Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 9:10 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Ed schreef:
als je 65 bent krijg je zelfs 5,5 % !!nl


Leeftijdsdiscriminatie :lol:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 10:18 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
henrid schreef:
juanj schreef:
henrid... waarom is de rekening van MoneYou dan wel vanzelf toegevoegd??

Ik kan me vergissen, maar ik heb het idee dat de beheerders dit handmatig moeten doen. Ik zou het knap vinden als een nieuwe bank cq. rekening er automatisch tussen komt te staan.


Inderdaad blijft toch handmatig werk. Deze week zijn er weer heel wat nieuwe rekeningen bijgekomen (Vrijdag nog een paar van de AK Bank).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:09 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
IkSpaar schreef:
Ed schreef:
als je 65 bent krijg je zelfs 5,5 % !!nl


Leeftijdsdiscriminatie :lol:


Ik vind eigenlijk dat deze rekening als 5,3% in de toplijst moet staan. De meeste mensen zijn tenslotte jonger dan 65 jaar. Anders zou een bank - als ze bovenaan in de lijst willen verschijnen - ook een rekening kunnen aanbieden waarop je bij wijze van spreken 10% krijgt als je 48 jaar oud bent en in alle overige gevallen 2%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:51 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
henrid schreef:
EN mits ze de rente in die tijd niet weer omlaag gooien, want je kan niet meer weg zonder boete.

Dat is inderdaad het misselijke van deze truuk met opnamekosten (zie ook ASN Optimaalrekening). Ze beloven wel een hoog rendement (waar dan weliswaar die 1% kosten tegenover staan), alhoewel dat extra rendement in dit geval bij DSB bank erg tegenvalt (om de 1% opnamekosten te kunnen verdedigen zou men m.i. ver boven de 6% moeten gaan zitten).
Maar over een maand of over een half jaar, wanneer de marktomstandigheden heel anders zijn (overal hogere rente) en men houdt de rente op hetzelfde nivo of gaat zelfs de rente verlagen, zit je er mooi aan vast en heb je als klant het nakijken en zit je met een slecht renderende spaarrekening waar je niet meer vanaf komt, dan slechts tegen hoge kosten. Niet aan beginnen dus.

Spaarder1976 schreef:
Ik weiger een bankrekening te nemen met opnamekosten.

Ben ik het in principe mee eens, alhoewel de nieuwe rekening van Centraal Beheer waarbij de 1% kosten na een jaar vervallen voor mij wel een ander verhaal is. Wanneer je het aandurft om in zee te gaan met 5,27% voor een jaar vast, kun je er na dat jaar wel zonder problemen vanaf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 3:06 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:18 am
Berichten: 24
Ed schreef:
Ik vind eigenlijk dat deze rekening als 5,3% in de toplijst moet staan. De meeste mensen zijn tenslotte jonger dan 65 jaar. Anders zou een bank - als ze bovenaan in de lijst willen verschijnen - ook een rekening kunnen aanbieden waarop je bij wijze van spreken 10% krijgt als je 48 jaar oud bent en in alle overige gevallen 2%.


Ik ben het hier helemaal mee eens.
Het is volgens mij de bedoeling dat een ieder minimaal het rentepercentage moet kunnen halen dat in de tabel staat.

Daarnaast is het volgens mij volgens de Nederlandse grondwet verboden om onderscheid te maken tussen personen op basis van hun leeftijd:

'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Wat mij betreft helemaal boycotten deze rekening, maar zeker niet met een percentage van 5,5 in de tabel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 10:54 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Na het lezen van alle reacties hebben we besloten om het lage rente tarief (dus 5.3%) op te nemen omdat dit het minimum tarief is dat iedereen kan krijgen op deze rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO