Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 12:59 pm 
Knaak

Dus loop je 2 maal risico dat je geskimmed kan worden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 1:33 pm 
Gulden

Dit nieuws is een typisch gevalletje dat als je het nieuws niet volgt je niet voorgelicht bent en als je het nieuws volgt je goed voorgelogen bent. Het is immers ook een bank en die zeggen zelden de waarheid.

Een DOS aanval verandert geen banksaldi en er wordt ook niet geprobeerd in te loggen. Dit is dus een grote mist creeeren om te verhullen wat er gebeurd is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 1:35 pm 
Gulden

Piggy schreef:

Om geskimd te worden moet je hem gebruiken (tenzij je zo dom bent en straks een bankpas mer RFID chip accepteert). Tenzij je elke transactie in twee delen betaalt met twee bankpassen loop je net zo veel risico geskimd te worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 2:46 pm 
Daalder

Piggy schreef:

Ik blijf je manier van stellingen poneren zeer apart vinden.
Kan je niet gewoon schrijven of vragen: "Ik snap er geen snars van, van wie kan ik uitleg krijgen?"
In dit geval: "Als men 2 bankpassen van verschillende banken heeft en/of gebruikt, loopt men dan 2x zoveel kans op skimmen?"
Het antwoord zal dan zijn: "Nee."

En wat een DDoS-aanval met skimmen te maken heeft ......... :?: :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 10:16 pm 
Daalder

Piggy schreef:

Ja, ik hou van een wild leven met wat spanning op zijn tijd 8)
Je bedoeld zeker te zeggen dat ik beter veilig kan gaan beleggen, die bijkomende kosten zijn immers ook veel lager dan een tweede betaalrekening...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 apr 2013 4:54 pm 
Daalder

Er is vaak nogal wat verwarring tussen de begrippen Hacken, Phishing, DDoS-en en Skimmen.
Hieronder een samenvatting wat een DDoS-aanval precies is.

DDoS-aanval kinderspel en onvermijdelijk
RIJSWIJK - Het is kinderspel om een website met een DDoS-aanval plat te leggen. Iedereen kan via een toolkit op internet een dergelijke aanval opzetten. „Het is een fluitje van een cent”, zegt hoogleraar Computercriminaliteit Ronald Leenes dinsdag in reactie op de aanvallen op ING en De Telegraaf.
Voor meer klik hier.

Kort gezegd:
DDoS-en = door overbelasting website(s) onbereikbaar maken.
Hacken = inbreken in systemen.
Phishing = manipulatie d.m.v. op slinkse wijze verkregen gegevens.
Skimmen = kopiëren van o.a. betaalpas en stelen/afkijken/uitlezen van bijhorende PIN-code.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 1:41 pm 
Daalder

Cyberaanvallen nog niet opgeëist
DEN HAAG - De cyberaanvallen op ING, iDeal en De Telegraaf zijn nog niet opgeëist. Dat meldde het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) dinsdagavond.
http://www.telegraaf.nl/digitaal/214638 ... ist__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 1:56 pm 
Knaak

:lol:
Als de Telegraaf nog een leeg hoekje heeft:
De inbraak van vorige week in de 3e Anjeliersdwarsstraat is ook nog niet opgeëist.
Met een iets groter lettertype dan gewoonlijk is er zo weer een kwart pagina gevuld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 9:27 pm 
Daalder

Banken oefenden regelmatig op cyberaanvallen
DEN HAAG - Er wordt regelmatig geoefend met cyberaanvallen op banken. Nederland deed in oktober 2012 in EU-verband mee aan een nagebootste DDoS-aanval op de bankensector.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2146 ... len__.html

Banken nemen voldoende maatregelen tegen cyberaanvallen
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft de indruk dat banken adequaat maatregelen nemen om DDoS-aanvallen zoveel mogelijk te voorkomen en snel te kunnen verhelpen.
http://www.nu.nl/internet/3394309/banke ... allen.html

Operatie geslaagd, patiënt helaas overleden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 8:14 pm 
Kwartje

Als je tenminste een tweede bankrekening kunt afsluiten. Laatst geprobeerd bij de Rabobank want en werd geweigerd omdat ik niet mijn inkomen er op ging laten storten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 8:24 pm 
Stuiver

marcelm schreef:
Als je tenminste een tweede bankrekening kunt afsluiten. Laatst geprobeerd bij de Rabobank want en werd geweigerd omdat ik niet mijn inkomen er op ging laten storten.

Ik overweeg een (extra) rekening bij ASN.
Kost maar 12 euro per jaar, en zet je er wat op krijg je nog 1% rente ook...
Overigens bij de Rabobank vandaag ook storingen, maar daar hoor je verder niemand over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 9:59 pm 
Daalder

Heb een extra rekening bij ASN geopend. In een minuut geregeld als je al klant bent voor sparen, je krijgt gelijk je rek.nr. Ook voor de zekerheid op vakantie: 2 pasjes van 2 banken.

ASN lijkt me wat minder interessant voor ddos aanvallen dan de grootbanken (als het dat tenminste al is, het is een wat te makkelijk excuus die ddos aanvallen dan blijven de klanten stil, want 'ze kunnen er ook niets aan doen').

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 apr 2013 2:36 pm 
Daalder

marcelm schreef:

Je kan aan de salarisadministratie vragen om een deel van je salaris op een andere rekening te storten. Dit heb ik ook gedaan. Vroeger maakte ik zelf maandelijks naar de tweede betaalrekening geld over, maar dit is veel handiger.
Bij ing was dus de voorwaarde dat je inkomen minstens 500 euro moest zijn, dus dat laat ik zo uitvoeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 11:25 pm 
Daalder

SNS slaat cyberaanval af
AMSTERDAM - SNS Bank is woensdagmiddag getroffen door een cyberaanval. Klanten konden hierdoor niet internetbankieren, mobiel bankieren en met iDeal betalen. De aanval werd in ongeveer een half uur succesvol afgeslagen, liet een woordvoerder van de bank weten.
http://www.telegraaf.nl/overgeld/214876 ... _af__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 11:27 pm 
Daalder

Banken zijn wel verantwoordelijk bij storing
WOERDEN - Banken zijn er verantwoordelijk voor dat internetbankieren werkt. Zij leveren namelijk „een vitaal onderdeel van de Nederlandse infrastructuur”, heeft de Consumentenbond dinsdag verklaard.
http://www.telegraaf.nl/digitaal/214847 ... jk___.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]