Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 8:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:35 am 
2 Kwartjes

wo 15 okt 2008, 20:49 Brussel biedt IJsland hulp aan

BRUSSEL - De Europese Commissie is bereid IJsland te helpen bij de financiële problemen, zo heeft voorzitter José Manuel Barroso van de Commissie woensdag gezegd na een telefoongesprek met de IJslandse premier Geir Haarde.

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 8:55 am 
Dubbeltje

alphons schreef:
Enkele ministers van IJsland opperden deze week al dat hun kleine land wellicht toch beter lid kan worden van de EU. Ze zouden dan ook de euro kunnen invoeren.

Denk dat dit niet lang meer op zich laat wachten. Ze zijn te klein en liggen te raar om een nu nog een belastingparadijsje te worden.
Blijft er weinig meer over dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:01 am 
Kwartje

Nou, zo'n min of meer failliete boedel wil je nu toch niet binnen de Eurozone hebben! Eerst de zaken maar eens financieel op orde, zo lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:42 am 
Dubbeltje

Als ik zie welke landen binnen nu en 1-5 jaar hun zinnen hebben gezet op de euro zou ik ten alle tijde kiezen voor die IJslanders. Of lijkt Polen je wel een geschikte kandidaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:46 am 
Vijfje

Hun economie is zo piepklein dat ze in no-time geïntegreerd zijn.
Liever dat dan dat de Russen daar te veel invloed zouden krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:51 am 
Kwartje

Ja, vanuit politiek perspectief zou het inderdaad wel een goede zaak zijn. Rusland 'buiten de deur' houden is wellicht wel verstandig. En ja, het Euro gezelschap is inderdaad niet meer zo sterk als men wel zou wensen. Ook hier speelt, zoals overal, het politieke opportunisme een zeer grote rol.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:06 am 
Daalder

De VS kan er beter een 51ste staat van maken. Kredietwaardig passen ze beter bij noord-amerika. Trouwens geografisch ook. De continentale plaat waarop ijsland ligt, is het zelfde als N-amerika.
Er gaan stemmen op om Turkije niet toe te laten tot de EU, omdat het grootste gedeelte in azie ligt. Dus dan moet je hier maar geen precedenten gaan scheppen.
Een andere (betere) optie is om er een verbanningsoord van te maken voor graaigrage bankdirecteuren. De meeste zijn er de laatste weken al geweest :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:10 am 
Vijfje

Icesave today,I save schreef:
Een andere (betere) optie is om er een verbanningsoord van te maken voor graaigrage bankdirecteuren.

Daar had ik eigenlijk Rottumeroog al voor in gedachten, groot genoeg voor die lui 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:20 pm 
Kwartje

obligataire schreef:
Hun economie is zo piepklein dat ze in no-time geïntegreerd zijn.
Liever dat dan dat de Russen daar te veel invloed zouden krijgen.

Misschien denkt Brussel er ook zo over?

Ieder land binnen de EU die over wil stappen op de Euro mag toch maar een bepaald inflatie-percentage hebben ... en IJsland heeft sowieso een VEEL te hoog inflatie-percentage.
Als IJsland lid wordt van de EU en de Euro mag gaan voeren ligt daar dus waarschijnlijk een andere reden achter ...

De VS kan er beter een 51ste staat van maken. Kredietwaardig passen ze beter bij noord-amerika. Trouwens geografisch ook. De continentale plaat waarop ijsland ligt, is het zelfde als N-amerika.

Niet helemaal waar ...
IJsland ligt namelijk op BEIDE platen ... (ik zal niet helemaal ingaan op het ontstaan van IJsland, hoewel dat best interessant is) maar IJsland is zo'n beetje 50-50 verdeeld.
Moet dan de helft van ijsland bij de USA komen en de andere helft wat op de Euraziatische plaat bij Europa? ;)
Dat zou wat zijn he :)

Laat ze maar lekker bij Europa komen denk ik .... beter voor onze visgronden ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:36 pm 
Gulden

Janssen schreef:
Als ik zie welke landen binnen nu en 1-5 jaar hun zinnen hebben gezet op de euro zou ik ten alle tijde kiezen voor die IJslanders. Of lijkt Polen je wel een geschikte kandidaat?
Tien, vijftien jaar geleden zou ik je gelijk hebben gegeven, maar de Poolse economie is sterk verbeterd en de enorme inflatie uit de vroege negentiger jaren is echt verleden tijd. Objectief gezien voldoet IJsland zeker NIET aan de criteria voor toelating, ze komt zelfs niet bij het huidige Polen in de buurt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:42 pm 
Gulden

jody schreef:
Nou, zo'n min of meer failliete boedel wil je nu toch niet binnen de Eurozone hebben! Eerst de zaken maar eens financieel op orde, zo lijkt mij.
Helemaal mee eens. Waarom doen 'we' anders zo ons best om 'onze' centen weer terug te krijgen.......
Een helpende hand toesteken wil nog niet zeggen alle problemen maar van ze overnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:44 pm 
Gulden

obligataire schreef:
Een andere (betere) optie is om er een verbanningsoord van te maken voor graaigrage bankdirecteuren.
Daar had ik eigenlijk Rottumeroog al voor in gedachten, groot genoeg voor die lui
Foei Obli, je hebt het wel over een beschermd natuurgebied hoor.....daar past geen milieuvervuiling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 8:15 pm 
Kwartje

'IJsland kan snel bij EU'

BRUSSEL - IJsland kan snel tot de Europese Unie toetreden als het land dat wil, zei EU-commissaris Olli Rehn (Uitbreiding EU) maandag.

Enkele IJslandse ministers opperden onlangs aansluiting bij de EU voor meer stabiliteit. Het eiland lijdt nu zwaar onder de financiële crisis.

...

http://www.nu.nl/news/1798545/21/rss/%2 ... EU%27.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:48 am 
Daalder

Inzake de toetreding van IJsland tot de EU;

Alleen de belangrijkste criteria, het criterium van de inflatie en het oplopen van de staatsschuld, hebben ze nog niet echt goed in de hand. Eer dat ze dat een beetje onder controle hebben zijn we wel ff verder. Ik denk niet dat ik dat ooit ga meemaken. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 11:27 am 
Gulden

Inzake de toetreding van IJsland tot de EU; alleen de belangrijkste criteria, het criterium van de inflatie en het oplopen van de staatsschuld, hebben ze nog niet echt goed in de hand.
Toetreding tot de EU is niet hetzelfde als toetreden tot de gezamenlijke munteenheid........!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]