binkie schreef:
Kun je bij Fortis niet gewoon een kantoor binnenstappen en een deposito regelen? Offerte die een week geldig blijft of zoiets?
Klopt, ik heb zojuist de Fortis SpaarDeposito geopend. Ik heb nu 3 werkdagen de tijd om het geld bij hun te storten. In die tijd heb ik garantie op 5,6% rente. Die mevrouw bij de Fortis was wel mega onhandig...wist totaal niet hoe het werkte. Heb zeker 45 minuten binnen gestaan. Steeds collega's erbij halen en ook zeker 6 á 7 fouten gemaakt. Voorletters klopte niet, geboortedatum van 2004 (terwijl ik in 1976 geboren ben), etc. etc. Ze voerde het klantnummer in bij het rekeningnummer en dat ging natuurlijk weer niet, etc. Tegen m'n vrouw zei ze "U bent een vrouw" en vervolgens tikt ze een "M" in bij geslacht...hoe dom kun je zijn?
Heb haar meerdere keren moeten helpen met dat computerprogramma, terwijl ik het voor de 1e keer zag.
Verder heb ik ze moeten overtuigen dat geen betaalrekening bij Fortis noodzakelijk was (want die wilde ze persé openen). Dat geloofden ze niet....maar bij navraag had ik natuurlijk gelijk en kon m'n DSB Betaalrekening gewoon als tegenrekening dienen. Verder zeiden ze dat ik vanaf de tegenrekening moest storten, "want zo herkennen we de betaling". Kwatsch, want ik heb een persoonlijk spaardepositorekeningnummer gekregen en dat is van m'n vrouw en mij, dus als dáár geld op binnen komt...dan is het logischerwijs van ons. Het call-center van Fortis zei net ook dat het geld helemaal niet perse van de tegenrekening hoeft te komen. Grappig dat je vaak zelf nog meer weet, dan het bankpersoneel zelf...