Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 8:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Complimenten DNB
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 12:13 pm 

Hoewel er aan het inloggen om het DNB formulier in te kunnen vullen wat schoonheidsfoutjes kleven en daar nogal kritische noten over worden gekraakt, vind ik het desondanks een moment om DNB te complimenteren. Snelle en voortvarende aanpak. Binnen 2 weken nadat het Icesave debacle in volle omvang aan de oppervlakte kwam is er door DNB medewerkers een geweldige inspanning geleverd. Als dat ook voor de uitbetalingen gaat gelden hebben we niets te klagen.
Gr.

Profiel  

Berichttitel: Re: Complimenten DNB
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 1:43 pm 
Vijfje

Inderdaad.. gisteren brieven gehad (en/of)

Gaat vandaag voor 5 uur op de post...
vrijdag eens bellen of ze het gehad hebben.

Op zich heel netjes/snel geregeld (kan geen schoonheidsfouten vinden in formulier), jammer dat ze geen bevestiging geven.

Was erg gemakkelijk in te vullen, duurde 10 minuten per persoon.

Het zou pas echt indruk maken als er volgende week al gestort wordt ;-)

Zou niet raar zijn aangezien het geld indirect toch van Nederland komt.. (geleend van Nederland)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:00 pm 

Ik blijf het echt een stelletje prutsers vinden, geen complimenten van mijn kant.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:10 pm 
Kwartje

kaketoe schreef:
Ik blijf het echt een stelletje prutsers vinden, geen complimenten van mijn kant.

Joh, dat is nou eens een goed onderbouwde opmerking.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:42 pm 

kaketoe schreef:

want jij vind dat ze het tot nu toe slecht doen?!?! :roll: :| beetje vreemde post

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 5:46 pm 
Kwartje

vorige week de brief ontvangen en vandaag even via internet ingevuld, uitgeprint, kriebel eronder, kopie id + print icesave erbij, 2 postzegels erop en op de bus.... ging allemaal vloeiend :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:23 pm 

kaketoe schreef:

Ondankbare vent. Je moest je schamen met zo'n reaktie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 1:24 am 

Ik ben van mening dat wel eerlijk moeten blijven.
Het is DNB die heeft besloten dat we de eerste 20877 euro terug krijgen van de Ned. Staat.
Als voorheen de letter van de wet werd gehanteerd konden we deze 20 miel wel vergeten.

Ik ben dankbaar voor deze oplossing.

Er zijn spaarders die erg geholpen zijn met de verhoging naar Honderduizend euro !!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 8:56 am 
Dubbeltje

Inderdaad grote klasse van DNB.

Zaterdag en maandag (en/of) alles binnen gehad, net op de post gedaan met 3 zegels per enveloppe.

Invullen op internet was snel gedaan, ff kopiëren, kopie paspoort en printje icesave er bij en klaar.

Nu maar hopen dat alles goed (en snel) gaat. Het is nu in ieder geval niet meer in mn handen.

Moet er eerlijk gezegd niet meer aan denken dat we dit via IJsland hadden moeten spelen....!

Tot nog toe een 10 met een griffel voor DNB!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 9:20 am 
Kwartje

Ik had binnen de kortste keren zowel mijn formulier als dat mijn echtgenote probleemloos ingevuld. Grote klasse van DNB om deze administratieve en IT klus zo snel en zo goed te organiseren. En dat sommigen, ik gelukkig niet overigens, wat uit moesten vogelen met gebruikersnaam en wachtwoord, nou dat kan je wel op de koop toe nemen. Ook mijn complimenten dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 1:18 pm 
Kwartje

RoCo schreef:
Het is DNB die heeft besloten dat we de eerste 20877 euro terug krijgen van de Ned. Staat.

Bijna goed. De eerste 20877 EURO komt uiteindelijk toch van de IJslandse centrale bank. De benodigde hoeveelheid geld wordt echter wel geleend van de Nederlandse staat.

Overigens, ik denk dat de negatieve reactie eerder in dit draadje te maken heeft met de rol van de DNB in de aanloop naar het IceSave fiasco. De DNB heeft daarin m.i. ongelukkig geopereerd door niet eerder (in augustus) aan de bel te trekken, toen bij de DNB duidelijk werd dat Landsbanki in moeilijkheden zat. Dat zou op dat moment ook een bankrun op IceSave tot gevolg hebben, maar de uiteindelijke gevolgen waren dan minder groot geweest. Ik realiseer me dat het achteraf natuurlijk gemakkelijk praten is maar de beslissing om niets te doen is ongelukkig geweest.

Over de uiteindelijke afhandeling niets dan lof, maar (gedeeltelijk) voorkomen was beter geweest dan genezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 3:51 pm 

Ik heb eerst gewacht totdat de eerste 100.000 klanten hun formulieren hadden ingevuld. Vanmorgen probleemloos ingelogd en het formulier ingevuld. Ik kreeg geen foutmelding en was binnen vijf minuten klaar. Printen en opsturen.

Er is prima werk geleverd door DNB als ik nu binnen vijf minuten mijn geld terug heb dan is er zeker geen reden tot klagen maar dat zal niet gebeuren denk ik :D .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 10:32 pm 

Arie schreef:
Ik heb eerst gewacht totdat de eerste 100.000 klanten hun formulieren hadden ingevuld. Vanmorgen probleemloos ingelogd en het formulier ingevuld. Ik kreeg geen foutmelding en was binnen vijf minuten klaar. Printen en opsturen.

Er is prima werk geleverd door DNB als ik nu binnen vijf minuten mijn geld terug heb dan is er zeker geen reden tot klagen maar dat zal niet gebeuren denk ik :D .

Zo heb ik het ook gedaan.... geen problemen!! morgen gaat alles op de post!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 10:36 pm 
Kwartje

Wij dachten er nooit aan dat ons spaargeld bij een spaarbank niet veilig was. En dan die vreselijke onbeschofte Icesave reactie. "Nee voor die buitenlanders doen wij helemaal niets" Wel wisten ze ons met een prachtige en snelle website van ons geld te beroven.

Dan zijn er nog mensen die dolgraag met hun negative berichten een volgende Nederlandse bank (NIBC) proberen kapot te maken omdat ze niet kunnen inloggen en te lang op een helpdesk moeten wachten. Besef wel dat er nu 120.000 mensen of meer naar een Nederlandse bank willen gaan en dat geef nou eenmaal geduld. Door negatieve berichten kan je veel kapot maken voor een ander.

Nu het compliment voor de DNB. Geweldig, jullie hebben avonden en het hele weekend doorgewerkt om alle gedupeerde weer het vertrouwen terug te kunnen geven dat we voorheen ook hadden in een spaarbank. 1 rotte bankappel hoef nog niet te betekenen dat de hele bankenboomgaard verrot is. DNB mensen, met deze heel veel dankjewels voor al het geen jullie doen voor de mensen die jarenlang knoert hard hebben gewerkt om dat bij elkaar te kunnen sparen voor de tijd dat ze niet op een ander hoeven terug te vallen. Nogmaals heel veel dankjewelsssssssssssss

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:40 am 

Zoals ik al in een andere thread heb gepost:

Waar is dit hele circus voor nodig? Men heeft de rekeninggegevens, men heeft de persoonsgegevens en men heeft de tegenrekeningen.
Gewoon het saldo overmaken naar de tegenrekening, klaar.

Ik zie de toegevoegde waarde van inlognamen en screendumps echt niet in.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]