Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 8:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 6:15 pm 
Daalder

Onlangs heeft u zich ingeschreven voor het Consumentenbond Renteaanbod. In deze mail geven wij u een korte update over het Renteaanbod en uw inschrijving.

Meer dan 33 duizend deelnemers
Sinds de start van de inschrijving hebben meer dan 33 duizend spaarders zich ingeschreven voor het Renteaanbod. Hiermee laat u als spaarconsument zien dat u onze actie, om samen te gaan voor een hogere spaarrente, waardeert en steunt.

In de media
Ook in de landelijke pers is de lancering van het Renteaanbod niet geruisloos voorbij gegaan. Onder meer het RTL Nieuws, De Telegraaf en Het Algemeen Dagblad stonden uitgebreid stil bij het Renteaanbod.
In de media

Renteaanbod over 9 dagen bekend
Zondag (16 februari) aanstaande sluit de inschrijving voor het Renteaanbod. Vanaf dat moment onderhandelen wij namens u met de banken voor de hoogste spaarrente. Wij sturen u op donderdag 20 februari een persoonlijke email, met daarin het resultaat van de onderhandeling en de geboden spaarrente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 7:37 pm 
Knaak

Wat ik nou niet snap he, waarom nou weer een nieuw topic, terwijl je er onlangs zelf eentje speciaal voor aangemaakt had.

Mod edit: opgelost.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 9:42 pm 
Dubbeltje

5 jaar vast: Verwachte rente: 3.1% : 6569 deelnemers met € 172.022.352,- totale inleg.
Dus gemiddeld ca. 26.000.
Zou een bank 172 miljoen ineens wel willen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 10:14 pm 
Vijfje

Waarschijnlijk zal de CB, dit wel voor elkaar krijgen (3,1% voor 5 jaar), anders zijn ze totaal niet meer geloofwaardig

met 3,1% voor 1 jaar, had ik meegedaan...

Laatst bijgewerkt door juanj op di 18 feb 2014 6:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014 12:30 am 

Nee dat krijgen ze niet voor elkaar een tarief van (3,1%) is te hoog voor 1 jaar,dat gaat geen enkele bank doen en het heeft dus ook niets met geloofwaardigheid te maken.

Futuretrader

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014 6:57 am 
Vijfje

Foutje...

Zinsvolgorde was foutief/niet juist

Aangepast

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014 10:33 am 
Daalder

[quote="henrid"]Wat ik nou niet snap he, waarom nou weer een nieuw topic, terwijl je er onlangs zelf eentje speciaal voor aangemaakt had.

[size=85][color=#FF0000]Mod edit: opgelost.[/color][/size][/quote]

sorry...sorry :shock: (Ik snap het niet, dat men zich ook overal druk over kan maken :wink: ) Dom, dom ik had geen nieuw topic aan moeten maken, terwijl ik zelf eentje "speciaal" had aangemaakt. :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:08 pm 
Daalder

Geen aanbod voor een hogere spaarrente.

Onlangs heeft u zich ingeschreven voor het Consumentenbond Renteaanbod. De animo voor het Renteaanbod is, met meer dan 36 duizend deelnemende spaarders, overweldigend geweest.

Geen aanbod voor een hogere spaarrente
Ondanks het grote aantal deelnemers moeten we u tot onze spijt melden dat geen van de banken zich bereid heeft getoond haar rente te verhogen naar aanleiding van het Renteaanbod. Dit betekent dat we u op dit moment geen aanbod kunnen doen voor een hogere spaarrente.

Bart Combée, Directeur Consumentenbond: "Door consumenten te mobiliseren willen we de concurrentie onder banken stimuleren, om zo een grote groep spaarders een betere spaarrente te bieden. Dat dit nu niet is gelukt is ronduit teleurstellend, maar we blijven natuurlijk mogelijkheden onderzoeken om wel een verandering teweeg te brengen. Ondertussen is dit het zoveelste teken van te weinig concurrentie in de financiële sector."

Bekijk voor meer informatie ook ons persbericht van vandaag.

Vergelijken loont
Ook zonder een Renteaanbod loont het om spaarrentes te vergelijken. Momenteel bieden de grote drie banken ABN AMRO, Rabobank en ING op een 3-jaars deposito rentes tot maximaal 1,5%, terwijl u bij andere aanbieders op dezelfde looptijd een rente van meer dan 2,5% kunt ontvangen.
Naar de spaarvergelijker

Nieuwe ontwikkelingen
De Consumentenbond blijft zich inspannen voor een hogere rente en betere voorwaarden voor de spaarconsument. We zullen u op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen op dit gebied.

Met vriendelijke groet,

Het Consumentenbond Renteaanbod

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:15 pm 
Knaak

Helaas, maar was ongeveer te verwachten. Wel erg naïef van de Consumentenbond om te denken dat zij voor elkaar krijgen bij banken, wat meerdere voorgangers ook niet gelukt is. Ik ga m'n abo zo langzamerhand maar eens opzeggen, want voor de meeste geldzaken die mij aangaan, voegen ze weinig meer toe...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:31 pm 
Kwartje

Toch wel jammer! Een bank had de actie van de Consumentenbond wel mogen waarderen met 0,25% extra rente. Daarmee had een bank goodwill kunnen kweken. Een gemiste kans!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:41 pm 
Vijfje

Ik had toch wel verwacht dat de CB dit wel voor elkaar zou krijgen.

Hebben ze op voorhand geen contact gehad met de banken?
Je gaat met zo iets toch zomaar beginnen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:46 pm 
Daalder

Waarom zouden de banken voor meer lenen, als ze voor veel minder bij de ECB terecht kunnen. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 6:49 pm 
Vijfje

Misschien was wat de kracht leek (het grote bedrag) juist de zwakte (zoveel geld hebben ze niet nodig).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 7:00 pm 
Vijfje

Dat blijkt wel met de 'torenhoge' rentes op het moment :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 7:05 pm 
Daalder

Consumentenbond heeft 470.000 leden. En ze noemen 36.000 ingeschreven spaarders 'overweldigend' (en die zijn nog geen eens allemaal lid.)
Eens kijken wat ik verder voor aanbiedingen van CB in mijn mailbox krijg als niet-lid.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]