Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 11:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
UTRECHT - Nederlandse banken lijken elkaar steeds minder te beconcurreren met de hoogte van de spaarrente en meer met de kwaliteit van de dienstverlening rondom spaarproducten. De lage spaarrentes willen de banken graag zo houden, omdat ze daar enorme winstmarges op pakken.

''Ze lenen nu heel goedkoop en dat lenen ze uit voor een veel hoger percentage. Daardoor zijn hun marges op dit moment heel erg hoog'', aldus Sylvester Eijffinger, hoogleraar financiƫle economie aan de Universiteit van Tilburg.


Lees de rest hier http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/24377 ... paren.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 10:09 am 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 9:22 am
Berichten: 18
Ben ik de enige die een beetje misselijk wordt van dit bericht? Dus gewoon bevestiging wat ik al dacht dat over de rug van spaarders banken momenteel effe fijn hun winsten aan het opkrikken zijn; concurrentie lijkt er niet meer te zijn kwa spaarrentes lijkt het maar spaarafspraken tussen banken onderling wel. bah fijn met je extra service waar ik geen ene bal om geef als internetspaarder daar heb ik een andere bank voor. lpb was de enige tot 1 januari die wel een normale rente gaf(de euribor was zoals ze zelf al aangeven niet voor niets een goede indicatie van wat er werkelijk aan rente gegeven/betaald moest worden) zelfs met een klantenstop al maar ook moest bezwijken voor druk van andere banken met hun rapeme rentetarieven. Enige wat je als klant kan doen was naar de hoogste blijven verhuizen met je spaargeld om deze praktijken tegen te gaan maar als alle banken meer bonus/marge willen pakken lukt dat ook niet meer. Afijn de bonussen bij banken die weer aan het terugkomen zijn moeten natuurlijk ergens van betaald worden. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 11:22 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Citaat:
Ook ING zet in op een verbetering van de dienstverlening rond zijn spaarproducten. Zo introduceerde de bank in december de Spaarrente Wekker. ''Een aantal dagen voordat de rente wijzigt, krijgt de klant een e-mail over de rentewijzigingen op spaarrekeningen met een variabele rente'', aldus een woordvoerster. Ook ING is bezig om het aantal spaarproducten verder terug te dringen.

Fijn zo een rente wekker, vele banken doen dat "gewoon standaard" , fantastisch die extra dienstverlening.

Lijkt mij al maanden duidelijk dat de NMA eens een blikje (of vaatje) moet werpen op de bankwereld...
Hypotheek rente en euribor kruipen al maanden omhoog, de kleine correcties van 0.05% of zelfs 0.1% hier of daar baren de concurentie geen zorgen. LPB heeft notabene haar rente VERLAAGD en is nog steeds de hoogste aanbieder.

Maarja, NMA is een log groot dik vet geld verslindend overheids orgaan dat "voor de consument vecht", vraag me met groote vraagtekens toch af of kosten / baten de NMA zoden aan de dijk zet voor de gemiddelde consument.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 8:47 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Na 3 weken was de online aangevraagde SNS en/of Plusspaarrekening nog niet geactiveerd. Een week na de aanvraag formulieren voor internetbankieren en de te tekenen overeenkomst ontvangen. Enkele centen overgeboekt voor de identificatie. Een week later een brief ontvangen waarin naar de 1e storting werd gevraagd.
E.mail gestuurd dat onze overboeking door SNS was teruggestort. Na enkele e.mails en telefoontjes gisteren de rekening opgezegd.

Klant centraal? Service?

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO