Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 12:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
obligataire schreef:
Ik vraag me af hoe lang die man daar nog zit.
In Belgie eisen ze nu inderdaad z'n 'kop', hoorde ik vanmorgen op het nieuws. Fortis is daar onder de kleine belegger het meest verspreide aandeel en 3,5 miljard euro beurswaarde op 1 dag verspelen is niet niks.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Khadaffi stapt in Fortis
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 3:20 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Khadaffi stapt in Fortis

Telegraaf 27 juni 2008

BRUSSEL - Volgens de Belgische krant De Tijd heeft het Libische staatsfonds Lybian Investment Authority (LIA) een belang genomen in bankverzekeraar Fortis. LIA stapte in naar aanleiding van de kapitaalsinjectie die Fortis nodig had en waarin men voorzag door het extra uitgeven van nieuwe aandelen.

...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 1:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
Hein Lannoy: "Het heeft totaal geen zin om paniekerig te reageren. De bank neemt maatregelen om haar kapitaalbalans te versterken. Dat is net in het voordeel van de klanten. Want daarmee zal de bank in de toekomst nog beter kunnen voldoen aan haar verplichtingen.


Ehm... beter aan je verplichtingen voldoen ?

Verplichtingen zijn verplichtingen. Konden ze daar voorheen niet aan voldoen dan ? Ja toch ? Hoe kan het dan beter ?

ok..i'm lost.
:?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 10:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Rudi schreef:
Kan allemaal wel zijn maar aan die bank vertrouw ik mijn zuur verdiende spaarcentjes echt niet toe. In de VS zouden grootbanken ook niet omvallen. Dat hebben we gezien.

Dat is natuurlijk je keuze en daar is niets mis mee.....maar je moet wel keuzes maken op basis van juiste informatie.
De spaarders van o.a. Bear Stearns hebben bij mijn beste weten geen geld verloren.
Het zijn de aandeelhouders die gemangeld zijn. Maar dat is een hele andere tak van sport dan sparen.

Bovendien valt Fortis onder de NL garantieregeling.
Als je Fortis niet kan vertrouwen, kan ik er wel 10 noemen die dan nog eerder zouden afvallen.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 11:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Quo vadis, Fortis?Jacques Potuijt - 7 juli 2008, 14:45

Fortis heeft er een nieuw probleem bij. Het kapitaal is dan wel op een voor bestaande aandeelhouders bruuske wijze met 8 miljard euro versterkt, maar de toegang tot ander vormen van funding, met name spaargeld, is recent tamelijk problematisch geworden.
Onder druk van kleine buitenlandse banken uit IJsland en Turkije hebben ook spelers als FBTO (Achmea) en Ohra hun rentevergoeding op spaartegoeden tot een irrealistisch niveau verhoogd.


...

Bron:http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=34934

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 9:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Winst Fortis gedrukt door afschrijvingen


BRUSSEL - De Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar Fortis heeft in het tweede kwartaal 830 miljoen euro winst geboekt. De winst werd met 362 miljoen euro gedrukt door afschrijvingen wegens de aanhoudende onrust op de financiële markten.

...

Bron: http://www.telegraaf.nl/feed/anpafx/ANP ... html?p=1,1


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 9:54 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
’Resultaten Fortis vallen mee’

AMSTERDAM - Bankverzekeraar Fortis heeft over het tweede kwartaal beter gepresteerd dan verwacht, aldus handelaren. Het concern behaalde een nettowinst van 830 miljoen euro, terwijl analisten gemiddeld rekenden op 754 miljoen euro.

...

Bron: http://www.telegraaf.nl/feed/anpafx/ANP ... mee__.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 9:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Gisteren schoot het al door mijn hoofd bij het berichtje dat Nout Wellink zijn lezing in Chicago voor vandaag had afgezegd en terugkeerde naar Nederland. Er staat dit weekend iets te gebeuren in onze bankwereld.
Is nu wel duidelijk dat er iets op stapel staat en we zullen het weten voor dat maandag de beurs opent. 'To be or not to be' is het adagium voor het geplaagde Fortis (denken wij tenminste.......)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 10:34 pm 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 10:28 am
Berichten: 8
'Topoverleg over Fortis'

za 27 sep 2008, 21:18

AMSTERDAM - Directieleden van De Nederlandsche Bank (DNB) zouden zaterdagavond om negen uur in Amsterdam bijeen zijn gekomen om topoverleg te voeren, waarschijnlijk over Fortis. Dat meldt het Financieele Dagblad (FD) op haar website. Een woordvoerder van DNB wil dit bericht ontkennen noch bevestigen.

...

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2045905/___Topoverleg_over_Fortis___.html?p=2,1


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO