Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015 2:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Weet ik zo net nog niet, kijk bijvoorbeeld naar blackstone waar de topman meer dan 1 miljard dollar aan salaris krijgt. Investeerders gaan echt niet massaal naar een andere investeerder die eerlijker is.
Zo ook in de winkels. Vele mensen gaan bijvoorbeeld graag naar de action, primark, ikea, etc. . De vraag is, waar halen deze winkels hun spullen vandaan en hoe kan het dat het allemaal zo goedkoop is?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 maart 2015 4:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Zo bizar zit de wereld nou eenmaal in elkaar, en dat zal nooit veranderen. Wie niet meegaat heeft alleen zichzelf ermee.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 5:30 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
Was ook niet persoonlijk bedoeld :wink:
Maar het valt wel op he: De verkiezingen zijn eindelijk achter de rug, en de superrijken kunnen hun radiostilte weer opheffen, en weer vrij spreken en graaien, zonder risico te lopen dat hun partij nog verder wordt afgerekend, dan op de nu al vele schandalen uit steeds weer dezelfde rechtse hoek.
Ik vat het ook niet persoonlijk op, ik reageerde op je vraag(-teken).
En inderdaad, je zult je maar thuis voelen in die stroming; dan kijk je 's morgens, voor de spiegel, waarschijnlijk ongemerkt toch de andere kant op?

Maar zo'n Johan Houwers, daar had ik dan toch wel even respect voor. Die tilt de boel en windt er verder geen doekjes om.
De 4000 Euro die hij aan ontdoken belasting heeft nabetaald haalt hij op geheel eigen wijze ook weer terug.
Citaat:
Ik was, ik ben en blijf liberaal in hart en nieren

En "het gaat hem niet eens om het geld", hoor....
NRC

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 4:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Sla een paar financiele bladen open of bekijk wat financiele sites, en de ziekmakende verhalen vliegen om je oren. Ook vandaag al weer genoeg om maar te blijven quoten, en nu is Delta Lloyd uitgenodigd op het feestje. En oh wat moeten we aanhoren hoe diep de crisis was en hoe sterker we eruit zijn gekomen (ik hoef geen naam te noemen). Maar de volgende crisis die absoluut gaat komen zal nog veel harder toeslaan, en dan ben ik benieuwd of men vergeten is wat er nu alweer gebeurt aan de top. De inkomenskloof tussen top en werkvloer is fors toegenomen en zal nog groter worden (niet mijn woorden en wat telegraaf betreft neem ik DFT wel serieus). De vraag is alleen, hoe lang we van deze relatief rustige periode mogen genieten, terwijl aan de onderkant nog opgekrabbeld moet worden. De graaiers weten dat ze ooit door de mand zullen vallen, maar gestraft wordt er alleen met oprotpremies gevolgd door nog hogere welkomstbonussen bij de concurrent vanwege bewezen goed gedrag in het verleden. Maar ja, exclusieve feestjes zijn er meer, kijk naar de FIFA bijvoorbeeld, een heel ander feestje, maar het gaat wel om macht met een plaat voor de kop. Net zoals dat de grote voetballanden zich geen boycot kunnen veroorloven vanwege ingecalculeerd sponsorgeld en tv-rechten, zo zijn topwinsten ingecalculeerd op de beurzen, en daar zijn topmanagers voor nodig, toch? Ik kan niet wachten op de volgende crisis en wat de regering dan nog voor excuus verzint. Europa gaat klappen, Poetin en IS kloppen aan de deur, andersoortige feestjes die misschien dan weer de oorzaak zijn. Hoe lang kan de schijn nog opgehouden worden dat er nog steeds iets goed mis is in de financiele wereld.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 4:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Vele westerse landen hebben hoge staatsschulden die vaak boven de 70% van het BNP zitten. Ergens heb ik ooit gelezen dat indien de staatsschuld boven de 70% van het BNP zit het erg zo niet onmogelijk wordt om deze terug te betalen, c.q. de broek omhoog te houden.
Om dit probleem te tackelen hebben centrale banken de rentes flink omlaag geschroefd zodat het wel te betalen valt. Echter dit is korte termijn politiek bedrijven.
Op langere termijn zal het toch weer naar boven komen en dan is de kredietcrisis er niks bij, misschien is de depressie van 1929 er zelfs niks bij vergeleken?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 10:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Citaat:
Banken hebben voor de crisis onverantwoord weinig winst gemaakt (op de hypotheekmarkt)

Zomaar een reaktie van de bankenwereld op een uitzending van Radar over woekerwinsten op hypotheken.
Dat hebben ze tijdens de crisis even goed gemaakt, met 6 miljard extra winst bovenop het "normale".
De overheid weet het wel vanuit vele rapporten, maar ach, men moet nog een goed vervolgbaantje krijgen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 10:36 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
De inkomenskloof tussen top en werkvloer is fors toegenomen en zal nog groter worden (niet mijn woorden en wat telegraaf betreft neem ik DFT wel serieus).
Ik neem alles serieus, maar dat wil niet zeggen dat ik alles voor zoete koek slik. (Ook op DFT staan niet zelden hilarische artikelen, al zijn die meestal beter te betitelen als "infomercial")
Dat morgen de hemel naar beneden kan vallen weet ik ook wel, daar zijn speciale prepper-sites voor. Hier houd ik het wel bij geldzaken.

Het bericht over de inkomenskloof is in ieder geval een uitzondering, eigenlijk verwacht je een dergelijk bericht niet bij de Telegraaf.
Wat er ook wel degelijk aan zit te komen is een gewijzigd belastingstelsel en bij de VVD laten ze er geen twijfel over bestaan: Geen belastinghervorming zonder lastenverlichting.
Een keer raden op welk belastingtarief deze "lastenverlichting" slaat en welke inkomensgroep er dus het meest van zal profiteren.
Het lijkt op masochisme, maar het is toch echt de voorkeur van een meerderheid in Nederland.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 10:39 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
Citaat:
Banken hebben voor de crisis onverantwoord weinig winst gemaakt (op de hypotheekmarkt)

Zomaar een reaktie van de bankenwereld op een uitzending van Radar over woekerwinsten op hypotheken.
Dat kon, want ze hadden toen ook nog onverantwoord lage salarissen en onverantwoord lage bonussen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 10:41 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
De variabele hypotheek rente is bij de Rabo vanaf 1 januari 2015 2,5%
Hoe is dit bij andere banken?
En de 10jaar rente staat nu tussen de 0,26 en de 0,30%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 11:35 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
JandeV schreef:
Het lijkt op masochisme, maar het is toch echt de voorkeur van een meerderheid in Nederland.
Je hebt goeie stukken, maar in Nederland is nergens meer een absolute meerderheid voor te vinden. De politiek is zo versnipperd dat er 6 "grote" partijen tussen 10 en 15 procent van de stemmen krijgen. Als er één hooguit twee partijen voor topbeloningen zijn, dan zit je nog maar op een kwart van de bevolking, die waarschijnlijk vanwege andere punten op die partijen stemmen. Ik weet zeker dat de overgrote meerderheid die beloningen verafschuwt, maar diezelfde meerderheid verdomd het om te stemmen. Misschien omdat ze er niet in geloven dat het ooit zal veranderen en het vertrouwen in welke regering dan ook al lang verloren hebben. Politiek is dood gemaakt door fraude en uiteenvallende partijen, en banken hebben vrij spel, net als (zorg)verzekeraars, met dank aan de liberalen.

JandeV schreef:
(Ook op DFT staan niet zelden hilarische artikelen, al zijn die meestal beter te betitelen als "infomercial")
Ja die spaargoeroes daar zijn vaak lachwekkend, en velen van ons zouden daar veel betere informatie aan kunnen toevoegen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015 2:23 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
JandeV schreef:
Het bericht over de inkomenskloof is in ieder geval een uitzondering, eigenlijk verwacht je een dergelijk bericht niet bij de Telegraaf.

Onlangs was je ook al verbaasd toen de Telegraaf schreef over een VRH verhoging tot 10% en dat eerlijk noemde.
Wellicht is het toch tijd om je verwachtingen bij te stellen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015 7:28 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
"Onlangs" = maar net vijf maanden geleden, en zo heel veel schrijven ze niet in de krand van wakker nederlant.
Je hebt volkomen gelijk.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 12:14 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Mooi zo.
Het is altijd goed als je kunt veranderen en je mening kunt bijstellen aan veranderende omstandigheden.
Ik lees momenteel weer eens de Volkskrant en ik vind 'm minder zuur dan vroeger.
Wel staan er, om on topic te blijven, buitenproportioneel veel artikelen in over de hogere vergoedingen aan de top bij (o.a.) banken.
Vandaag De kwestie, gisteren in Ten eerste, 2 volle pagina's Economie, Opinie & Debat.
Zelfs een flinke column op de sportpagina van Willem Vissers. Die eindigde dan wel weer heel zuur.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 2:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik zag toevallig gisteren op Politiek 24 Jeroen Dijsselbloem, ja diegene die in mijn avatar de euro's laat vliegen, al staande en leunend op zijn linker elleboog het spervuur uit de tweede kamer met eensluidende antwoorden afdoen. Hem werd gevraagd of de staat als enige 'stakeholder' bij de AMRO, niet tegen deze beslissing in beroep kon....ik kon niet de gedachte onderdrukken om virtueel, een voorganger, Zalm een 'stake' in zijn rug te zien slaan. Zalm zal wel lachend gedacht hebben, nu ben letterlijk een 'stakeholder', de enige en blijkbaar ook nog zonder tanden.

Daarna werd er nog eens herinnerd aan de bankiers eed en het antwoord daarop was ook zo leeg dat er waarschijnlijk er geen apparatuur of geheugen bestaat wat dat permanent kan registreren....ik weet het ook niet meer.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015 1:44 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Was het nu ook nodig om het aangifte programma opnieuw te downloaden na 10 maart?...

Ik heb er nergens wat over gehoord/gelezen.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO