Ik kreeg van Nationale Nederlanden een brief. Enkele passages:
Nationale Nederlanden schreef:
U ontvangt uw spaarloon op uw privérekening
U heeft ons opdracht gegeven om uw spaarloon dat vrijvalt direct over te maken naar uw privérekening. In januari maken wij daarom uw hele spaarloontegoed naar u over.
...
Uw extra belastingvrijstelling vervalt
...
Wilt u meer weten...? Kijk dan op nn.nl/spaarloon voor meer informatie.
...
Niets over een mogelijkheid om je spaarloon te laten staan en van het belastingvoordeel gebruik te maken.
Echter, op de website:
Uw extra belastingvrijstelling houden
Als uw spaarloon bij Nationale-Nederlanden vrijvalt, vervalt ook uw extra belastingvrijstelling voor spaarloon. Wilt u deze vrijstelling houden? Blokkeer uw spaarloon dan opnieuw.
...
U krijgt ook extra hoge rente
Vanaf 1 januari 2012 krijgt u voor uw spaarloon een extra hoge variabele rente van 2,6%. Deze rente krijgt u ook als u uw spaarloon opnieuw blokkeert. Van 1 april tot 1 juli 2012 krijgt u zelfs tijdelijk een gegarandeerde, vaste rente van 3,1% voor uw spaarloon. Daarna krijgt u weer variabele rente, die wij steeds kunnen aanpassen.
Hoe blokkeert u spaarloon opnieuw?
Wilt u uw spaarloon opnieuw blokkeren? Stuur dan voor 1 april 2012 een brief naar:
Nationale-Nederlanden Financiële Diensten
Blokkeren spaarloon
Antwoordnummer 10119
1000 PA Amsterdam
Noem in uw brief duidelijk het rekeningnummer van uw spaarloonrekening.
Let op! Als u uw spaarloon opnieuw blokkeert, herstellen wij uw spaarloonrekening alsof de Spaarloonregeling niet zou zijn beëindigd. U kunt dus niet kiezen welk bedrag u opnieuw wilt laten blokkeren.
Ik heb vandaag een brief de deur uitgedaan om mijn spaarloon opnieuw te laten blokkeren.