, maar ik denk dat het je netto meer oplevert.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 9:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Er is een tijd geweest (kort!) dat een DSB maanddeposito 4,5% rente opleverde.
Mooie rente en iedere maand kassa. Ik ben daar ook voor gevallen.

Helaas duurde het niet lang.

Maar voor 0,05% renteverschil is het niet echt interessant om over te stappen naar een andere bank.
Denk alleen al aan het verlies aan rentedagen door o.a. valutering....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008 9:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ricky86 schreef:
Ik heb gekozen voor een 1 maands deposito omdat ik niet wil dat het geld heel lang vast staat omdat ik niet exact weet wanneer ik over dit geld moet beschikken, 1 maand is nog te overzien.


barbaraf schreef:
Maar waarom niet op een vrij opneembare spaarrekening die 4,55% rente geeft? .


Tjah... waarom, ik heb deze deposito's geopend toen tegen 4,5 % dit is al één grote papierwinkel die je doorloopt, aanmelden per e-mail, contract opsturen, brief retour van DSB, afschrift, en elke maand een afschrift en dat voor drie stuks.

Mijn insteek was als de rente daalt van 4,5 % naar 4,0 % dan heb ik alsnog 0,3 % meer winst tegenover de Internetspaarrekening. Maar inprincipe zou ik nu moeten overstappen naar bijv. de AKbank of The Economy Bank, alleen kom je weer in de molen van aanvragen, en als ik het goed hem heeft de TEB ook geen internetbankieren dat heeft de AKbank wel.

En tevens vind ik het rondpompen van geld op den duur toch wel iets dat ik een beetje wil voorkomen.

Ik vind het sowieso wel een interessant hoe andere spaarders dit doen op dit forum, is misschien niet een discussie die gevoerd moet worden in dit topic maar zeker wel eens intressant om die discussie eens te voeren.

Maar misschien wel een juiste vraag, als jij ziet dat de rente ergens anders met 0,1 % stijgt open je dan ergens anders een nieuwe rekening?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2008 8:30 am 
Ricky86 schreef:

Maar misschien wel een juiste vraag, als jij ziet dat de rente ergens anders met 0,1 % stijgt open je dan ergens anders een nieuwe rekening?


Nee, ik doe dat niet. Ik heb inmiddels bij 6 banken uit de "Top 10 hoogste rente - Sparen zonder voorwaarden" een spaarrekening.
Omdat de rentepercentages dicht bij elkaar liggen, zijn voor mij klantvriendelijkheid en snelheid medebepalend voor vervolg stortingen


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2008 11:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Willie schreef:
Omdat de rentepercentages dicht bij elkaar liggen, zijn voor mij klantvriendelijkheid en snelheid medebepalend voor vervolg stortingen

Geldt voor mij eigenlijk ook wel. Voorwaarde 1: Het moet een internetrekening zijn.
Mijn hoogste rentes pak ik bij AT en CE, namelijk 4,5%. Met name CE vind ik zelf fijn omdat ze een eenvoudige, overzichtelijke webinterface hebben en zeer interessante deposito's. De papieren afschriften die ik na elke mutatie krijg, zou ik overigens kunnen missen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO