Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 5:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 12:15 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Ik ga volledig af op de o zo betrouwbare volkskrant.
Altijd leuk om de geijkte reacties van hun lezertjes te lezen:"het is zeker verkiezingstijd dat ze de belasting verlagen" en "verdere afbraak van collectieve voorzieningen".

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 12:18 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
juanj schreef:
Waar heb je die 36,9% vandaan (behalve volkskrant) Ik vind alleen berichten van een verlaging van circa 0,2% dan je op 37,15% echter kom ik alleen het % van 37,10% als je zoekt op belastingschijven 2021


Volgens het belastingplan 2020 is het tarief in 2021 37,1%. Nu dus 0,2% lager.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingplan/belastingwijzigingen-voor-ons-allemaal/tweeschijvenstelsel-inkomstenbelasting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 1:37 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ah dus van 37,35% naar 37,1% en nog eens nog 0,2% eraf naar 36,9%

Hoop dat de 50k VRH vrijstelling echt klopt, nog beter is het het bedrag van het DGS aanhouden, dus 100k pp vrijstelling.. want met 100k kan je ook niet lang doen, en is eigenlijk geen "vermogen"

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 8:31 am 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
In het volkskrant artikel staat ook:

Citaat:
Om dit cadeautje aan spaarders te bekostigen, gaat de vermogensrendementsheffing boven dat drempelvrije bedrag omhoog. Spaarders en beleggers die meer dan 50.000 euro spaargeld bezitten, gaan over dat extra vermogen dus meer betalen.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0d47a21/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 1:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Dat gaat me enorm veel geld kosten elk jaar opnieuw . Want mijn deposito`s lopen langzaam allemaal af . Dan heb ik 0 inkomsten . Maar moet wel als spaarder belasting betalen over virtueel rendement op beleggen en onroerend goed .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 3:57 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
e.banket schreef:
Want mijn deposito`s lopen langzaam allemaal af . Dan heb ik 0 inkomsten .
Ik heb je vijf jaar geleden een idee aan de hand gedaan, waarmee je in de toekomst nog steeds minstens 2,75% bruto rendement zou maken over (een deel van) je vrijvallende deposito's, ook die in de toekomst vrijvallen. Over de tussenliggende tijd, achteraf gezien, had je zelfs 3% rendement gemaakt. Je zou er nu zo'n €60.000 in kunnen hebben (als stel zelfs het dubbele), nog afgezien van de rentebijschrijvingen en winstdelingen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 5:00 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik kan me niet permitteren om te beleggen omdat mijn geld noodzakelijk is om van te leven nu en later . We zijn niet allemaal ambtenaar of hebben een dubbel inkomen . Ik vind het onrechtvaardig wat er nu gebeurt !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 5:06 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Ik had, en heb, het niet over beleggen.
Je kunt het onnrechtvaardig vinden, het wordt nu eenmaal niet naar je toegebracht. In Nederland heb je ook zelf een verantwoordelijkheid.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 6:24 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
In Nederland heb je ook zelf een verantwoordelijkheid.


Mooi gezegd maar daar heeft de overheid weinig mee, ze willen hun begroting kloppend zien te krijgen, de minderheid met vermogen is geen belangrijk kierzerspotentieel, daarom zal de VRH dusdanig veranderd worden, zodat het qua belastinginkomsten het minste pijn doet.

Vandaag met Moneyou gebeld over wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren , nu de tent daar sluit behalve Hypotheken.

Waarschijnlijk, hoewel niets zeker is lopen de Groendeposito´s gewoon door , maar wordt het eindbedrag op een nader te bepalen tegenrekening retour gestort.

Ik hoop dat er nog een tweede kans dit jaar komt om een groendeposito af te sluiten bij Moneyou, dat zou fiscaal voor mij bijzonder aantrekkelijk zijn, of de plannen van dit kabinet voor 1 januari 2021 verwezenlijkt kunnen worden, wie zal het zeggen, niets is zeker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 6:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Alle Sinterklazerij van dit jaar zal ook uiteindelijk een keer (terug)betaald moeten worden. De subsidies aan Booking.com en consorten. Daar wordt nu nog niet eens over gesproken maar maak de borst maar alvast nat.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 6:39 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Een begroting kloppend krijgen...
Zouden meer mensen moeten doen. Ook, en vooral, kleine spaarders met een groot vermogen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 7:40 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
e.banket schreef:


Ik wil best mijn eerlijke deel aan de belasting betalen .
Mooi.
Probleem opgelost.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 8:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
JandeV schreef:
.
Ik heb je vijf jaar geleden een idee aan de hand gedaan, waarmee je in de toekomst nog steeds minstens 2,75% bruto rendement zou maken over (een deel van) je vrijvallende deposito's, ook die in de toekomst vrijvallen[/quote]
JandeV schreef:
Een begroting kloppend krijgen...
Zouden meer mensen moeten doen. Ook, en vooral, kleine spaarders met een groot vermogen.


Wil je ze helpen en dan luisteren ze niet en dan heb je ook nog van die lummels die hun begroting niet op orde hebben.
Jan, stop maar met die goed bedoelde adviezen en terecht wijzigingen. Het helpt toch niet tenzij er een sanctie op staat.
Maar ja, dan heb je weer te maken met wetgeving en dat duurt even.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 11:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
myy schreef:
In het volkskrant artikel staat ook:

Citaat:
Om dit cadeautje aan spaarders te bekostigen, gaat de vermogensrendementsheffing boven dat drempelvrije bedrag omhoog. Spaarders en beleggers die meer dan 50.000 euro spaargeld bezitten, gaan over dat extra vermogen dus meer betalen.



En wat zal dit dan betekenen? Dat die 30% omhoog gaat? Ten eerste is het fictieve al veel te hoog voor spaarders die niet beleggen, en dan dit ook nog. Onderwerp "nieuwe eerlijke VRH" wordt ongetwijfeld vervolgd, want dit blijft een ongewenste situatie.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 11:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
We weten toch al lang dat belastingverlaging bij de kabinetten Rutte in werkelijkheid belastingverhoging betekent....
Of eigenlijk iets minder verhogen dan we oorspronkelijk van plan waren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO