Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: spaargeld
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 4:19 pm 
Stuiver

Bericht uit de Telegraaf:

Iedereen raakt zijn spaargeld kwijt!'
AMSTERDAM - Binnen twaalf maanden raken miljoenen mensen hun spaargeld kwijt. Het noodfonds zal de eurozone niet redden en de euro gaat vallen. Die beangstigende woorden spreekt de Britse belegger Rastani Alessio maandag bij de BBC.

Meer op: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1062 ... buitenland

Opmerking:
Het is maar een berichtje en misschien stelt het niets voor omdat degene die dat voorspelt wellicht redenen heeft tot paniekzaaien.
Maar toch.........je schrikt je toch rot.
Hopen dat hij geen gelijk krijgt en de rente gaat stijgen zonder dat je in de war hoeft te zitten over zulke schrikbeelden.

Mod edit: tekst ingekort. Het is op dit forum niet toegestaan volledige teksten te plaatsen waarop auteursrechten kunnen rusten.
Link naar betreffende artikel toegevoegd.

Profiel  

Berichttitel: Re: spaargeld
BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 4:34 pm 

Maar er gloort ook hoop volgens de financiële expert, want elke crisis biedt ook kansen. 'Er kan geld worden verdiend, door te beleggen in obligaties en dollars', aldus Rastani.

Het beste wat men op dit moment volgens Rastina kan doen is bezittingen beschermen, het slechtste: lui achteroverleunen en afwachten.
(AD.nl)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 7:11 pm 
Vijfje

Nog beter is: eerst bepaalde beleggingen doen en vervolgens in de media l*lverhalen verspreiden waarvan de eigen beleggingen uiteindelijk nog het meest profiteren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 8:33 pm 
Kwartje

Er zijn meer geluiden die in dezelfde richting wijzen. Duitsland zou zelf meer bankroet zijn dan Griekenland, lees ik op Xandernieuws.

Zie onderstaande link:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=641091& ... _archief=&

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 9:27 pm 
Knaak

Gaat lekker zo! Zou het helpen als de banken zoveel mogelijk spaargeld in deposito's vast laten leggen? Voor mij valt er namelijk weinig naar de bank te rennen:-) De politiek weet natuurlijk al lang dat het einde nadert, en zal in het geheim hopelijk een plan B hebben klaarliggen. Als de ene zegt dat we zeker ons geld terug zullen krijgen, en de ander zegt dat we niet langer moeten uitsluiten dat landen failliet gaan, dan weten we toch genoeg...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 10:00 pm 
Knaak

Ik ben bang dat we zelfs 21-12-2012 op deze manier niet halen.....

http://www.youtube.com/watch?v=_eyFiClAzq8

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 10:12 pm 
Stuiver

ach, zolang hij dit niet door een aap heeft laten bevestigen hecht ik niet veel waarde aan die voorspelling;
http://tax-planning.nl/2009/02/aap-gaat ... orspellen/
ik meen ook dat de wereld al een aantal keren is vergaan, maar er was iets met een rekenfoutje waardoor het telkens toch weer niet zo was...

Volgens mij leven we in een tijd waarin op alle slakken zout wordt gelegd.
Iedereen moet blijkbaar een (uitgesproken) mening hebben, en iedereen heeft het uiteraard bij het juiste eind.
Ik zag zojuist een aardige column over voorspellingen op TV bij het programma "altijd wat", http://www.uitzendinggemist.nl
Daarna kon ik het voogaande bericht weer wat relativeren... 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 8:19 am 
Knaak

Maar dit is wel even iets anders dan voorspellingen die ver van de realiteit staan. Ik mag aannemen dat de overheid allerlei acties in de planning heeft staan als het zover komt: de noodtoestand afkondigen, beheer van banken overnemen (alle deuren websites en pinautomaten sluiten om een algehele bankrun te voorkomen), en dan bijv. iedereen dagelijks met identificatie max. zoveel Euro geven, totdat de boel tot bedaren is gekomen. Ik fantaseer maar iets, maar hoe zal het anders moeten?

Laatst bijgewerkt door henrid op wo 28 sep 2011 4:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 8:24 am 
Knaak

Die man spoort niet. Investeren in long term bonds or dollar. Spaargeld zou foetsie zijn binnen 12 maanden. Dat wil dus betekenen dat banken omvallen en de staat ze niet meer kan redden. Dat betekend dus dat de staat failliet is en de bonds ook niet meer terug kunnen betalen. De dollar is dan ook niks meer waard, want o.a. de US is failliet.
Als de banken verder failliet zijn is er geen betalingsverkeer en zal er anarchie heersen.

Kortom een hoop kul. Hij spreekt zichzelf ook tegen. Hij geeft aan dat het enig wat hem interesseert dat is winst. En hij wil graag iedereen waarschuwen wat gaat gebeuren en iedereen laten medelen in de winst. Nou als hij echt geïnteresseerd is in winst dan gaat hij dat heus niet aan Jan en alleman doorgeven. Kortom of hij is gek of hij zet iedereen op het verkeerde been. Indien het toch waar word moet men investeren in onroerendgoed en edel metalen.

Laatst bijgewerkt door Piggy op wo 28 sep 2011 9:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 8:52 am 
Stuiver

Dit scenario zal ten alle tijden voorkomen worden. Als de spaarsaldi in euro's niks meer waard zijn, zijn de schulden in euro's namelijk ook niks meer waard. Als je je dan bedenkt dat Nederland het land is met relatief gezien de grootste hypotheekschuld, veelal aflossingsvrij, heeft Nederland zich wellicht op een aardige manier "verzekerd", hahaha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 11:57 am 
Daalder

euro schreef:
Bericht uit de Telegraaf:
Iedereen raakt zijn spaargeld kwijt!'

Dit is altijd het geluid uit een ander kamp. Dus geen euro land

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 12:14 pm 
Dubbeltje

Deze analist is totaal onbekend.
Lijkt hij erg veel op één van de "yes men"???? http://www.youtube.com/watch?v=LiWlvBro9eI

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 2:05 pm 
Kwartje

obligataire schreef:
Nog beter is: eerst bepaalde beleggingen doen en vervolgens in de media l*lverhalen verspreiden waarvan de eigen beleggingen uiteindelijk nog het meest profiteren.

Wat betreft de stijgingen van de koersen van deze week heeft tie nog niet veel kunnen verdienen. Sterker nog, zal hij een flink verlies geleden hebben.

Als we het nu toch over doemverhalen hebben, heb ik meer zorgen over de haalbaarheid van de DGS. In 2008 is deze in no time door Wouter Bos verhoogd van max 38k naar 100k per rekeninghouder om de spaarders gerust te stellen.
Waneer de boel echt in elkaar klapt en de overheid de spaargelden zal moeten gaan garanderen, schiet de staatsschuld ver over de 100% van het bruto nationaal produkt en krijgen we hier "Griekse toestanden"
Bij uitkering hiervan zou zomaar eens door de politiek besloten kunnen worden om toch maar weer terug te vallen op die 38k (of minder) per rekeninghouder om het e.e.a. nog enigzins draagelijk te houden voor de Staat.

Ik weet het, het is allemaal zeer speculatief :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 2:14 pm 
Knaak

Oh als het zover komt, dan is er natuurlijk geen enkele garantie meer gegarandeerd. Dan mogen we blij zijn als er per bank/rekeninghouder nog een bepaald bedrag krijgen, in plaats van per persoon in het algemeen, dus vooral blijven spreiden, al zit je nog niet aan die 100k-grens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011 3:57 pm 
Gulden

Spreiden is altijd goed, vooral ook in het lezen en bekijken van alle berichtgevingen in de media.
Als iemand het echt wil weten, dan kan ik bijvoorbeeld Madame Soleil aanbevelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]