Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 nov 2021 10:33 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Chartaal schreef:
Rabo Groendeposito is niet aantrekkelijk tov groensparen.


Kosten Groendeposito ca. 0,67% bij maximale inleg. Rente 0%.
Kosten Groensparen 0%, rente -0,5%.

Dat zal de reden zijn dat je stelt dat groendeposito niet aantrekkelijk is.

Echter, bij beide staat het geld 1 jaar vast tegen vastgestelde rente.
Maar, bij Groensparen is de rente variabel.

Als jij nu inlegt op Groensparen en Rabo verlaagt volgende week de rente naar -10% kan je (in principe) niks doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2021 2:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
stuiver schreef:
Als jij nu inlegt op Groensparen en Rabo verlaagt volgende week de rente naar -10% kan je (in principe) niks doen.


Rabo heeft inmiddels en officieel per 1-1-2022, de voorwaarden gewijzigd. De rente die geldt op moment van inleg staat voor 1 jaar vast net als je geld ook 1 jaar vast staat. Na het eerste jaar is de rente variabel en is je geld ook weer opneembaar. Opnemen en weer inleggen betekent uiteraard weer 1 jaar vast en een vaste rente. Het is dus eigenlijk een deposito geworden met vrije groenspaarrekening na afloop.

https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... roensparen

Mensen die voor 30-12-2021 opzeggen hoeven de rente berekend vanaf 1-4-2021 niet te betalen. Waarmee dus bewezen is dat het de Rabo niet om de rente maar om je fiscale korting te doen is. Maar dit kun je positief of negatief uitleggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 11:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
BillGates schreef:
Mensen die voor 30-12-2021 opzeggen hoeven de rente berekend vanaf 1-4-2021 niet te betalen. Waarmee dus bewezen is dat het de Rabo niet om de rente maar om je fiscale korting te doen is. Maar dit kun je positief of negatief uitleggen.


Waar staat dit?

Goed dat het geblokkeerde saldo per 1 januari een vaste rente krijgt, echter tot het eind van het jaar kunnen ze de rente nog zomaar naar min tig procent zetten en je moet inleggen voor 1 december...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 nov 2021 1:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
stuiver schreef:
Waar staat dit?


Zie de FAQ in de link https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... roensparen
Citaat:
Ik ben het niet eens met de voorwaardenwijziging. Kan ik mijn rekening beëindigen?
Je hebt de mogelijkheid om zelf je rekening te beëindigen. Als je de rekening vóór 30 december 2021 opzegt, betaal je geen rente over je tegoed sinds 1 april 2021.

Citaat:
Wat betekent deze voorwaardenwijziging voor eerdere inleggen?
Voor elke inleg die je het afgelopen jaar hebt gedaan, geldt de inlegdatum als ingangsdatum voor de vaste rente. Stel je hebt op 1 april 2021 een bedrag ingelegd, dan staat deze inleg tot 1 april 2022 geblokkeerd met een vaste rente. Na 1 april 2022 wordt de rente variabel en is je inleg weer vrij opneembaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2021 1:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Ik lees dat de tweede kamer het belastingplan 2022 deze week heeft afgehamerd;
https://www.ewmagazine.nl/economie/acht ... ep-854989/

De aanname dan maar doen dat de eerste kamer het overneemt en de heffingskorting en vrijstelling ongewijzigd blijven..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 2:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Wenzel,

Ik heb wel een betaalrekening geopend voor het gemak maar in de voorwaarden van Rabo Groensparen staat:
Citaat:
Wat heeft u nodig voor deze spaarrekening?
Er zijn geen andere producten of diensten noodzakelijk
voor het gebruiken van Rabo GroenSparen.
Wilt de rekening online openen? Of wilt u online
het actuele tegoed en de mutaties raadplegen of
overboekingen uitvoeren? Dan heeft u het volgende
nodig:
• een betaalpakket van Rabobank;
• Rabo Online Bankieren of de Rabo App

Als u via de Rabofoon of de Rabo App het
actuele tegoed en de mutaties wilt raadplegen of
overboekingen wilt uitvoeren, dan heeft u ook een
persoonlijke toegangscode nodig


Ik heb jaren geleden bij de Rabo op kantoor ook een spaarrekening geopend en toen had ik geen betaalrekening daar. Die heb ik pas sinds 1 maand.
Ook de voorwaarden van Groen Sparen rept over openen op kantoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 4:13 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Niet dus!
Met de App moet je eerst een betaalrekening aanmaken met de gebruikelijke maandkosten enz. enz..
Via de telefoon (088..) het kan 5 minuten duren.... helaas gaat het langer duren dan de gebruikelijke wachttijd.... naar 30 minuten maar gestopt :oops: LOL

https://www.rabobank.nl/particulieren/k ... ng-openen/
Rabo DirectPakket
Onze meest gekozen betaalrekening
Online bankieren via internet en mobiel
Inclusief betaalpas
Rentekorting op de Rabobankhypotheek
Aan te vragen via de Rabo App
€ 1,90 per maand

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 4:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja, maar ben je op kantoor geweest om alleen de groenspaarrekening te openen? Bij online openen heb je inderdaad een betaalrekening nodig maar als ik de Groen Sparen-voorwaarden lees zou het ook offline moeten kunnen via kantoor. En die hebben ze nog maar een paar....

En die 25 euro voor de rekening, tja het moet dan maar net als die 0,50% rente... Als je de voorwaarden goed begrijpt zit er misschien nog een voordeeltje in deze rekening verstopt t.o.v. een evt. ABN deposito.


Laatst bijgewerkt door BillGates op do 18 nov 2021 4:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 4:46 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Ik heb net een Groensparen rekening geopend (online) en de stortingen en de rente(betaling) gaan van een spaarrekening.
Mocht je die spaarrekening, net als Bill vroeger, nog op een kantoor kunnen openen dan is het wellicht mogelijk om zonder betaalrekening een Groensparen rekening te openen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 4:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Zessen, misschien kun je op kantoor ook regelen dat de rente van een rekening bij een andere bank wordt afgeschreven. Via een incasso.
Die spaarrekening waar ik het over had, daar stortte de Rabo de rente ook op mijn rekening bij een andere bank. Dus als het bij positieve rente kan, kan het vast ook bij negatieve rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 5:55 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
BillGates schreef:
Zessen, misschien kun je op kantoor ook regelen dat de rente van een rekening bij een andere bank wordt afgeschreven. Via een incasso.

Niet nodig. Op de site staat: "We schrijven de rente op je spaarrekening af van de rekening die je eerder aan ons hebt opgegeven. Dit doen we elk jaar achteraf in januari. Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is? Dan halen we het van je tegoed op Rabo GroenSparen af".

Na 1 januari vind ik het prima als de Rabo het van mijn tegoed op Rabo Groensparen haalt :wink:

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 8:04 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
@zessen helemaal lezen, ook de laatste zin:

Wij berekenen de rente ieder jaar tot en met 31 december. De boeking van de rente vindt elk jaar in januari plaats. We schrijven de rente op je spaarrekening af van de rekening die je eerder aan ons hebt opgegeven. Dit doen we elk jaar achteraf in januari. Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is? Dan halen we het van je tegoed op Rabo GroenSparen af. Daardoor wordt het saldo en het bedrag waarover je recht kunt hebben op een belastingvoordeel in het volgende jaar lager.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 8:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Wenzel schreef:
Daardoor wordt het saldo en het bedrag waarover je recht kunt hebben op een belastingvoordeel in het volgende jaar lager.


Die informatie is onjuist, tenzij het ingelegde bedrag niet groter is dan de maximale vrijstelling. Uiteraard is het aannemelijk dat men niet meer inlegt, maar toch...

En een half procent minder vrijstelling, waar heb je het dan helemaal over.

Ik heb een Rabo Groendeposito dat volgende week afloopt. Dat zet ik dan om in Rabo Groensparen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 9:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
BillGates schreef:
Ja, maar ben je op kantoor geweest om alleen de groenspaarrekening te openen? Bij online openen heb je inderdaad een betaalrekening nodig maar als ik de Groen Sparen-voorwaarden lees zou het ook offline moeten kunnen via kantoor. En die hebben ze nog maar een paar....


Ongeveer honderd paar (200) kantoren. Hoewel bij een groot deel daarvan als openingstijden geldt: ma t/m zo gesloten.
https://www.rabobank.nl/vind-je-bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 nov 2021 11:10 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
stuiver schreef:
als openingstijden geldt: ma t/m zo gesloten.
Zo zijn er ook 1200 winkels van De Gruyter.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO