Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 8:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 1:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Tot en met 31 wil zeggen inclusief 31 en niet voor de 1e, in de context van de situatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 5:17 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
MoneYou kan een deposito niet zomaar eenzijdig stopzetten. Het is een contract tussen twee partijen.
Bij het ontbinden moet de spaarder schadeloos worden gesteld.Zo is het in het verleden ook gegaan bij het opheffen van de AK Bank.
Ik denk dat de hoofddirectie van ABN-AMRO niet heeft beseft wat de gevolgen zijn van het zomaar schrappen van het merk MoneYou.
Ik wacht rustig af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 5:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Doboy schreef:
Mijn zakelijke deposito hebben ze heel netjes afgewikkeld ( 2 jaar rente ineens). Dus zal het allemaal wel loslopen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 7:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
schraper schreef:
Bij het ontbinden moet de spaarder schadeloos worden gesteld.Zo is het in het verleden ook gegaan bij het opheffen van de AK Bank.

Doboy schreef:
Mijn zakelijke deposito hebben ze heel netjes afgewikkeld ( 2 jaar rente ineens). Dus zal het allemaal wel loslopen.

Ze kunnen wel 1000 jaar rente ineens vergoeden over mijn Groen deposito, ik heb toch liever dat deze 1 dag langer duurt dan valutadatum 31-12-2020. 1000 keer liever. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 8:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Je begrijpt heus wel dat ik bedoel dat ze klanten niet met schade opzadelen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2020 8:36 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik maak me geen zorgen, zoals ik de tekst lees op de website van Moneyou, loopt de termijn door tot de huidige Groen Deposito´s afloopt.

Vraag is waar de vrijvallende deposito op gestort gaat worden, bij geen spaarrekening bij Moneyou meer in de toekomst zou dit op een rekening moeten komen die op de naam van de eigenaar , van de groendeposito moet staan.

Kijken hoe Moneyou zich hier aan hun voorwaarden gaan houden die geldig waren, toen mensen bij deze spaarbank een Groendeposito toentertijd afgesloten hebben.

Edit, dit staat in hun voorwaarden, artikel 8:

8. Einde looptijd

a. Het Groen deposito stopt op de vervaldag. Het bedrag op het Groen deposito wordt dan teruggestort op je tegenrekening.
b. Als het terugstorten op je tegenrekening niet mogelijk is, zal Moneyou het geld bewaren op een tussenrekening. Over dit bedrag krijg je geen rente.

Ik heb vandaag gebeld voor toch iets meer informatie, zoals ik begrijp van de mevrouw bij de Helpdesk komt er in begin december ( begin volgende week ) een algemene informatie over hoe de activiteiten voor mij als klant beeindigd gaan worden. Apart komt er twee maanden voor het aflopen van mijn Groendeposito nog een email voor mij hoe de afloop daar gaat plaatsvinden. Dat betekent dat op i januari 2021 voor het belastingjaar 2021 de Groendeposito geldig blijft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020 5:37 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Belangrijke informatie over je Moneyou Go rekening



Je hebt het misschien al in de Go app gelezen: Moneyou is van plan haar activiteiten, met uitzondering van hypotheken, stop te zetten. Dit kan gevolgen hebben voor je Moneyou Go rekening. In deze mail vertellen we je wat er gaat gebeuren. Heb je hiernaast nog andere producten bij Moneyou? Dan ontvang je hiervoor een aparte e-mail.
Wat betekent dit voor mij?
De verwachting is dat Moneyou in de eerste helft van 2021 haar activiteiten gaat afbouwen en dat we de gebruiksmogelijkheden van Moneyou Go vanaf dat moment beperken. Van elke wijziging krijg je minimaal 2 maanden van te voren bericht.
Hoe vind ik een alternatief voor mijn Moneyou Go rekening?
Op de website van de Consumentenbond kun je verschillende aanbieders van betaal- en spaarrekeningen vergelijken op rente en voorwaarden. En op de website van Nibud vind je een uitleg over hoe je een rekening kiest die bij je past.

Je kunt er ook voor kiezen om zelf al eerder je Moneyou Go rekening te sluiten.
Dat kan heel makkelijk via de app. Check wel even of je de laatste versie gebruikt. Hiervoor ga je naar de App Store/Google Play Store. Ga via de zoekfunctie naar Moneyou Go. Bij ‘Open’ heb je de laatste versie. Zo niet, klik dan op ‘Werk bij of Update’.

Is je app nu up-to-date?
• Ga naar je instellingen.
• Klik op ‘rekening sluiten’ en doorloop de stappen.
• We boeken je totaalsaldo over naar een door jou gekozen rekeningnummer. Je hoeft dus niet zelf het geld uit al je verschillende potjes over te boeken.
Heb je een betaalpas?
Deze blokkeren we voor je zodra je je rekening hebt gesloten. Je mag je betaalpas vernietigen of bewaar ‘m als collectors item. De keuze is aan jou.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2020 1:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb nu ook een email gehad van Moneyou over mijn Groen Deposito die ik daar afgesloten heb en die in mei volgend jaar afloopt.

Citaat:
Misschien heb je het al gelezen in het nieuws of op onze website: Moneyou is van plan haar activiteiten, met uitzondering van hypotheken, stop te zetten.

Wat betekent dit voor mij?

De verwachting is dat wij in de eerste helft van 2021 onze activiteiten zullen afbouwen. Jouw bestaande Groen deposito heeft een vaste afloopdatum. Moneyou zal geen nieuw Groen deposito meer aanbieden.

Groen sparen

Ondanks dat wij geen nieuw Groen deposito meer aanbieden, blijft ABN AMRO Groenbank wel onverminderd actief op het gebied van Groen sparen. In de loop van 2021 zal ABN AMRO een nieuw Groen deposito aanbieden via haar website.


Ik heb nog even gebeld om te weten te komen wat er gebeurd nadat de einddatum bereikt is, de vrijvallende depo komt op je Moneyou spaarrekening terecht, daarna kan je die naar je tegenrekening doorboeken en wordt deze spaarrekening beeindigd. Indien er nog aanvullende wijzigingen zijn van Moneyou krijg je minimaal twee maanden van te voren per email bericht daarover.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2020 12:11 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Ik heb nog even gebeld om te weten te komen wat er gebeurd nadat de einddatum bereikt is, de vrijvallende depo komt op je Moneyou spaarrekening terecht, daarna kan je die naar je tegenrekening doorboeken en wordt deze spaarrekening beeindigd. Indien er nog aanvullende wijzigingen zijn van Moneyou krijg je minimaal twee maanden van te voren per email bericht daarover.

Heb nog 1 deposito die aan 1 spaarrekening zit. Ik heb 2 spaarrekeningen (nergens voor nodig, maar MY had jaren geleden acties waarin je werd opgestookt toch vooral meerdere rekeningen aan te maken, "spaarpotjes".

Ik dacht oprecht dat je een spaarpotje kreeg, horend bij hetzelfde rekeningnummer, maar nee. Nou weet ik uit mijn hoofd niet aan welke rekening het deposito vast zit, en ik ben te lui om het na te kijken. MY zoekt het maar uit.

Op beide spaarrekeningen staat ook nog wat, onder de 1 euro dus geen last van met de aangifte.

Ben benieuwd of ze binnenkort zelf al automatisch een van de rekeningen gaan opheffen: waar geen deposito aan hangt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO