svanke schreef:
... Echter, bij ons is er geen mogelijkheid om via Internetbankieren uw renteopbouw in te zien.
Uw opmerking is nu als klacht genoteerd. Deze klacht wordt in de registratie meegenomen en komt dan ook onder ogen van de directie.
Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt om de renteopbouw online in te zien. ...
Vorig jaar heb ik ook al aangegeven dat ik graag de opgebouwde rente zou willen zien, en ook toen werd dat genoteerd, maar helaas nog niet gerealiseerd. Technisch is het natuurlijk wel mogelijk. Met behulp van een spreadsheet heb ik berekend wat ik aan rente zou krijgen over afgelopen jaar. En dat komt op 1 cent na overeen met de uitgekeerde rente. Op het moment staat er nog net voldoende voor de kosten van de rekening voor een paar maanden. Wanneer de rente weer op plek 1 komt staan (afgezien van de LeasePlanBank) houd ik wellicht de rekening aan, anders beeindig ik hem na die paar maanden, om de kosten van de rekening te vermijden. Het eerste jaar zit je namelijk toch aan de kosten vast, daarna is het per maand opzegbaar.
De kosten van de rekening zijn 33 euro per jaar, om die kosten er uit te halen moet het positieve renteverschil met alternatieve rekeningen minimaal gelijk zijn aan:
0,033 % bij een saldo van 100.000, 0,066 % bij een saldo van 50.000 en 0,132 % bij een saldo van 25.000.