Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 5:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:00 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:20 am
Berichten: 1
Hallo,

kort vraagje. Iedereen die bij icesave zit, weet dat je geen bankafschriften krijgt. Vandaar een open vraag: Hoe kan ik aantonen hoeveel ik op die rekening had? EN Als ik net een overschrijving gedaan heb en deze is niet bijgestort, hoe kan ik dit aantonen?

Thanks!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:04 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Geen idee.

Ik zit met dezelfde vraag. Heb wel de afschriften van mijn ING naar Icesave van 20.000.

Nu net bij NIB een formulier tot opgegevn incasso gedaan.

Iemand enig idee hoe mee te doen aan die beslaglegging via het NIB?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:14 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Ik denk als je het volgende lijstje kan invullen je wel redelijk complete info hebt (zo staat ook in het compensatie formulier):

Information on the Depositor
Name:
Date of Birth/ID number:
Address:
Postcode:
Country:
Telephonenumbers:

Information on the Bank
Name: IceSave
Account Number:
Account Type: Savingsaccount
Account Balance:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:18 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Florian schreef:
Hallo,

kort vraagje. Iedereen die bij icesave zit, weet dat je geen bankafschriften krijgt. Vandaar een open vraag: Hoe kan ik aantonen hoeveel ik op die rekening had? EN Als ik net een overschrijving gedaan heb en deze is niet bijgestort, hoe kan ik dit aantonen?

Thanks!!!!


Een ding is zeker: je hebt bij Icesave één tegenrekening. Van daaruit kun je aantonen hoeveel geld er gestort en ontvangen is. Ik zou je aanraden om al deze mutaties inzake Icesave te printen. Het enigste wat je dan niet kan aantonen is de bijgeschreven rente, maar dat is nu niet zo belangrijk denk ik.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:21 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Er zijn instanties die het geld bijhouden. Ik verwacht dat je alleen hoeft aan te tonen wie je bent en welke rekening (rekeningnummer/bank) je hebt en ze kunnen het zo achterhalen. We leven niet meer in een tijdperk waar de bank met een geldbusje het geld vervoerd. Als dat wel zo is moeten we snel de boot richting Ijsland blokeren ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:22 am 

Geregistreerd: wo 20 feb 2008 12:40 pm
Berichten: 21
Voor mij hetzelfde verhaal.
Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik vorige week al 25K van die rekening heb afgehaald.
Wat resteerd is of 300 euro of rond de 80 euro, dat weet ik niet precies.
Wat voor stappen moet ik nu ondernemen.
Ik las al over een formulier van de NIB???

Hoe kom ik daaraan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:27 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 3:48 pm
Berichten: 17
Bij internetbanken zul je dit volledig moeten aantonen a.d.h.v. de rekening afschriften van je "echte" bankrekening.
Hoe het exact zit met rente die op de spaarrekening is gestort, maar daar gewoon is blijven staan, kan ik niet zeggen, waarschijnlijk zal het door DNB herberekend kunnen worden.

Schermafdrukken e.d. volstaan niet.

Overigens heeft DNB in zulk soort situaties ook beschikking c.q. toegang tot alle bestanden van Icesave zelf en al het historisch betalingsverkeer zelf.

Er is dus in principe genoeg "bewijsmateriaal" (overigens hiermee kan de belastingdienst ook altijd het opgegeven vermogen in Box 3 controleren)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:28 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 9:23 am
Berichten: 1
Hoi,

Als het goed is krijg je ook via mail de bevestiging van een transactie.

Groetjes Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:31 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
1. Er is geen formulier van NIB. DNB is in gesprek om duidelijkheid omtrend de hele situatie te krijgen.
2. Er is wel een formulier mbt het garantiefonds van Iceland en DNB, maar zover ik weeter er nog geen faillissement. Wat ik zover de officiële berichtgeving is, nog nergens heb kunnen lezen.

In het "APPLICATION FOR COMPENSATION" staat:

In the event that payment is remitted from the The Depositors’ and Investors’ Guarantee Fund, I am aware that according to Article 10, paragraph 3, of Act No. 98/1999 on Deposit Guarantees and Investor-Compensation Scheme, my claim against the bank or bankruptcy estate concerned will be taken over by the Fund. By accepting compensation from the Fund, I therefore assign my claim against the bank or bankruptcy estate concerned to the Fund in respect of the amount compensated.

http://www.tryggingarsjodur.is/modules/ ... sation.doc


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:34 am 

Geregistreerd: wo 20 feb 2008 12:40 pm
Berichten: 21
Dus als ik het goed begrijp, gewoon even rustig wachten tot de DNB uitonderhandeld is en dan een formuliertje (zonder saldo) opsturen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:45 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Waarom zonder saldo?

(Mn engels is niet bijster...)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:58 am 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 11:36 pm
Berichten: 11
Icevrees schreef:
Waarom zonder saldo?

(Mn engels is niet bijster...)


Ik vermoed dat de centrale bank in IJsland precies kan zien waar je recht op hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:14 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik denk dat het totaal geen zin heeft om nu overhaast formuliertjes te gaan invullen.
Gewoon even afwachten en het nieuws volgen. Er is nu toch even niks aan te doen.
Mocht het erop uitdraaien dat Nederlandse spaarders hun tegoed moeten opeisen komt er vast een initiatief om dit gezamelijk te doen, waardoor je veel sterker staat als eiser.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:18 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Helemaal mee eens Karel. Neem ook aan dat de Nederlandse overheid ons daarin wel wil helpen (en DNB). Het gaat niet om een paar 100 gedupeerde, maar om meer als 10.000 gedupeerden en een even zo enorm bedrag!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:54 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
gewoon wachten tot de nederlandsche bank met meer info komt over de gesprekken die hun nu voeren. De nederlandsche bank zal dit regelen, dus allerlei deurwaardes naar ijsland te sturen is natuurlijk complete waarzin....

En ja, ik heb ook nog een hoop centjes bij iceSAVE staan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO