Toen de DSB bank failliet ging, kon ik nog 3 dagen pinnen. Ik dacht slim te zijn door meteen mijn chipknipbedrag terug te laten boeken, zodat ik dat in die 3 dagen nog kon opnemen. Dat was dus niet zo slim, want ondertussen was mijn DSB rekening geblokkeerd en werd alles retour gestuurd. Maar bij een chipknip kan het niet meer terug gezet worden. De chipknip is dan al weer uit de automaat. Dat geld leek ik kwijt te zijn. Ik wist dat ik nog lange tijd mijn chipknip bedrag kon opmaken bij winkels en zo. Maar het terug laten storten leek mij makkelijker en werd vlak daarvoor bij het stopzetten van de Argenta rekening ook geadviseerd. Maar ik had er geen rekening mee gehouden dat mijn DSB rekening ook geblokkeerd werd voor chipknip bedragen.
De DNB, DSB bank of de curatoren konden mij ook niet uitleggen waar dat geld gebleven was. Ik bleek overigens niet de enige met dit probleem te zijn. Na lang zoeken heb ik speciale telefoonnummers gekregen om langs de gewone klantenservice te kunnen komen en kwam ik bij Equens uit. Equens wist te melden dat het bedrag op de DSB floatrekening zou moeten staan en hebben ook uitgelegd hoe de curatoren dit bij Equens kunnen opvragen.
Ik heb dit via een brief aan de DSB curatoren moeten sturen, want via mail of telefoon ging dit niet. 31-12-2010 heb ik het bedrag eindlijk ontvangen.
Het gaat maar om een paar tientjes, maar het gaat er mij om hoe het kan dat met het huidige elektronische betalingsverkeer maar zo een bedrag kan verdwijnen en vervolgens bijna niemand weet waar dit is gebleven.
Verder ben ik benieuwd of hier meer mensen zijn die hun chipknip bedrag hebben laten terugstorten toen hun rekening inmiddels al geblokkeerd was. En of ze het terug hebben gekregen en of ze er moeite voor hebben moeten doen.
Of zouden de curatoren domweg alle claims onder de 100 euro hebben uitgekeerd, omdat het nog meer kost om dit uit te zoeken?