Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 4:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Kan iemand die vandaag zijn geld gehad heeft, even aangeven wanneer die zijn claim ingediend had?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 5:36 pm 

Geregistreerd: di 16 sep 2008 9:55 am
Berichten: 2
juanj schreef:
Kan iemand die vandaag zijn geld gehad heeft, even aangeven wanneer die zijn claim ingediend had?

verzendbewijs is van 17 oktober. vandaag is het geld binnen. :P :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 6:34 pm 

Geregistreerd: do 11 dec 2008 4:17 pm
Berichten: 1
Beste forumleden,

Ik zie dat in dit draadje de eerste personen opduiken die hun geld van IceSave via de Nederlandsche Bank hebben teruggekregen.

AD zou graag een klein interviewtje doen met zo'n 'ontvanger van het eerste uur'.

Als u hier aan mee zou willen, kunt u dan alstublieft contact met ons opnemen via telnr. 010-4067431 of email geldenrecht@ad.nl.

Mvg,

Namens de redactie Geld en Recht,

Maarten van Wijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 6:40 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Helaas nog niets ontvangen. Ik had het meen ik 20-22 oktober opgestuurd. Nog maar effen tanden bijten helaas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 7:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Vanmorgen ook mijn Icesave spaarbedrag inclusief rente van DNB bij Rabo binnen en meteen doorgezet en bijgeschreven naar NIBC Direct bank om deze om te zetten in lange termijn deposito tegen 6%.

Ik had mijn formulier op 17 Oktober met handtekening retour verzonden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 7:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Harry schreef:
Vanmorgen ook mijn Icesave spaarbedrag inclusief rente van DNB bij Rabo binnen en meteen doorgezet en bijgeschreven naar NIBC Direct bank om deze om te zetten in lange termijn deposito tegen 6%.


Doet de Rabo niet aan valutering ?

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 7:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
maartinho schreef:
Beste forumleden,

AD zou graag een klein interviewtje doen met zo'n 'ontvanger van het eerste uur'.




@Icesave today,I save,

Heb je het AD al gebeld . :wink:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 8:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
devriesjande schreef:
Harry schreef:
Vanmorgen ook mijn Icesave spaarbedrag inclusief rente van DNB bij Rabo binnen en meteen doorgezet en bijgeschreven naar NIBC Direct bank om deze om te zetten in lange termijn deposito tegen 6%.


Doet de Rabo niet aan valutering ?

Jan


Nee, zie onderstaande link.


http://www.rabobank.nl/images/binnenlan ... 919506.pdf

De Rabo is nog niet zo slecht als sommige denken op dit forum. Alleen ik spaar er niet gezien de lage rente. Ik heb graag mijn normale betaalrekening op een bank waar ik ook nog eens naar binnen kan lopen bij problemen/advies en niet alles vie de telefoon of e-mail en ook een goede service en telebankieren systeem.

Op de Rabo heb ik mijn normale betaalrekening en dit is ook de standaard tegenrekening voor de verschillende internet spaarbaken. Het lukt elke keer als ik een boeking doe van een andere bank naar de Rabo, als die 's morgens binnen is en overgeboekt voor het middaguur wordt naar weer een andere bank dan lukt dit allemaal binnen 1 dag. Of de andere bank het ook nog dezelfde dag bijschrijft is afhankelijk van die bank. Bij Credit Europe and NIBC recentelijk daarmee goede ervaringen om dezelfde dag bedragen te verplaatsen van de ene naar de andere bank met de Rabo als tussenstation.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 8:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Harry schreef:
............bij Rabo binnen en meteen doorgezet en bijgeschreven naar NIBC Direct bank..........

Wat zullen ze beteuterd hebben gekeken bij de Rabo :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 9:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Harry schreef:
Vanmorgen ook mijn Icesave spaarbedrag inclusief rente van DNB bij Rabo binnen en meteen doorgezet en bijgeschreven naar NIBC Direct bank om deze om te zetten in lange termijn deposito tegen 6%.

Ik had mijn formulier op 17 Oktober met handtekening retour verzonden.


Ik zou maar niet te veel geld op NIBC (die bank heb ik ook) zetten en zeker geen lange termijn deposito want met de NIBC gaat het ook niet helemaal geweldig. Bij de Rabobank heb je trouwens ook al een depositie van 5%. Als ik mijn geld terug heb ga ik het in ieder geval op een wat minder risico volle rekening zetten. Ik heb mijn lesje wel geleerd met Icesave.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 10:05 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:43 am
Berichten: 38
helaas nog niet binnen... afwachten maar!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 10:13 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Theunissen schreef:
Ik zou maar niet te veel geld op NIBC (die bank heb ik ook) zetten en zeker geen lange termijn deposito want met de NIBC gaat het ook niet helemaal geweldig. Bij de Rabobank heb je trouwens ook al een depositie van 5%. Als ik mijn geld terug heb ga ik het in ieder geval op een wat minder risico volle rekening zetten. Ik heb mijn lesje wel geleerd met Icesave.


Ter gerustelling:
Als je binnen de grenzen van het DGS blijft is het enige risico dat je loopt dat je je geld enkele weken moet missen voordat je het terug krijgt. Als je dat al een risico noemt :?

De grote banken hopen juist dat men bang is geworden en voortaan niet meer met de 'kleintjes' in zee gaat.
Blijf dus bij de banken met een goede rente, anders ben je een dief van je eigen portemonnee!
De rabobank is zeker geen goed alternatief, 3,4% voor 2 jaar vast en 3,75% voor 5 jaar vast!! Vergelijk dat eens met 6%... Dat is (na belasting) 88% meer renteopbrengst!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 10:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Geld voor langer dan 1 jaar vast zetten zie ik sowieso niet zitten. Ik zet mijn geld niet langer vast dan een jaar en dan is het verschil tussen bijvoorbeeld een stabiele bank als Rabobank en NIBC niet veel (0,7% verschil). Ik mis mijn geld het liefst nul weken i.p.v. enkele maanden en dan hopen dat je het terug krijgt. Het grootste gedeelte wat ik van Icesave terug krijg (moet het eerst nog krijgen) zet ik dan ook waarschijnlijk bij de Rabobank voor 1 jaar vast. En een kleiner gedeelte zet ik op een andere spaarrekening NIBC of Credit Europe Bank. Ik zorg ook ervoor dat ik nergens meer dan 20.000 euro op heb staan want de kans is aanwezig dat de garantiestelling van 100.000 euro volgend jaar weer wordt terug gezet naar de oude garantiestelling. Wat dat betreft ben ik zeer blij dat ik mijn geld verspreidt heb staan en niet alles op Icesave heb staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 12:37 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
IkSpaar schreef:

@Icesave today,I save,

Heb je het AD al gebeld . :wink:


Te laat gezien. Ik moest vandaag en vanavond ook nog werken (rentenieren komt later :lol: )

Trouwens in mijn mailbox ook nog een bericht ontvangen, voor een interview met Radio 1.

NB in het draadje viewtopic.php?f=35&t=2076 staat de eerste melding van Geusje!!

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 1:23 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Theunissen schreef:
Als ik mijn geld terug heb ga ik het in ieder geval op een wat minder risico volle rekening zetten. Ik heb mijn lesje wel geleerd met Icesave.


Is mij bekend, maar zoals Roeland al aangeeft als je binnen de grenzen blijft van DGS is alleen het risico het missen van een paar maanden rente zoals nu met Icesave. Ik durf dit risico wel aan, net zoals ik dit deed toen ik met Icesave in zee ging, maar wel onder het maximum van het DGS in die tijd.

Roeland schreef:
Wat dat betreft ben ik zeer blij dat ik mijn geld verspreidt heb staan en niet alles op Icesave heb staan.


Zoals ik in een ander topic of deposito's al aangaf, zijn mijn spaar doelstelling primair voor de lange termijn:
- eventueel aflossen van aflossingsvrije hypotheek na afloop van 30 jaar termijn
- (vervroegd) pensioen
en volgens mij zal het huidig percentage van 6% zich niet lang handhaven gezien de daling van de ECB rente en de druk op de banken om weer meer aan elkaar te lenen tegen acceptabele tareiven, waardoor de banken minder op hoeven te halen bij de spaarders. Via deze lange termijn deposito fixeer ik een hoge rente van 6% en kan eerder mijn lange termijn doelstellingen bereiken. Naast de lange termijn deposito's, heb ik ook b.v. een deposito bij Credit Europe bank voor 1 jaar, maar wel met 6% (dus meer dan bij Rabo). Hierbij wel een groot risico dat volgend jaar de rente veel lager is dan de 6% nu, maar ik ook wat achter de hand hebben voor onverwachte grotere uitgaven.

Wil je helemaal safe spelen, dan zit je bij Rabo zeker goed, maar wel met minder rente. Ieder zijn eigen keuze voor zekerheid (de grote banken) of een klein risico met hogere rente (bij de kleinere banken).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO