Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Stel ik wil 10.000 van de CEB (5%) naar Fortis deposito van 5,6 overhevelen. Ik krijg dan 60 euro per jaar meer. Maar ik MOET 1 x naar een Fortis Bank. Retour is dat voor mij 36 kilometer. Is al weer een groot gedeelte van de winst weg. Daarbij vind ik het renteverschil tussen vrij opneembaar en 2 jaar vast te klein.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 8:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Valt het deposito van Fortis eigenlijk onder het depositogarantiestelsel? Ik kan dit nergens terug vinden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 8:51 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Patrick schreef:
Valt het deposito van Fortis eigenlijk onder het depositogarantiestelsel? Ik kan dit nergens terug vinden?
Natuurlijk..! Maakt geen verschil met een normaal spaartegoed....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 11:17 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Kun je bij Fortis niet gewoon een kantoor binnenstappen en een deposito regelen? Offerte die een week geldig blijft of zoiets?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 1:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Thijs schreef:
Stel ik wil 10.000 van de CEB (5%) naar Fortis deposito van 5,6 overhevelen. Ik krijg dan 60 euro per jaar meer. Maar ik MOET 1 x naar een Fortis Bank. Retour is dat voor mij 36 kilometer. Is al weer een groot gedeelte van de winst weg. Daarbij vind ik het renteverschil tussen vrij opneembaar en 2 jaar vast te klein.


Patrick schreef:
Precies, bij mij hetzelfde. Ik kan het zelfs via de mail/post regelen! Erg klantvriendelijk!!

Dat is zeker fijn.

Bij een bank langsmoeten betekent toch ook vaak dat je een halve dag vrij moet nemen. Als je uitrekent hoeveel je dat dan kost, mag je inleg en extra rendement wel behoorlijk hoog zijn als je dat terug wilt verdienen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 1:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Citaat:
Kun je bij Fortis niet gewoon een kantoor binnenstappen en een deposito regelen? Offerte die een week geldig blijft of zoiets?


Om een antwoord op mijn eigen vraag te geven :lol:
Je kunt idd gewoon even binnenlopen en de zaak regelen. 15 min en je bent weer buiten. Je krijgt 3 werkdagen rentegarantie. In die tijd kun je zorgdragen voor het overboeken van het afgesproken bedrag vanaf je tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 1:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
binkie schreef:
Kun je bij Fortis niet gewoon een kantoor binnenstappen en een deposito regelen? Offerte die een week geldig blijft of zoiets?


Klopt, ik heb zojuist de Fortis SpaarDeposito geopend. Ik heb nu 3 werkdagen de tijd om het geld bij hun te storten. In die tijd heb ik garantie op 5,6% rente. Die mevrouw bij de Fortis was wel mega onhandig...wist totaal niet hoe het werkte. Heb zeker 45 minuten binnen gestaan. Steeds collega's erbij halen en ook zeker 6 á 7 fouten gemaakt. Voorletters klopte niet, geboortedatum van 2004 (terwijl ik in 1976 geboren ben), etc. etc. Ze voerde het klantnummer in bij het rekeningnummer en dat ging natuurlijk weer niet, etc. Tegen m'n vrouw zei ze "U bent een vrouw" en vervolgens tikt ze een "M" in bij geslacht...hoe dom kun je zijn? :o Heb haar meerdere keren moeten helpen met dat computerprogramma, terwijl ik het voor de 1e keer zag.

Verder heb ik ze moeten overtuigen dat geen betaalrekening bij Fortis noodzakelijk was (want die wilde ze persé openen). Dat geloofden ze niet....maar bij navraag had ik natuurlijk gelijk en kon m'n DSB Betaalrekening gewoon als tegenrekening dienen. Verder zeiden ze dat ik vanaf de tegenrekening moest storten, "want zo herkennen we de betaling". Kwatsch, want ik heb een persoonlijk spaardepositorekeningnummer gekregen en dat is van m'n vrouw en mij, dus als dáár geld op binnen komt...dan is het logischerwijs van ons. Het call-center van Fortis zei net ook dat het geld helemaal niet perse van de tegenrekening hoeft te komen. Grappig dat je vaak zelf nog meer weet, dan het bankpersoneel zelf...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 2:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik kom net bij Fortis vandaan, ik had toch een vrije dag, en heb daar een 2 jarig deposito geregeld met maandelijkse rente, dus 5,4%.

Het was een niet onaantrekkelijke dame en ze wist precies hoe het systeem werkte :wink:

Misschien kan ik nog toevoegen, dat het deposito vervroegd aflosbaar is @ 5% kosten (hopelijk is dat nooit nodig) en gratis in geval van aankoop eigen woning.
Dat laatste is lang niet bij alle banken het geval dus dat maakt het Fortis deposito nóg weer iets aantrekkelijker.

Overigens krijg ik wel een betaalrekening ten behoeve van de opstart van het deposito, echter deze is helemaal gratis omdat er geen toeters en bellen aan hangen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 7:16 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
rogervdh schreef:
............. Grappig dat je vaak zelf nog meer weet, dan het bankpersoneel zelf......
En tegelijk tamelijk triest... Komt helaas niet alleen bij Fortis voor.....! Gevolg is wel dat als je zelf niet goed thuis bent in alle mogelijkheden de kans erg groot is dat je er niet altijd met de voor jou beste regeling of oplossing uit spingt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:53 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
rogervdh schreef:
binkie schreef:
Kun je bij Fortis niet gewoon een kantoor binnenstappen en een deposito regelen? Offerte die een week geldig blijft of zoiets?


Klopt, ik heb zojuist de Fortis SpaarDeposito geopend. Ik heb nu 3 werkdagen de tijd om het geld bij hun te storten. In die tijd heb ik garantie op 5,6% rente. Die mevrouw bij de Fortis was wel mega onhandig...wist totaal niet hoe het werkte. Heb zeker 45 minuten binnen gestaan. Steeds collega's erbij halen en ook zeker 6 á 7 fouten gemaakt. Voorletters klopte niet, geboortedatum van 2004 (terwijl ik in 1976 geboren ben), etc. etc. Ze voerde het klantnummer in bij het rekeningnummer en dat ging natuurlijk weer niet, etc. Tegen m'n vrouw zei ze "U bent een vrouw" en vervolgens tikt ze een "M" in bij geslacht...hoe dom kun je zijn? :o Heb haar meerdere keren moeten helpen met dat computerprogramma, terwijl ik het voor de 1e keer zag.

Verder heb ik ze moeten overtuigen dat geen betaalrekening bij Fortis noodzakelijk was (want die wilde ze persé openen). Dat geloofden ze niet....maar bij navraag had ik natuurlijk gelijk en kon m'n DSB Betaalrekening gewoon als tegenrekening dienen. Verder zeiden ze dat ik vanaf de tegenrekening moest storten, "want zo herkennen we de betaling". Kwatsch, want ik heb een persoonlijk spaardepositorekeningnummer gekregen en dat is van m'n vrouw en mij, dus als dáár geld op binnen komt...dan is het logischerwijs van ons. Het call-center van Fortis zei net ook dat het geld helemaal niet perse van de tegenrekening hoeft te komen. Grappig dat je vaak zelf nog meer weet, dan het bankpersoneel zelf...


Ik heb ook zo'n 2 jarig spaardeposito geregeld via de mail (scannen van documenten)/telefoon bij Fortis. Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. Het werd keurig netjes en vlot afgehandeld. Bij mij werd zelfs 7 dagen de rente vastgehouden. Maar binnen 3 dagen was het geregeld. Ik ben nu in afwachtin gvan mijn stortingsbewijs. Ze hebben beloofd dat ze 1 maand voor afloop van de 2 jaar contact met me opnemen over hoe verder, verlengen of beeindigen. Dat moet ik nog zien, maak toch maar een notitie hiervan :wink: . Maar de wil is er in ieder geval :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 12:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Mijn ervaring uit verleden .
Lange wachtrijen (Online iets regelen kon niet) en ze hebben daar enorme moeite met adreswijzigingen .


Wist trouwens niet dat het tegenwoordig wel mogelijk is om een andere bank als tegenrekening te hebben .
Ook hier zie je weer dat ze hun personeel niet goed inlichten .

Citaat:
Ik heb ook zo'n 2 jarig spaardeposito geregeld via de mail (scannen van documenten)/telefoon bij Fortis.


Maar dan moet je wel onderhandelen en zoals je zegt ook scannen .Dan gaat bij banken zonder kantoren toch wel wat handiger .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 12:29 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Inter schreef:
Maar dan moet je wel onderhandelen en zoals je zegt ook scannen .Dan gaat bij banken zonder kantoren toch wel wat handiger .


Ik heb het niet als vervelend ervaren. Die documenten heb ik standaard al op mijn pc staan als pdf bestand. Ik heb overigens niet hoeven te onderhandelen. Ik blijf het een prettige eerste "aanraking" met de Fortis bank vinden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 10:38 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Patrick schreef:
Ik heb ook zo'n 2 jarig spaardeposito geregeld via de mail (scannen van documenten)/telefoon bij Fortis. Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. Het werd keurig netjes en vlot afgehandeld. Bij mij werd zelfs 7 dagen de rente vastgehouden. Maar binnen 3 dagen was het geregeld. Ik ben nu in afwachtin gvan mijn stortingsbewijs. Ze hebben beloofd dat ze 1 maand voor afloop van de 2 jaar contact met me opnemen over hoe verder, verlengen of beeindigen. Dat moet ik nog zien, maak toch maar een notitie hiervan :wink: . Maar de wil is er in ieder geval :D


Heb je het stortingsbewijs inmiddels ontvangen? Ik had woensdag vóór 12 uur het geld overgemaakt van de Postbank richting de Fortis SpaarDeposito. (Samen met nog wat andere overboekingen, die 's avonds ook keurig bij die bank aangekomen was). Pas vrijdagmorgen was het geld geboekt bij de Fortis...terwijl dat eigenlijk woensdagmiddag al moest. Beetje trage boel....maargoed, nu wel 5,6% en dat is zeer netjes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 11:05 am 

Geregistreerd: di 24 jun 2008 9:35 am
Berichten: 20
Die 5,6% klinkt nu heel aardig, maar als ik de berichten lees over de oplopende inflatie vermoed ik dat de rente wel eens hard kan gaan de komende tijd. En dan is 2 jaar vast toch wel een beetje lang vrees ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 12:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Boudt schreef:
Die 5,6% klinkt nu heel aardig, maar als ik de berichten lees over de oplopende inflatie vermoed ik dat de rente wel eens hard kan gaan de komende tijd. En dan is 2 jaar vast toch wel een beetje lang vrees ik.
Ja, daar zit ook mijn terughoudendheid. Begin mei waren velen hier (terecht) laaiend enthousiast over de dikke 5% (maandelijkse uitbetaling ) die AT bood voor een jaar vast; dat kun je nu ook op een dagelijks opvraagbare rekening krijgen. Ik wacht nog even op het rentebesluit van de ECB deze week. Al is de stijging op de geldmarkt (euribor) nu gestopt en in een marginale daling veranderd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO