Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 8:45 pm 
Kwartje

Leest Kamp de cijfers wel goed?
In CBS Statline zie ik dat het totale vermogen van huishoudensis afgenomen is van 1213 mld in 2010 naar 1196 mld in 2011. Dat is dus ruim 10 miljard lager en dus niet 10 miljard hoger!

Opvallend is wel dat het vermogen bij de huishoudens met de hoogste inkomens is toegenomen van 408 mld naar 419 mld. Die tien procent huishoudens met de hoogste inkomens hebben bij elkaar dus al eenderde van het totale vermogen, maar het is ook nog eens met ruim 10 miljard toegenomen! Misschien heeft Kamp het over hun?

Per huishouden is het gemiddelde vermogen in die groep rijkaards toegenomen van naar 558 ton naar 569 ton. De grootste achteruitgang in vermogen zit bij de middeninkomens. Misschien het effect van de restschulden door gedwongen huisverkopen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 9:23 pm 
2 Kwartjes

henrid schreef:
Ik denk dat vooral de jongere generatie de klos is van de huidige crisis die mogelijk nog lang zal duren. Zij waren gewend dat bomen tot in de hemel groeiden, hebben huizen gekocht, met nog maar net een vaste baan, en vliegen er als eerste uit, met een klein zakje geld. Sommige hebben geen buffer maar misschien ook nog wel een studieschuld. Hoe hou je dan je hoofd boven water.

Ik weet dat wel zeker hoor. Want de jongere generatie is de generatie die niet veel ervaring heeft op de arbeidsmarkt. Bij mijn eigen werkgever heb ik ook te horen gekregen dat ik voorlopig thuis zit ( Mijn loon word gewoon betaald en die is het zelfde als ik werk ) omdat ik als laatste binnen was gekomen.

Dus nu zijn ze voor mij werk zoeken in vorm van detachering, maar in Oktober 2012 loopt me contract weer af en is maar de vraag of verlengt word. Maar ik zoek nog geen andere werk omdat ik in Mei weer op vakantie ben.

Aan de andere kant als de oudere generatie het haasje is dan vinden die vaak moeilijkere werk dan jongere, maar laag opgeleiden tussen ons hebben het nog het moeilijkste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 10:38 pm 
Kwartje

mmm schreef:
Leest Kamp de cijfers wel goed?
In CBS Statline zie ik dat het totale vermogen van huishoudensis afgenomen is van 1213 mld in 2010 naar 1196 mld in 2011. Dat is dus ruim 10 miljard lager en dus niet 10 miljard hoger!

Dit gaat over vermogen en niet over spaargeld lijkt me.
En het vermogen van de meeste huizenbezitters is behoorlijk afgenomen nu de huizenprijzen flink gedaald zijn.
Dat wil nog niet zeggen dat het spaargeld is afgenomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 10:45 pm 
Gulden

YipMan schreef:
Maar ik zoek nog geen andere werk omdat ik in Mei weer op vakantie ben.

:oops: :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jan 2012 11:22 pm 
Kwartje

Tja de jongeren hebben het zwaar tegenwoordig :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 11:46 am 
2 Kwartjes

Ja nee dan word je toch niet aangenomen als je aankomt van ja maar over 3 maanden ga ik weer op vakantie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 2:22 pm 
2 Kwartjes

Doorgaans is dat geen punt hoor. Je bouwt verlof op vanaf dag 1.
En anders ga je toch niet op vakantie?
Maar ja.. 't Is maar wat je belangrijker vindt..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 4:11 pm 
2 Kwartjes

Voor jullie is het vakantie, maar bij mij ligt dat anders, ik ga niet om vakantie te vieren ik heb een andere reden maar dat is privé.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 4:14 pm 
Daalder

Om terug te komen van een vakantie op het spaargeld van de burgers.
Hoe het ook zij, het einde is nog lang niet in zicht.

wo 01 feb 2012, 05:30 | 555 reacties
Nog jaren bloeden voor crisis
door Paul Jansen en Wouter de Winther

AMSTERDAM - De crisis gaat de Nederlandse burger nog jaren achtervolgen. Het kabinet heeft bezuinigingen in kaart laten brengen die minstens vijftien miljard euro moeten opleveren.
Dat blijkt uit een vertrouwelijke ambtelijke notitie, die in kleine kring circuleert in de rechtse coalitie.

Meer op: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1141 ... sis__.html

Het is wat.
Stijgen de spaarrentes en inflatie nog wat, valt er straks misschien weinig of niets meer te sparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 5:46 pm 
Gulden

.

Laatst bijgewerkt door DagobertDuck op wo 01 feb 2012 6:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 5:47 pm 
Gulden

Heel langzam, kruimeltje voor kruimeltje komt de informatie die al jaren bekend was heel voorzichtig naar buiten.
Nog tig miljarden richtig Griekenland ECB en anderen om als de kas helemaal leeg is pas toe te geven dat uitstel van de teloorgang van de euro onverstandig was?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2012 6:18 pm 
Kwartje

Ik vrees dat je misschien wel eens gelijk kan krijgen oom dagobert.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]