Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 aug 2020 11:40 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
edwin schreef:
Van de week teruggekomen van vakantie in Frankrijk. Sprak een buschauffeur van 56. Nog 14 maanden en dan ben ik klaar zegt hij.

Ik kijk verbaasd, en zeg wie betaald dat dan? Nederland zei hij.

Dan heb je geluk gehad dat je niet in de trein zat; dan was deze chauffeur al 4 jaar met pensioen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020 9:07 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
zessen schreef:
edwin schreef:
Van de week teruggekomen van vakantie in Frankrijk. Sprak een buschauffeur van 56. Nog 14 maanden en dan ben ik klaar zegt hij.

Ik kijk verbaasd, en zeg wie betaald dat dan? Nederland zei hij.

Dan heb je geluk gehad dat je niet in de trein zat; dan was deze chauffeur al 4 jaar met pensioen.


Ik wil niet negatief zijn hoor, maar als de corona perikelen er toe zouden leiden dat de (jeugd)werkeloosheid in Nederland echt uit de hand gaat lopen dan loop je ook hier weer de kans dat "ouderen" met regelingen zoals vervroegd uittreden verleid gaan worden om plaats te maken voor "jongeren". Het is niet eens zo lang geleden dat "tweeverdieners" erop werden aangesproken dat één van hen op een werkplek van een werkeloze zat. Het zal niet de eerste keer zijn dat de geschiedenis zich herhaalt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2020 2:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
bekend schreef:
zessen schreef:
edwin schreef:
Van de week teruggekomen van vakantie in Frankrijk. Sprak een buschauffeur van 56. Nog 14 maanden en dan ben ik klaar zegt hij.

Ik kijk verbaasd, en zeg wie betaald dat dan? Nederland zei hij.

Dan heb je geluk gehad dat je niet in de trein zat; dan was deze chauffeur al 4 jaar met pensioen.


Ik wil niet negatief zijn hoor, maar als de corona perikelen er toe zouden leiden dat de (jeugd)werkeloosheid in Nederland echt uit de hand gaat lopen dan loop je ook hier weer de kans dat "ouderen" met regelingen zoals vervroegd uittreden verleid gaan worden om plaats te maken voor "jongeren". Het is niet eens zo lang geleden dat "tweeverdieners" erop werden aangesproken dat één van hen op een werkplek van een werkeloze zat. Het zal niet de eerste keer zijn dat de geschiedenis zich herhaalt.

Dat zie ik nou juist heel positief in, kom maar op met dat vroegpensioen :lol: 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020 1:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
groentje schreef:
Dat zie ik nou juist heel positief in, kom maar op met dat vroegpensioen :lol: 8)

Pensioen bij een pensioenfonds kun je vaak naar voren halen, dan kun je toch eerder met pensioen.
In Frankrijk hebben ze echter geen pensioenfondsen en wordt het uit de begroting betaald.
Na de opstand van de gele hesjes is daar een bijna drie (3!) maanden durende staking aan toegevoegd om de pensioenhervormingen niet door te laten gaan. En voorlopig met succes.
De rekening doorschuiven, dat vinden ze heel sociaal in het sociale Frankrijk.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020 4:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
En zolang Nederland en Duitsland in de EU zitten, hoeven de Fransen zich geen zorgen te maken over de betaalbaarheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020 6:36 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3932
zessen schreef:
In Frankrijk hebben ze echter geen pensioenfondsen...
Ergens is het best bewonderenswaardig, dat iemand telkens met zoveel verve de meest onzinnige stellingen weet te deponeren.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020 9:28 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Citaat:
Pensioen bij een pensioenfonds kun je vaak naar voren halen, dan kun je toch eerder met pensioen.

Ik heb dit voorjaar bij PME mijn pensioen naar voren getrokken, let wel dat mag daar vanaf 55 jaar, ik laat het ingaan net na mijn 57 ste verjaardag op 1 december dit jaar. Wordt omdat dit 10 jaar eerder ingaat wel een stuk minder dan later, maar ik kan het geld nu goed gebruiken.

Tevens is dit jaar mijn gouden handdruk los gekomen na 22 jaar renderen, via de Gouden Handdruk Leefrekening van de Abn Amro bank.

Het is voor mij belangrijk om mijn huidige vermogen zo goed mogelijk in stand te houden totdat mijn AOW pensioen van start gaat.

Je moet toch wat in deze barre tijden, ik ben benieuwd waar ze dit jaar met prinsesdag mee op de proppen komen, rentenieren gaat het niet meer worden met de rente op bijna 0 %.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2020 9:53 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Martijn schreef:
ik laat het ingaan net na mijn 57 ste verjaardag op 1 december dit jaar.

Dat heb je goed gedaan, maar je hebt er ook zelf voor gespaard.
In Frankrijk wordt dit door de werkenden betaald (in Nederland is dit alleen het AOW deel), maar liefst 14% van het Franse bbp is bestemd voor pensioenen.
Door het ontbreken van pensioenfondsen zijn de uitgaven erg hoog. In Nederland is dit 5,4%.
De Fransen zullen moeten hervormen, maar ja die gele hesjes en de vakbonden hè.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO