Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 1:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:10 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:23 am
Berichten: 33
Bron Telegraaf 12:58

DEN HAAG - Nederlandse spaarders van de IJslandse bank Icesave mogen niet maandenlang in onzekerheid zitten over hun geld. Minister Wouter Bos (Financiën) maakte dat donderdag duidelijk in een debat met de Tweede Kamer, waar zorgen leven over het lot van ruim 120.000 spaarders.

...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:11 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
searcher schreef:
De bewindsman benadrukte wel dat wat hem betreft financiële steun van het IMF aan IJsland alleen kan plaatsvinden als het land de Nederlandse spaarders tegemoetkomt.

Helemaal mee eens, spreekt vanzelf!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:15 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 12:04 pm
Berichten: 19
Bos zegt veel, maar doet weinig concreets voor de mensen die nu in onzekerheid zijn. Hij zou net als GB moeten beloven dat de spaarders sowieso hun geld terug krijgen, van wie het ook komt. Dan zou hij in mijn ogen pas een goede minister zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
jha schreef:
searcher schreef:
De bewindsman benadrukte wel dat wat hem betreft financiële steun van het IMF aan IJsland alleen kan plaatsvinden als het land de Nederlandse spaarders tegemoetkomt.

Helemaal mee eens, spreekt vanzelf!


Het vervelende is wel dat die Nederlandse spaarders (en de andere slachtoffers van IJslandse banken) waarschijnlijk alleen door een IMF lening kunnen worden uitbetaald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
Nee, hij moet beloven dat hij dat geld bij ijsland gaat halen op welke manier dan ook, koste wat het kost :wink: het kan namelijk niet de bedoeling zijn dat ze er gewoon mee wegkomen met het op grote schaal achterover drukken van geld door middel van misleiding en het niet nakomen van garanties(zal het nog net geen oplichting/diefstal noemen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:26 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
erikkie39 schreef:
Bos zegt veel, maar doet weinig concreets voor de mensen die nu in onzekerheid zijn. Hij zou net als GB moeten beloven dat de spaarders sowieso hun geld terug krijgen, van wie het ook komt. Dan zou hij in mijn ogen pas een goede minister zijn.

Ik neem aan dat het daar uiteindelijk ook wel op neerkomt. Maar als hij dat nu al toezegt, neemt dat direct de druk weg van IJsland om zelf met geld over te brug te komen.

Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat een land niet zomaar zijn verplichtingen kan nalaten en dat dit dan ten koste van 120.000 sparende burgers gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Apollo schreef:
Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat een land niet zomaar zijn verplichtingen kan nalaten en dat dit dan ten koste van 120.000 sparende burgers gaat.


Als het gaat om IJsland: strikt genomen kan niemand de IJslandse autoriteiten dwingen te betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:32 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 12:04 pm
Berichten: 19
Apollo schreef:
erikkie39 schreef:
Bos zegt veel, maar doet weinig concreets voor de mensen die nu in onzekerheid zijn. Hij zou net als GB moeten beloven dat de spaarders sowieso hun geld terug krijgen, van wie het ook komt. Dan zou hij in mijn ogen pas een goede minister zijn.

Ik neem aan dat het daar uiteindelijk ook wel op neerkomt. Maar als hij dat nu al toezegt, neemt dat direct de druk weg van IJsland om zelf met geld over te brug te komen.

Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat een land niet zomaar zijn verplichtingen kan nalaten en dat dit dan ten koste van 120.000 sparende burgers gaat.


Ik snap niet dat dan de druk wegvalt. Alsof de druk wordt uitgeoefend door ongeruste mensen die hun geld terugwillen. Ik heb niet de indruk dat de IJslandse regering daar wakker van ligt. De Nederlandse staat kan na het voorschieten toch nog veel meer druk uitoefenen? IJsland blijft ook dan gewoon geld schuldig aan NL. En een land kan niet failliet, ze bouwen dan alleen meer staatsschuld op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:41 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Pecunia schreef:
Apollo schreef:
Hoe dan ook, ik mag toch aannemen dat een land niet zomaar zijn verplichtingen kan nalaten en dat dit dan ten koste van 120.000 sparende burgers gaat.


Als het gaat om IJsland: strikt genomen kan niemand de IJslandse autoriteiten dwingen te betalen.



Zeker wel, de spaarders. Het land IJsland heeft het garantiestelsel zelf getekend....!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO