Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 1:16 am 
Daalder

Ik werk niet met een cardreader(s), maar met zgn. calculator(s).
Maar ik denk niet dat men een willekeurige cardreader kan inloggen.
Meestal worden die dingen op serienr. en naam uitgereikt.

Andere bank(en) zoeken als je het met de gang van zaken niet eens bent. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 1:24 am 
Gulden

Grootste banken geven geen cardreaders uitop serienummer.
Dat is niet waar het over gaat.
Google is je vriend, zoek het maar op, dit forum is geen techniek forum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 1:33 am 
Daalder

DagobertDuck schreef:
dit forum is geen techniek forum.
Je maakt je er weer lekker makkelijk van af.
Wel roepen dat software en cardreaders onveilig zijn, maar niet willen verduidelijken wat er dan zo onveilig aan is als er een weerwoord komt.
Zoek het zelf maar op, Google is ook jouw vriend, kwaak.
IK heb met de huidige systemen weinig of geen problemen.
Alleen als ze onaangekondigd op zwart gaan, dan heb ik niet van iedere bank overschrijvingsformulieren en portvrije enveloppen in huis. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 8:15 am 
Knaak

1500 schreef:
DagobertDuck schreef:
Dan moet de bank eens een goed beveiligd systeem opzetten. Dat verdommen ze.
Kwaak, tot nu is m.i. de klant veelal de zwakste schakel.

Precies. Vele gebruikers hebben google als start pagina. In deze start pagina typen ze dan van alles in waar ze naar toe willen gaan i.p.v. het meteen in het adressenbalk neer te zetten. Zo heb ik meegemaakt dat men intypte: rabobank. Google ging zoeken en kwam bovenaan met de link www.rabobank.nl. Deze persoon klikte erop en kreeg een inlogpagina van de rabobank. Netjes alles invullen en toen kwam hij op een andere pagina waar hij van alles en nog wat moest invullen. Gelukkig stopte hij toen, maar ik kan mij voorstellen dat zeg 1 op de 100 mensen toch vrolijk alles gaat invullen....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 1:52 pm 
Daalder

1500 schreef:
DagobertDuck schreef:
Dan moet de bank eens een goed beveiligd systeem opzetten. Dat verdommen ze.
Kwaak, tot nu is m.i. de klant veelal de zwakste schakel.

Dat is wel zo, maar van de andere kant dirigeren de banken de klant massaal naar het internetgebeuren, ook de klanten die hier niet aan toe zijn (en velen zullen dat nooit zijn).
Als de bank dat wil, moeten zij dus die klanten tegen zichzelf beschermen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 3:04 pm 
Daalder

groentje schreef:
maar van de andere kant dirigeren de banken de klant massaal naar het internetgebeuren, ook de klanten die hier niet aan toe zijn (en velen zullen dat nooit zijn). Als de bank dat wil, moeten zij dus die klanten tegen zichzelf beschermen.
Tsja, dat is de moderne tijd, tot o.a. de BelastingDienst aan toe.
Maar de mensen passen zich vaak maar wat graag aan. Was vroeger een overschrijving of afschrift dagenlang onderweg, breekt er nu al een soort paniek uit als iets niet hetzelfde uur of dezelfde dag verwerkt is. :wink:
Maar goed, zover ik weet is de papieren wereld nog steeds niet volledig uitgeschakeld voor diegenen voor wie het "allemaal te snel gaat" of te ingewikkeld is.
Moet een bank haar klanten tegen zichzelf beschermen?
Moet een autoverkoper de klanten rijles geven, leren tanken en PIN-nen bij een onbemand tankstation, banden op te pompen, olie bijvullen en op verzekering(en) en MRB controleren? Nee toch?

Daarentegen zou het misschien wel verstandig van banken zijn bijv. een USB-stick met een kaal OS en uitgeklede browser aan de klanten ter beschikking te gaan stellen, waar verder geen domme dingen mee gedaan kunnen worden, dan alleen telebankieren.
Als de klanten dan ook nog leren niet op mailtjes (voorgekauwde linken) of telefoontjes van een zgn. "bank", of van mijn part "de Politie" e.d. te reageren, zal m.i. al een hoop geduvel en onveiligheid schelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 4:15 pm 
Daalder

1500 schreef:
Moet een bank haar klanten tegen zichzelf beschermen?
Moet een autoverkoper de klanten rijles geven, leren tanken en PIN-nen bij een onbemand tankstation, banden op te pompen, olie bijvullen en op verzekering(en) en MRB controleren? Nee toch?

Dat is geen vergelijk, er is geen verplichting tot het nemen/houden van een auto met alles wat daar bij komt. Echter is het wel door allerlei (overheids)instanties verplicht dat je een bankrekening hebt om iets te kunnen in deze maatschappij. Daar mag dan best wat ondersteuning bij zijn voor de zwakkeren wat mij betreft.

Overigens weet ik niet of ik wel zo happig zou zijn op een door de bank uitgereikte usb stick... 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 4:22 pm 
Daalder

groentje schreef:
Overigens weet ik niet of ik wel zo happig zou zijn op een door de bank uitgereikte usb stick... 8)
Vergelijkingen met auto's gaan inderdaad meestal mank. :wink:
Niet happig op een USB-stick van de bank?
Men kan er natuurlijk ook zelf één maken, als dat meer vertrouwen geeft.
Banken zouden daar bijv. een handleiding voor kunnen aanbieden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]