Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 9:25 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ja idd, ik zag het vandaag ook :(
Dacht er net over nog een deposito van 1 maand er bij te openen, omdat die nog op 4,15% zit, scheelt nu nog 0,45 % tegenover internetsparen.

Weet iemand waarom die rente tarieven opeens zo dalen is daar aan reden voor?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2008 10:41 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
De geldmarkttarieven zijn de laatste maand nogal flink gedaald; dat zat tegen de 5% voor kort geld en daar is nu nog 4,18% (1 maand) tot 4,36% (12 maand) van over volgens de opgave van vandaag.
Het heeft een tijdje geduurd, maar ik denk dat bij sommige banken vraag en aanbod nu (iets) uit de pas gaan lopen. En die marktwerking doet het nog steeds; als ze het geld (elders) goedkoper kunnen krijgen, merkt de spaarder dat ook, direct of op termijn.
Banken die niet verlagen kunnen ofwel lastiger aan geld komen ofwel hebben een grotere afzetmogelijkheid (met meer marge)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 9:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Op zich zou DSB nu moeten aarzelen (volgens mij) om de rente op dit moment te verlagen. De daling op de geldmarkt zet de laatste week niet meer door en is eigenlijk al een beetje weer omgebogen naar een lichte stijging. Ik vind het moment dus niet echt goed gekozen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 10:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
In NRC Next stond dat DSB zoveel geld binnen kreeg dat zij daar niet direct een bestemming voor had.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 10:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Dat zou op zich een goeie reden zijn voor een bank om het aantrekken van nog meer geld te beperken door lagere rentevergoeding. Zei het artikel ook iets over het verband met de core-business van DSB, met zijn scala aan leenmerken? Ik weet namelijk niet of zij zich ook op andere hoofdmarkten bewegen (bedrijfsfinanciering, hypotheken etc) Als dat laatste niet het geval is en ze dus in hoofdzaak het ingelegde geld weer uitzetten in particuliere leningen kon het klimaat wel eens ongunstiger voor DSB gaan worden, vanwege de hogere eisen die de overheid aan de onderzoeksplicht van de banken en de kredietwaardigheid van de lenende klanten wil stellen, om het in onaflosbare schulden geraken van de laatsten te voorkomen.
Deze afzetmarkt zou voor DSB dan verslechteren.
Een ontwikkeling die ik zou willen volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 11:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Het was een algemeen artikel over sparen. Wat ze met het geld doen stond er niet bij.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Deja vue?
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 11:53 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Doboy schreef:
In NRC Next stond dat DSB zoveel geld binnen kreeg dat zij daar niet direct een bestemming voor had.

Ik krijg een beetje een deja vu gevoel.
Niet dat ik dit vaker gelezen heb, maar wel dat ik het in de geschiedenis al heb meegemaakt dat DSB voor een bepaalde tijd concurrende spaarrentes bood om daarna weer voor een tijdje structureel lager te gaan zitten.
Voor mij was "het niet kwijt kunnen van het geld" gevoelsmatig altijd de reden. Blijkbaar zijn er anderen die er net zo over denken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO