henrid schreef:
Ik denk dat vooral de jongere generatie de klos is van de huidige crisis die mogelijk nog lang zal duren. Zij waren gewend dat bomen tot in de hemel groeiden, hebben huizen gekocht, met nog maar net een vaste baan, en vliegen er als eerste uit, met een klein zakje geld. Sommige hebben geen buffer maar misschien ook nog wel een studieschuld. Hoe hou je dan je hoofd boven water.
Ik weet dat wel zeker hoor. Want de jongere generatie is de generatie die niet veel ervaring heeft op de arbeidsmarkt. Bij mijn eigen werkgever heb ik ook te horen gekregen dat ik voorlopig thuis zit ( Mijn loon word gewoon betaald en die is het zelfde als ik werk ) omdat ik als laatste binnen was gekomen.
Dus nu zijn ze voor mij werk zoeken in vorm van detachering, maar in Oktober 2012 loopt me contract weer af en is maar de vraag of verlengt word. Maar ik zoek nog geen andere werk omdat ik in Mei weer op vakantie ben.
Aan de andere kant als de oudere generatie het haasje is dan vinden die vaak moeilijkere werk dan jongere, maar laag opgeleiden tussen ons hebben het nog het moeilijkste.